Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det kan det väl vara värt. Suger du ut spånet och lägger allt på komposten så har du ju sommarens jordförbättring fixad och då kan man ju säga att du har t o m haft nytta av denna sanslöst vackra fisk. Kan jag suga spån 2 gånger i veckan så kan väl du
    Klart jag kan!
    Klart jag ska!
    Butiken hade tre inne, denna var mycket mera mönstrad än dom andra, kanske även i lite sämre skick men jag tror det löser sig!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det kan det väl vara värt. Suger du ut spånet och lägger allt på komposten så har du ju sommarens jordförbättring fixad och då kan man ju säga att du har t o m haft nytta av denna sanslöst vackra fisk. Kan jag suga spån 2 gånger i veckan så kan väl du

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ursnygg Panaque! Nu behöver du bara en spånsug för undervattensbruk då om ett tag
    Hahaa, jo jag vet. Varje gång jag köper en panaque har jag sålt den inom året, just på grund av träet... Men denna är en keeper, vänta bara tills jag får en bild på den långa stjärtfenan med!!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursnygg Panaque! Nu behöver du bara en spånsug för undervattensbruk då om ett tag

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Trevligt Jozi! Den där får du ordning på!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade

    I dessa maltider...
    En liiiiten panaque fick följa med hem!
    l90 papa panaque! I mitt tycke en oerhört vacker mal som jag suktat efter länge. Liten och mager men får se om inte lite trä och succhini gör susen!

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Det är verkligen någonting med rockor.

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    http://youtu.be/JaEHVEO2rhw
    Dags för en lite uppdatering på rockorna, pearls och leopoldi.
    Dom börjar bli lite grövre över ryggen, det är något förnöjsamt med fisk som bygger på sig!
    Känner nästan inte längre behovet av annan fisk än dessa, heeeeelt magiskt sköna firrar, önskar alla fick prova!


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Hmmm... Vackert Jozi!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade

    Dags för en lite uppdatering på rockorna, pearls och leopoldi.
    Dom börjar bli lite grövre över ryggen, det är något förnöjsamt med fisk som bygger på sig!
    Känner nästan inte längre behovet av annan fisk än dessa, heeeeelt magiskt sköna firrar, önskar alla fick prova!


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Jamen dåså.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan
    Läcker film Jozi. Gillar det skarpt.

    ... Men kan inte låta bli att reagera på den tomma botten. Gömställen till malarna? (Förutom baksidan av de stående rötterna som för övrigt var sjukt läckra.) Även om de är stora så borde de väl gilla att gömma sig. Eller har jag fel? Stora malar kanske inte har samma behov som mina små små pluttar( i jämförelse) att gömma sig? Jag frågar för att lära, inte kritisera.
    Men du har helt rätt!
    Detta var dagen innan jag åkte till Stockholm med massor av fisk som skulle fångas morgonen efter, dessutom hade L25an gått i ett annat kar som den hoppade ut från (berömda 3h+ på golvet incidenten) så allt var extremt provisoriskt.

    Tror jag utan att överdriva sitter på 200 kg mangrove och redmoore, så oftast är problemet att se en mal överhuvudtaget


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Läcker film Jozi. Gillar det skarpt.

    ... Men kan inte låta bli att reagera på den tomma botten. Gömställen till malarna? (Förutom baksidan av de stående rötterna som för övrigt var sjukt läckra.) Även om de är stora så borde de väl gilla att gömma sig. Eller har jag fel? Stora malar kanske inte har samma behov som mina små små pluttar( i jämförelse) att gömma sig? Jag frågar för att lära, inte kritisera.

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Då förstår du varför jag skrek ja högt när jag fick priset på "min"..

    fan vad grymt, jag är skyldig dig en!
    Hahaha! Det är luuuungt.. Bara sista biten kvar nu... Transporten...

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Då förstår du varför jag skrek ja högt när jag fick priset på "min"..

    fan vad grymt, jag är skyldig dig en!

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Han jobbar i butiken.

    I övrigt håller jag med vad Jonte säger 


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
    Ahhh... Då ser jag direkt framför mig vad han får ge!

    Nu så Jonte.... Sista vattenbytet gjort! Nu kör vi!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...