Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Likan, läs detta, notera även författaren!!!

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Perfekt ju! Den ska läsas. Intressant att mannen själv inte ens tipsat om den. Blyger.

      Det enda jag fasar lite för är det S sa till mig, om att gula/orange/röda fenor triggar dem. Det är typ de färgerna som finns i karet de ska vara i isf. :P men som vi pratat om innan, om de är tillräckligt små så kan det ju funka.

      Fast det där med räkor gillar jag inte... Vegetarianen som avskyr lukten av skaldjur och fisk (inte akvarie, matfisk s.a.s.). Men men, det är väl bara att bita ihop och lyxa till det med skalade.
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Jag fortsätter pladdra på då. Bring it on. IT och NTT var favoriterna innan jag läste och ja, varför inte.

        Men hur ofta behöver man mata de små egentligen? Det där med en gång per dag verkar ju inte funka. Funkar 2 gånger? Jag misstänker att de klarar konkurrensen (från övriga fiskar) så det blir väl inget problem.

        Om/när jag slår till. Hur många? 5? Så kanske någon/några tar sig eller?

        Mer bra info i detta skede? Gillar de starkt flöde i karet?
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          Flödet kan påverka utfärgningen.. I övrigt verkar de föredra iaf lugna partier i vattnet då de verkar hitta revir om karet ger möjlighet till det..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ursprungligen postat av Likan
            Jag fortsätter pladdra på då. Bring it on. IT och NTT var favoriterna innan jag läste och ja, varför inte.

            Men hur ofta behöver man mata de små egentligen? Det där med en gång per dag verkar ju inte funka. Funkar 2 gånger? Jag misstänker att de klarar konkurrensen (från övriga fiskar) så det blir väl inget problem.

            Om/när jag slår till. Hur många? 5? Så kanske någon/några tar sig eller?

            Mer bra info i detta skede? Gillar de starkt flöde i karet?
            Så där pyttesmå har jag bara sett it, NTT kostar mera och oftare större . Kör på 5-6 stycken om dom är pyttesmå, och nog kan du mata 1 ggr/dag, men nog kan du mata både mindre och mer... Matar du mycket byter du mycket vatten också.

            Kommentar

            • ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

              ^ that
              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

              Normaliseringsprocessen..
              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

              Kommentar

              • jozi81
                • January 2011
                • 917

                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1416259697.898263.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,8 KB
ID: 2164718
                Skön känsla idag då jag fick söka efter leopoldin i 10 minuter och den hade inte grävt ner sig...
                Karet blir precis som jag hoppades på, fiskar kommer simmande ur dunklet fram mot rutan, en meter djupt är fantastiskt, nu villman ha 2...
                Snart åker mera fiskar i, främst dom stora malarna, sen syns dom väl aldrig mer..

                Limning av rör till sumpen i helgen om gu.. menar frun är god!
                Sen skall det fyllas upp, greja med k1 och moving bed.
                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1416259915.274728.jpg
Visningar: 1
Storlek: 246,0 KB
ID: 2164719
                Köpte tre sådana här luftplattor till sumpen, inser att det förmodligen kommer koka över...
                3000liter/luft/h är mycket

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Otroligt grymt ljus.. Man får verkligen vad man betalar för!
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Jag hade nog kört pumpar ist för luft pga ljudnivån men det är ju bara jag..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Fasiken vad fint det blir detta!

                      Kommentar

                      • jozi81
                        • January 2011
                        • 917

                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Jag hade nog kört pumpar ist för luft pga ljudnivån men det är ju bara jag..
                        Det blir luft, akvariet är ju faktiskt ett "möbelakvarium" har en front som kommer på sen, så det borde gå att ljuddämpa, sen förstår jag det som att luft ger bättre resultat... Typ tvättar mediat rent hela tiden. Låter en hel del i garaget redan som det är, men hade det varit i huset hade det varit en annan sak...

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Otroligt grymt ljus.. Man får verkligen vad man betalar för!
                          Mm, så nöjd! Här står bägge kanalerna på 30%, nästan läckrast med lite dunkelt kallt, detta är kvällen, dagen peakar på 75% styrka. Funderar på 120 graders linser för bättre spridning, men det är rätt coolt då det finns mörkare partier mot kanterna.

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Mm.. Jag vet haha.. Jag planerar ju alltid efter vardagsrummet dock så du får tjurfäkta min envishet
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • Helene&Andreas
                              • January 2009
                              • 1336

                              Ja då får vi väl se om det blir något L25 battle med Jonte på MFK sen Daniel?

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Snabba svängar här...

                                Men liten ointressant film på mina balzanii yngel, verkar bli ett gäng som klarar sig, kul faktiskt. Tänk 50 jordätare i dammen i sommar!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...