Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Han bor på nordpolen, hans tre sommardagar är slut till helgen. Klart han måste ha uppvärmning
    Hahaaa, idiot

    Så jag grävde stötte jag på varningsplasten för inkommande fjärrvärme... Hade många idéer...

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Jag tror också på att fiskarna inne kommer bli större. Samma anledning som trådskaparen, men sjukt kul att du gör det ändå.

    Såg du han på Akvarister som slängde ut en gibbiceps? Kanske kan vara något för dig också, dom bör ju kunna växa på sig rejält om det finns alger i dammen och man klarar att hålla uppe temperaturen. (Du får köpa en luft/vatten värmepump till dammen så förlänger du säsongen och kan få upp temperaturen så att du kan växa fisk ordentligt )
    Han bor på nordpolen, hans tre sommardagar är slut till helgen. Klart han måste ha uppvärmning

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jag tror också på att fiskarna inne kommer bli större. Samma anledning som trådskaparen, men sjukt kul att du gör det ändå.

    Såg du han på Akvarister som slängde ut en gibbiceps? Kanske kan vara något för dig också, dom bör ju kunna växa på sig rejält om det finns alger i dammen och man klarar att hålla uppe temperaturen. (Du får köpa en luft/vatten värmepump till dammen så förlänger du säsongen och kan få upp temperaturen så att du kan växa fisk ordentligt )

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ja det ska bli roligt att se sen.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Blir ju ett litet experiment, 5 st går ju kvar inne, någon mer kanske åker ut, men kommer ha kvar referentfisk inne! Tror snarast dammfisken blir mindre, kallare, inte lika bra mat, eller kanske bättre.. Spännande hursom!

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Jag har tex sett en del malawiciklider som blivit större än vad dom ska va.
    Men det kanske är individuella skillnader

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Det är den väl? Fisken växer väl lite efter karet, men så fortsätter organen att växa och blir för stora i förhållande till fiskens kropp om karet är för litet?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jag har fått för mig att dammfisk blir större än artfränder som går i akvarium, men jag kan säkert ha misstagit mig...
    Man kan ju vända på det. Blir alltid fiskar i akvarium mindre än djur i det vilda? Jag har inte läst på nu men det skulle ju innebära att myten om att fiskar anpassar sig efter akvariets storlek är sann..

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Jag har fått för mig att dammfisk blir större än artfränder som går i akvarium, men jag kan säkert ha misstagit mig...

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Va, blir de inte större utomhus?
    Jag har aldrig sett en Gymnogeophagus gå ute, så jag vet inte om de blir större än 15 då. Varför skulle de bli det?

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Va, blir de inte större utomhus?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Blir de stora? Skitsnygga ju, tänk att ha ett gäng såna på 30cm..
    15-ish..

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Blir de stora? Skitsnygga ju, tänk att ha ett gäng såna på 30cm..

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Tackar! En film på då jag introducerar 4 gymnogeophagus balzanii i dammen, kanske (eller troligast..)sista gången dom syns...
    http://youtu.be/2qS01QKFEyQ
    Fa'an vad fränt!
    Har du tänkt på hur stora de kommer bli?

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Ja det är klart då blir det ju lite lättare

    Och dammen ser ut att bli riktigt fin.
    Hur många kubik är den på?
    Du kanske har skrivit det innan men man är ju för lat för att leta

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...