Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Gillar din tråd, Jozi. Det är allt möjligt. Det märks att däruppe är det en kille som har kul med sin hobby. Man blir positivt taggad.
    Tackar, jo det spretar kanske liiite väl mycket, men just nu är det 4 av 8 kar som är growout i olika storlekar till rovfiskbaljan som får bli 960 liter nu i några år, tanken var ju 2000+ men fiskhaveriet i sommar gör ju att jag inte har behovet riktigt ännu..

    Sitter just och funderar på hur jag skall lyckas avlägsna den egentillverkade bakgrunden som sitter i 960 baljan, frigolit och ditsatt med 3 tuber silikon...

    Förmodligen ingen lätt uppgift, men bort ska den.. Stora malar och frigolit är en kass combo...

    Titta lite på http://www.aquadecor.rs/se/aquarium-backgrounds-d.php
    Som alternativ, ruggit billig om man jämför med mera etablerade alternativ, alternativt bara sätta sånt nät som jag tipsade om i 3000 literstråden... För baksidan kommer se fördjävlig ut...

    En på rovfisk har köpt därifrån och man kan speca färger och utformning själv utan extra kostnad!
    Så här ser hans ut och jag tänkte exakt samma...
    Istället för den vanliga svartmålade varianten vi rovisar brukar satsa på

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av jozi81
      Tackar, jo det spretar kanske liiite väl mycket, men just nu är det 4 av 8 kar som är growout i olika storlekar till rovfiskbaljan som får bli 960 liter nu i några år, tanken var ju 2000+ men fiskhaveriet i sommar gör ju att jag inte har behovet riktigt ännu..

      Sitter just och funderar på hur jag skall lyckas avlägsna den egentillverkade bakgrunden som sitter i 960 baljan, frigolit och ditsatt med 3 tuber silikon...

      Förmodligen ingen lätt uppgift, men bort ska den.. Stora malar och frigolit är en kass combo...

      Titta lite på http://www.aquadecor.rs/se/aquarium-backgrounds-d.php
      Som alternativ, ruggit billig om man jämför med mera etablerade alternativ, alternativt bara sätta sånt nät som jag tipsade om i 3000 literstråden... För baksidan kommer se fördjävlig ut...

      En på rovfisk har köpt därifrån och man kan speca färger och utformning själv utan extra kostnad!
      Så här ser hans ut och jag tänkte exakt samma...
      Istället för den vanliga svartmålade varianten vi rovisar brukar satsa på

      Nu tycker jag ju inte det är spretigt här utan intressant

      Den bakgrunden var redigt snygg Vet du något om hur hållbar ytan är jämfört med t.ex. BTN?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Nu tycker jag ju inte det är spretigt här utan intressant

        Den bakgrunden var redigt snygg Vet du något om hur hållbar ytan är jämfört med t.ex. BTN?


        Det enda jag kan säga är att han som beställde är redigt nöjd!
        Men den är inte ens ditsatt ännu så styrkan är svårt att sia om.
        Man får nog räkna på lite tull också vid leverans, men min, som skulle bli 160*60 får på 203 euro inkl. Leverans.

        Här är tråden på rovfisk:

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ser snyggt ut så långt det går att bedöma på en bild.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Tror jag provar en, så recension kommer väl vad det lider!

            Kommentar

            • jozi81
              • January 2011
              • 917

              Ointressant för de flesta antar jag, men jag går igång på en "rocka vs mask" film.
              Mina älskade pearls!

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Oh jävlar!!! Att den lilla masken kunde sätta i sig den rockan 8/





















                nu kommer folk att titta ska du se..
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Men va fin!

                  Slurp sa den också. Fick Lady o Lufsen äter spagetti-bilden framför mig. :P
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • jozi81
                    • January 2011
                    • 917

                    Blev inspirerad av bluewing...
                    har ju möjligheten att köpa ett 250*70*70 i nyskick, med 2 fx6or.
                    Tidigare ratade jag just det karet då djupet inte riktigt matchar mina rovfiskgener, men....
                    Kommer ju på ATT om jag plockar ur ett 670 och ett 540 som står i ställning och ersätter dom med detta, så får jag ju plats med mitt 960 som har måtten 160*100*60
                    Är extremt svårt att nu gå tillbaka till mina gamla tankebanor... Kommer kunna sälja 2-3 st fx6or eller 5or samt 2 stora akvarium så det kommer inte ens kosta "jättemycket"
                    Här kommer frun inte hålla med känner jag, tror jag droppar ideerna efter helgens jobbfest, tror våran hotellvistelse utan barn kan få en annan utveckling än mina förhoppningar annars...Bild
                    och film från karet i fråga... HELT repfritt då det varit utan sand, ca 2 år gammalt, limmat av lagret, vad tvekar jag på?

