Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Håller med ovanstående talare!

    ... Och jag var avis först!
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • jozi81
      • January 2011
      • 917

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Touché ! Men för att inte snöa in fullständigt så att din tråd blir som en biktstol för våran avundsjuka så tycker jag du fått till karet. Du har verkligen fixat en inredning som passar till burkens mått och skälet till att man dreglar så man blir torr i munnen så att tungan sedan fastnar i gommen är ju kombon mellan inredning och ramp. Så hela upplägget, ljus, rötter, sanden, fiskarna synkar kopiöst bra. Så typ dubbelMVG åtminstone. Så det är inte rampen som skapat detta utan du, Daniel.
      Tack!
      Jag blir glad

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        Det är ju inte bra.. Som alla sanna konstnärer bör du dra din kreativitet ur ångest och lidande.. Släpp alla tankar på glädje och lycka nu och fortsätt pula i ditt garage, tänk på att man från den senaste hjärtforskningen inte kan utesluta att karet kommer att välta och explodera osv..

        Det ser grymt ut! Här snackar vi om att gasa sig ur uppförsbacken!
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ååhhh, det är en maxspect-ramp va? Det var väldigt vad vackert ljus det blev i karet, snyggt som bara den!
          Kul att se hur det kan bli - jag tänker ju köra MaxSpect Razor 300 till mitt lilla kar, en eller två.
          Fantastiskt fin film och gôtt kar, tack för det!

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ååhhh, det är en maxspect-ramp va? Det var väldigt vad vackert ljus det blev i karet, snyggt som bara den!
            Kul att se hur det kan bli - jag tänker ju köra MaxSpect Razor 300 till mitt lilla kar, en eller två.
            Fantastiskt fin film och gôtt kar, tack för det!
            Tackar, tackar! Jo det är en maxspect razor 160, som jag moddat med 120 linser.

            Slog ju på stort och köpte tre stycken så två till ska till 1225an, som ju är 250 lång, även dom med nya linser.
            Jag köpte 10000k varianten och är sjukt nöjd att jag tog dom kallare. Lätt att skruva ljuset varmare om man behöver (men då på avkall av effekt, men det är marginellt).

            Sen läste jag någon tråd om att det är bättre ljus för växterna i 10kk varianten, men det har jag inte belägg för. (Tror affealien vet mer).
            Men hursom, även om du är inne på 8000k varianten skulle jag uppmana till att tänka efter noga, ljuset upplevs inte överdrivet kallt irl utan bara djävligt krispigt, vilket jag gillar.

            Pratar vi 3600 baljan säger jag tveklöst 2. Kommer bli nästan för mörkt i kanterna annars imo.


            Sent from my iPad using Tapatalk HD

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Dom är nice de ljusen, men de är fruktansvärt dyra om jag inte minns fel?
              350L Diskus

              Kommentar

              • jozi81
                • January 2011
                • 917

                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                Det är ju inte bra.. Som alla sanna konstnärer bör du dra din kreativitet ur ångest och lidande.. Släpp alla tankar på glädje och lycka nu och fortsätt pula i ditt garage, tänk på att man från den senaste hjärtforskningen inte kan utesluta att karet kommer att välta och explodera osv..

                Det ser grymt ut! Här snackar vi om att gasa sig ur uppförsbacken!
                Tack vännen!
                Ditt beröm har för mig en faktor 2, så det värmer

                På något sätt var faktiskt kraschen bra, nu med perspektiv..
                Jag hade kört fast lite och det var mera "hållamycketitankenochvararäddförkrasch" i det jag gjorde då, nu är nog detta kar fullt bemannat, kanske någon liten extra fisk då filtreringen blivit awesome bara...och det känns mycket bättre faktiskt!



                Sent from my iPad using Tapatalk HD

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  Ursprungligen postat av Einarsson
                  Dom är nice de ljusen, men de är fruktansvärt dyra om jag inte minns fel?
                  Jo, det är dom, men jämför du med saltfolket är det billigt, och dessutom djävligt värt... 4000kr är mycket pengar på ett bräde (160w varianten) men med tanke på vad man lägger totalt är det ju dumt snåla på det som gör att helheten blir bra. Tror nästan bra ljus är det effektivaste ur ett pengar/synintrycksperspektiv.


