Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jozi81
    svarade
    Akvariegaraget

    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Nu ska jag fan i mig ut och dricka ikapp flera år av gratisdrinkar!
    För er som inte fattar ett dugg så är detta eventuellt unikt, rovfiskhållare generellt och just Jonathan (och Therese) i synnerhet ställer upp så det står härliga till.

    Exempel: Tess hämtar min fisk på flygplats i götlaborg (egen impor) kör den till Stockholm, koppar in den hos det fettbraiganamnet mitt i natten, namnet håller fisken oändligt länge tills norrlänningen masar sig söderut och hämtar den. Dessutom har norrlänningen inte ens träffat dessa eldsjälar irl innan...

    Exempel: norrlänningen impulsköper rockan av Tess som likt en insatsstyrka från tv-serien 24 åker över till södra sidan stan och pytsar in fisken hos namnet, som sedan likt ett traumateam från akademiska saltar, pysslar, lagar den trasiga rockan så den ska vara fin tills (den ännu i tiden oklara) dagen då den ska bli norrlänning.
    Utan motkrav, frågor etc.
    Respekt!

    Hoppas det är så här överallt, man blir varm i hjärtat!!

    Jag ska bjuda på drinkarna, även här utan krav på motprestation...
    Senast redigerad av jozi81; 26 August 2014, 08:12. Anledning: tillägg

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Nu ska jag fan i mig ut och dricka ikapp flera år av gratisdrinkar!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Så hjälpsamma karlar är egentligen kvinnor? Man lär sig nytt varje dag

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Jepp.. Ettfettjungfrumariabranamn ska jag numera heta..

    Haha.. Du helgonförklarar mig för att jag hjälper två vänner på samma gång.. Det är ert uppriktigt nöje.. Inte fel med en till vacler rocka att titta på en stund..

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Hahaha! Dags att ändra nick till jungfru Magdalena Jonte?

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    http://www.ladda-upp.se/bilder/ekopgyhmabrhwj/

    Den snällaste rocka jag någonsin haft att göra med, helt sjukt timid..
    vattenbyte och salt dagligt nu
    Du är fantastisk!

    Du är helt på riktigt rovfiskens manlige motsvarighet till jungfru Magdalena <3

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Rörisar jag känner åker varje torsdag. Men dom flyger nog tyvärr...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade


    Den snällaste rocka jag någonsin haft att göra med, helt sjukt timid..
    vattenbyte och salt dagligt nu

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Akvariegaraget

    Snygg med urläckert mönster.
    Senast redigerad av Bluewing; 25 August 2014, 19:26.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade

    Köpte mig en plattis idag igen!

    Någon som kör Stockholm Luleå snart kan ju höra av sig...

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Tycker du att det verkar vara skillnad på utvecklingen nu när dom har gått i nästintill oändlig volym i förhållande till vad dom brukar bo i? Eller har du inte haft arten tillräckligt för att kunna avgöra? Dom verkar ju ha utvecklats ordentligt!
    Mm, svårt säga. Tycker att det bara är hannen som utvecklats och den var på väg redan innan jag flyttade honom. Han och 4 honor har dessutom bara varit i dammen sen skiftet juni/juli medan 4 honor flyttade i början av juni och fick uppleva 8 grader.
    Tror nog dom växer mera då det är varmare, så min gissning är att dom kanske skulle varit minst lika stora i akvariet, men att dom mår bättre av dammvistelsen.
    Dom två jag tog upp var iallafall riktigt fina i kroppen, även om dom inte var smällfeta!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Tycker du att det verkar vara skillnad på utvecklingen nu när dom har gått i nästintill oändlig volym i förhållande till vad dom brukar bo i? Eller har du inte haft arten tillräckligt för att kunna avgöra? Dom verkar ju ha utvecklats ordentligt!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Triumph
    Läckert! Snart dags att ta entréavgift?


    Då får jag skynda mig! Första balzanii hannen hamnade i håven nu, ska plocka in dom i tid då lägena kommer, puckeln har växt

    Lämna en kommentar:


  • Triumph
    svarade
    Läckert! Snart dags att ta entréavgift?

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Skönt att höra.. Man vill ju inte vara själv med att verkligen försöka tidsoptimera varenda aspekt av vardagen för att få lite mer av den, allt från att ladda kaffepressen till duschen är ingenjörskonst..

    Lägg ut en fälla? Stor håv och mat i den sen sitter du med en kaffe och tar dem som de kommer..

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...