Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Ursnygg Panaque! Nu behöver du bara en spånsug för undervattensbruk då om ett tag
    Hahaa, jo jag vet. Varje gång jag köper en panaque har jag sålt den inom året, just på grund av träet... Men denna är en keeper, vänta bara tills jag får en bild på den långa stjärtfenan med!!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Det kan det väl vara värt. Suger du ut spånet och lägger allt på komposten så har du ju sommarens jordförbättring fixad och då kan man ju säga att du har t o m haft nytta av denna sanslöst vackra fisk. Kan jag suga spån 2 gånger i veckan så kan väl du
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Det kan det väl vara värt. Suger du ut spånet och lägger allt på komposten så har du ju sommarens jordförbättring fixad och då kan man ju säga att du har t o m haft nytta av denna sanslöst vackra fisk. Kan jag suga spån 2 gånger i veckan så kan väl du
        Klart jag kan!
        Klart jag ska!
        Butiken hade tre inne, denna var mycket mera mönstrad än dom andra, kanske även i lite sämre skick men jag tror det löser sig!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Efter att ha sett hur den Panaque jag adopterat av Jonte såg ut efter mopanimosningen och hur snabbt han blev ok så tror jag de är extremt robusta. Min är helt totalt galen i morötter. Lite som en kanin
          Fast utan öron
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            Kul! Den ser fin ut.

            Ha begäret växer mer för varje gång jag ser en bild på eller läser ordet Panaque....
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Precis Linda. Sedan är det ju så med Panaque att de tar en tid att växa tills sig och sedan så liksom bara behövs det ett storkar så att du kan låta era älskade Dats, Panaque m.fl. få blomma ut i
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                Precis. Försöker bara hitta en lämplig bostad bland det som finns idag. Då jag är rädd om en del rötter som jag verkligen gillar. Haha. Förstå problemet liksom.
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • KristianE
                  • April 2012
                  • 1443

                  Dom förädlar ju bara rötterna

                  Mina är så släta å fina efter något år med panaquer i burken...
                  //Kristian
                  Följ mitt 1440l SA projekt på
                  http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Precis. De skapar rötter som på sikt ser ut som nyslipad parkett
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

                      Jag tycker det räcker med ett gäng vuxna ancistrus så får man också släta och fina rötter.
                      Det ser rätt roligt ut när det är gnagt runt ett par fläckar med cyano på ena roten.
                      1cm från cyanon har dom stannat

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Jag bara älskar när folk formulerar nya sätt för push.

                        (Ursäkta skum mening...)
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Likan
                          Jag bara älskar när folk formulerar nya sätt för push.

                          (Ursäkta skum mening...)
                          Det enda du för just nu är att du förhalar det du redan bestämt utan att du vet det!
                          Inom 6 månader sitter du på både potentiellt stora malar, Dats och på ytterligare 6 säkert en eller flera rockor.
                          Jag har sett det förr och processen är som tur är inrevirsibel [emoji2][emoji2][emoji2]

                          Lika bra att slå till redan nu, ingen av fisken du kommer köpa är ju speciellt snabbväxande!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Jag tror du har rätt Daniel, men gissar att rockorna får svårt att bli älskade av Linda pga deras vanor att äta små till halvvuxna bottenfiskar efter en tid
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Jag tror du har rätt Daniel, men gissar att rockorna får svårt att bli älskade av Linda pga deras vanor att äta små till halvvuxna bottenfiskar efter en tid
                              Flera akvarium?!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Akvariegaraget

                                Du tänker så? Ja det löser ju alltihopa [emoji1]
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...