                  Sent from my iPad using Tapatalk HD

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Ja det är ju extremt snyggt. Det är isåfall om man bygger själv man kan pressa ner priset en del, men då ska man orka det. :-)
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av jozi81
                      Tackar, tackar! Jo det är en maxspect razor 160, som jag moddat med 120 linser.

                      Slog ju på stort och köpte tre stycken så två till ska till 1225an, som ju är 250 lång, även dom med nya linser.
                      Jag köpte 10000k varianten och är sjukt nöjd att jag tog dom kallare. Lätt att skruva ljuset varmare om man behöver (men då på avkall av effekt, men det är marginellt).

                      Sen läste jag någon tråd om att det är bättre ljus för växterna i 10kk varianten, men det har jag inte belägg för. (Tror affealien vet mer).
                      Men hursom, även om du är inne på 8000k varianten skulle jag uppmana till att tänka efter noga, ljuset upplevs inte överdrivet kallt irl utan bara djävligt krispigt, vilket jag gillar.

                      Pratar vi 3600 baljan säger jag tveklöst 2. Kommer bli nästan för mörkt i kanterna annars imo.


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD
                      Fan vad bra!
                      Jo, det kallare 10kk är jag inne på samt 120-linser! "Värmen" fixas till med vattnet. Det måste nog bli två stycken MaxSpect razor 300 - att de är dyra skiter jag i - skall det va' så skall det va'!

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Fan vad bra!
                        Jo, det kallare 10kk är jag inne på samt 120-linser! "Värmen" fixas till med vattnet. Det måste nog bli två stycken MaxSpect razor 300 - att de är dyra skiter jag i - skall det va' så skall det va'!
                        Så brukar jag med resonera med priset. Håller inte på med akvaristik för det är billigt. Däremot tycker jag det är jäkla roligt att bygga saker själv så därför bygger jag gärna en egen "kopia" som liknar den rampen. Men men det var väl halvofftopic. Anledningen till att jag reflekterar över det är att jag planerar för framtida projekt. :-)
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Fan vad bra!
                          Jo, det kallare 10kk är jag inne på samt 120-linser! "Värmen" fixas till med vattnet. Det måste nog bli två stycken MaxSpect razor 300 - att de är dyra skiter jag i - skall det va' så skall det va'!
                          YOLO!
                          Som ungdomar säger

                          Kommentar

                          • jozi81
                            • January 2011
                            • 917

                            Ursprungligen postat av Einarsson
                            Så brukar jag med resonera med priset. Håller inte på med akvaristik för det är billigt. Däremot tycker jag det är jäkla roligt att bygga saker själv så därför bygger jag gärna en egen "kopia" som liknar den rampen. Men men det var väl halvofftopic. Anledningen till att jag reflekterar över det är att jag planerar för framtida projekt. :-)
                            Jamenvisst! Eget projekt kan nog bli minst lika bra!
                            Det ska jag pula med då kidzen dragit!!

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Ursprungligen postat av jozi81
                              YOLO!
                              Som ungdomar säger
                              Yolo!

                              YOLO is available on iTunes now! http://bit.ly/13w2sxXTHE LONELY ISLAND - THE WACK ALBUMiTunes [deluxe version]: http://bit.ly/13w2sxXiTunes: http://bit.ly/1...
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Så brukar jag med resonera med priset. Håller inte på med akvaristik för det är billigt. Däremot tycker jag det är jäkla roligt att bygga saker själv så därför bygger jag gärna en egen "kopia" som liknar den rampen. Men men det var väl halvofftopic. Anledningen till att jag reflekterar över det är att jag planerar för framtida projekt. :-)
                                Ja, det är dyrt - en MS R 300 ligger på runt 8-9 papp, men det får det vara värt! YOLO, som sagt!
                                Var glad att du har "pularen" i dig! Jag har inte bara tummarna mitt i nävarna, de är dessutom uppkörda i rôva!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...