                    0 views, 6 likes, 0 loves, 1 comments, 1 shares, Facebook Watch Videos from Joseph Hsiung:

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 1225.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,4 KB
ID: 2163524

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Ja, vad tvekar du på egentligen? Ta den!
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • simpson
                        • July 2012
                        • 666

                        Ursprungligen postat av jozi81
                        Blev inspirerad av bluewing...
                        har ju möjligheten att köpa ett 250*70*70 i nyskick, med 2 fx6or.
                        Tidigare ratade jag just det karet då djupet inte riktigt matchar mina rovfiskgener, men....
                        Kommer ju på ATT om jag plockar ur ett 670 och ett 540 som står i ställning och ersätter dom med detta, så får jag ju plats med mitt 960 som har måtten 160*100*60
                        Är extremt svårt att nu gå tillbaka till mina gamla tankebanor... Kommer kunna sälja 2-3 st fx6or eller 5or samt 2 stora akvarium så det kommer inte ens kosta "jättemycket"
                        Här kommer frun inte hålla med känner jag, tror jag droppar ideerna efter helgens jobbfest, tror våran hotellvistelse utan barn kan få en annan utveckling än mina förhoppningar annars...Bild
                        och film från karet i fråga... HELT repfritt då det varit utan sand, ca 2 år gammalt, limmat av lagret, vad tvekar jag på?

                        0 views, 6 likes, 0 loves, 1 comments, 1 shares, Facebook Watch Videos from Joseph Hsiung:

                        [ATTACH=CONFIG]71264[/ATTACH]

                        KÖP.

                        Fråga först, få nej och sedan fråga så är du i en dålig sits för lång tid.

                        Att köpa och sedan konstatera att det var fel gjort, säga förlåt så är du tillbaka från hundhuset inom en vecka :-)

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Är på fest med frun, hon presenterade en grej, jag en annan... Tror jag är hemma

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Hur menar du att du blev inspirerad av mig? Har du haft samma batalj hemma? Nyfiken i en strut.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • jozi81
                              • January 2011
                              • 917

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Hur menar du att du blev inspirerad av mig? Har du haft samma batalj hemma? Nyfiken i en strut.
                              Jo lite så, vi delar inte passionen om man utrycker sig modest

                              Alltid underlag för diskussion, hur mycket tid/pengar man kan lägga på hobbyn, vad vi borde prioritera, osv. Trots att jag ibland känner mig irriterad så har jag trots allt fått bygga om garaget och inrett 10m3 damm, så jag inser väl att det kunde varit värre..

                              Känner så väl igen det du beskrev blåvinge
                              Man åker iväg i tanken, jätteglad över möjligheter man tidigare inte sett, bara för att smacka in i en betongvägg i full fart [emoji15]

                              Numera är allt en omfördelning, dvs 2 kar ut, ett större in, säljer 3 fiskar, köper en rocka, ny belysning in, en mariamontazami väska till frun...

                              Med tre barn, dyrt hus, träningar veckans alla dagar, jobb som innebär resande så är det väl inte mera än rätt att man har en kritiskt granskande bättre hälft ibland..

                              Men 1225an ska jag ha [emoji41]

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1411838899.938269.jpg
Visningar: 1
Storlek: 67,6 KB
ID: 2163688
                                Lite halt och tid för reflektion i 1225 planerna....
                                Nedre hörnet på långsidan fick sig en törn då säljaren flyttade karet...
                                *valfri svordom*

                                Dock gjorde vi en deal på priset, men likt för...nnat tråkigt..

                                Planen blir väl att chansa...vad kan gå fel :/


                                Sent from my iPad using Tapatalk HD

                                Kommentar

                                Arbetssätt...