Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    Ajajaj... Om det är någon tröst så ser mitt 720 likadant ut...

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Himla svårt att avgöra hur stor skadan är när man ser en närbild. Förstår att du är sugen på ett kar, men för egen del så är jag hängselochlivremsentusiast efter 460 liter i parkett. Men du har kanske bra avrinning i garaget?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Vågar inte tänka på hur det blir om man spiller ut 500 liter på golvet. Jag råkade hälla ut en 10litershink en gång och det såg ju ut som att det var 14 kubikkilometer vatten på golvet.
        350L Diskus

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Numera vet jag att parkett med 46 sådana hinkar känns som skumgummi att gå på. En speciell känsla....
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Men nu tror jag Jozi81 har nerver av stål och skrattar faran i ansiktet hur lätt som helst. Inte alls som mesiga blåvingar
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • flygrc
              • June 2006
              • 2755

              Ursprungligen postat av jozi81
              [ATTACH]71456[/ATTACH]
              Lite halt och tid för reflektion i 1225 planerna....
              Nedre hörnet på långsidan fick sig en törn då säljaren flyttade karet...
              *valfri svordom*

              Dock gjorde vi en deal på priset, men likt för...nnat tråkigt..

              Planen blir väl att chansa...vad kan gå fel :/


              Sent from my iPad using Tapatalk HD
              Fick bara en fundering... om man kan laga stenskott men plast så borde man kunna hitta på något med detta missöde med.
              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

              Kommentar

              • jozi81
                • January 2011
                • 917

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Men nu tror jag Jozi81 har nerver av stål och skrattar faran i ansiktet hur lätt som helst. Inte alls som mesiga blåvingar
                Tyvärr har du nog rätt 😄

                Då jag byggde "rummet i rummet" var oron stor över att golvbrunnen var i det angränsande rummet. Därför har jag lyft upp mellanväggen så att den står på klossar, därmed kan vattnet rinna fritt... Nu kommer det ju bli jätteblött om det skiter sig och väggarna drar nog upp lite fukt, men syllisoleringen ligger i plast och det är golvvärme och betonggolv, så....

                Jobbigt däremot för andrahandsvärdet, karet är ju 10/10 i skick innan detta, aldrig varit sand ens i det.

                Tänker om man ska fylla med silikon utifrån för att slippa mera kross.
                Det jag tror kan hända är att det spricker vidare och då går det ju illa...

                Jag återkommer


                Sent from my iPad using Tapatalk HD

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Daniel... Hör med Jonte vad han tycker.... Själv hade jag testat provfylla och testat...

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                    Daniel... Hör med Jonte vad han tycker.... Själv hade jag testat provfylla och testat...
                    Japp, vi träffas ju faktiskt irl på torsdag, så jag kommer dryfta detta över hans världsberömda kaffe innan vi nattkör till Luleå med bilen full i fisk...
                    Sen ska jag fylla, oavsett vad han säger


                    Sent from my iPad using Tapatalk HD

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Är Jonte samma som killen som har ett alias med väl mulligt uttryck? Bara nyfiken
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Helene&Andreas
                        • January 2009
                        • 1336

                        Hahaha! Är det första gången ni träffas?
                        Ärligt talat är Jonte en klippa! I alla avseenden... Och hans världsomtalade kaffe ja... Tom våran 15 åriga son gillade hans kaffe!
                        Tycker att du gör helt rätt... Men bra med andras ideer och åsikter ang sådana här problem... Mitt 720 som ser ut så står i vprat vardagsrum.. Kanske inte ät det optimala...

                        Kommentar

                        • Helene&Andreas
                          • January 2009
                          • 1336

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Är Jonte samma som killen som har ett alias med väl mulligt uttryck? Bara nyfiken
                          Hahaha! Visst är det så blåvinge....

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Åhååå
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Helene&Andreas
                              • January 2009
                              • 1336

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Åhååå
                              Ernsts gamla pappa...

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ja så långt är jag med :P Den gamla gubben är toktrevlig. Forumet tappar lite fart så fort den gubben inte har tid att logga in
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...