Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Nu tycker jag ju inte det är spretigt här utan intressant

    Den bakgrunden var redigt snygg Vet du något om hur hållbar ytan är jämfört med t.ex. BTN?


    Det enda jag kan säga är att han som beställde är redigt nöjd!
    Men den är inte ens ditsatt ännu så styrkan är svårt att sia om.
    Man får nog räkna på lite tull också vid leverans, men min, som skulle bli 160*60 får på 203 euro inkl. Leverans.

    Här är tråden på rovfisk:

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Tackar, jo det spretar kanske liiite väl mycket, men just nu är det 4 av 8 kar som är growout i olika storlekar till rovfiskbaljan som får bli 960 liter nu i några år, tanken var ju 2000+ men fiskhaveriet i sommar gör ju att jag inte har behovet riktigt ännu..

    Sitter just och funderar på hur jag skall lyckas avlägsna den egentillverkade bakgrunden som sitter i 960 baljan, frigolit och ditsatt med 3 tuber silikon...

    Förmodligen ingen lätt uppgift, men bort ska den.. Stora malar och frigolit är en kass combo...

    Titta lite på http://www.aquadecor.rs/se/aquarium-backgrounds-d.php
    Som alternativ, ruggit billig om man jämför med mera etablerade alternativ, alternativt bara sätta sånt nät som jag tipsade om i 3000 literstråden... För baksidan kommer se fördjävlig ut...

    En på rovfisk har köpt därifrån och man kan speca färger och utformning själv utan extra kostnad!
    Så här ser hans ut och jag tänkte exakt samma...
    Istället för den vanliga svartmålade varianten vi rovisar brukar satsa på

    Nu tycker jag ju inte det är spretigt här utan intressant

    Den bakgrunden var redigt snygg Vet du något om hur hållbar ytan är jämfört med t.ex. BTN?

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Gillar din tråd, Jozi. Det är allt möjligt. Det märks att däruppe är det en kille som har kul med sin hobby. Man blir positivt taggad.
    Tackar, jo det spretar kanske liiite väl mycket, men just nu är det 4 av 8 kar som är growout i olika storlekar till rovfiskbaljan som får bli 960 liter nu i några år, tanken var ju 2000+ men fiskhaveriet i sommar gör ju att jag inte har behovet riktigt ännu..

    Sitter just och funderar på hur jag skall lyckas avlägsna den egentillverkade bakgrunden som sitter i 960 baljan, frigolit och ditsatt med 3 tuber silikon...

    Förmodligen ingen lätt uppgift, men bort ska den.. Stora malar och frigolit är en kass combo...

    Titta lite på http://www.aquadecor.rs/se/aquarium-backgrounds-d.php
    Som alternativ, ruggit billig om man jämför med mera etablerade alternativ, alternativt bara sätta sånt nät som jag tipsade om i 3000 literstråden... För baksidan kommer se fördjävlig ut...

    En på rovfisk har köpt därifrån och man kan speca färger och utformning själv utan extra kostnad!
    Så här ser hans ut och jag tänkte exakt samma...
    Istället för den vanliga svartmålade varianten vi rovisar brukar satsa på

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Gillar din tråd, Jozi. Det är allt möjligt. Det märks att däruppe är det en kille som har kul med sin hobby. Man blir positivt taggad.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Jag gillar mer och mer dessa flaggciklider

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Roten blir nog bra läcker.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1409389050.465477.jpg
Visningar: 1
Storlek: 104,5 KB
ID: 2163035
    Köpte en ny kniv, saknat min gamla som jag sålde vid 40cm i princip varje dag..
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1409389070.758309.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,8 KB
ID: 2163036
    Polypterus teugelsie, grymt snygg fengädda.
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1409389085.714511.jpg
Visningar: 1
Storlek: 154,2 KB
ID: 2163037
    Mycket snack om flaggor i trådarna, dessa är mina egna alster, avkomma från VF.
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1409389096.320051.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,1 KB
ID: 2163038
    På gång att köpa en rot, tror den skulle kunna göra sig som centerpice i 960, om man lägger upp ena ändan på stenröse så att rockorna kan glida under...

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Så bra koll hade jag inte att jag visste att det fanns olika flaggciklider. Jag googlade å tog första zoopetlänken


    Pratade med våra rörisar som veckopendlar sthlm-lule idag, dom flyger så det omöjliggör väl transport antar jag (inte för att jag tror att du skulle betro "normalt" folk med finfisk så länge men det är gratis att fråga).
    Tack kompis!
    Nja, med SAS får man skicka, så vi kan väl se hur framtiden ter sig. Men ska ju ändå köra fisk andra vägen med, så jag får nog ta skeden i vacker hand...

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Så bra koll hade jag inte att jag visste att det fanns olika flaggciklider. Jag googlade å tog första zoopetlänken


    Pratade med våra rörisar som veckopendlar sthlm-lule idag, dom flyger så det omöjliggör väl transport antar jag (inte för att jag tror att du skulle betro "normalt" folk med finfisk så länge men det är gratis att fråga).
    Senast redigerad av KristianE; 26 August 2014, 22:36.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Är det inte flaggciklider?
    Mesonauta insignis.
    Acora är det!

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Akvariegaraget

    Ursprungligen postat av KristianE
    Är det inte flaggciklider?
    Mesonauta insignis.
    Japp, men inte insignis utan någon annan sort...egenuppfödda från vildfångat par
    Senast redigerad av jozi81; 26 August 2014, 20:29. Anledning: fel

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Jag har noll koll. Blev dock nyfiken!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Är det inte flaggciklider?
    Mesonauta insignis.

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Är det Gurami i videon? De ser ju helt enorma ut isf.
    Senast redigerad av Likan; 26 August 2014, 18:36.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Bryter in i den intressanta dialogen med ett ointressant klipp av ett rovfisk/community kar utan matning och sånt, bara hur det flyter på liksom. Notera lungfiskarna som av okänd anledning plötsligt blivit superaktiva sista månaderna...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...