Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jozi81
    • January 2011
    • 917

    Överhettat akvarium på grund av teknik, men som tur är verkar försäkringsbolaget gå in och ersätta, svårt då firrarna inte finns få tag i, men ändå en tröst

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Mm.. Synd när det är tekniskt haveri.. Dessvärre har man ju inte så mycket att välja på realistiskt sett även om de går sönder rätt ofta.. Kolla på bluewing här senast..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        Jobbigt med tekninskt haveri! Synd att sådana problem inte går att undvika. Hade själv en doppvärmare som löpte amok och värmde vattnet till 36 grader, nästan allt dog i akvariet.
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke...
          Pearlrockor

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av jozi81
            Överhettat akvarium på grund av teknik, men som tur är verkar försäkringsbolaget gå in och ersätta, svårt då firrarna inte finns få tag i, men ändå en tröst
            Genomtrist när tekniken pajar och ens fiskar dör Är det en specialförsäkring du har eller är det din hemförsäkring som fixar det?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • jozi81
              • January 2011
              • 917

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Genomtrist när tekniken pajar och ens fiskar dör Är det en specialförsäkring du har eller är det din hemförsäkring som fixar det?
              Nja, vi får se hur det går, har inte sett några pengar ännu, känner mig mindre hoppfull nu än för några dagar sen. Kan nog gå hursom.
              Vet bolag som ersätter sådant här, och om dom strular så byter jag rubbet dit för nästa gång.. Bilar, båt, hus etc..

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                Säg hur det går, vi är många med länsförsäkringar. Jag är i alla fall mycket intresserad av att ringa dit och hota med att säga upp min försäkring om de inte hjälper dig eftersom jag ligger med dubbla försäkringar enbart pga deras fördelaktiga syn på akvarier.. Har de sagt något? Annars kan man ju dra ihop en tråd och ringa dem gemensamt.. Se till att prata med samma handläggare så att den personen verkligen upplever det som ett problem.
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  Vill undvika det just nu, initiellt sa dom "inga problem" men pratat med andra som blivit nekade med hänvisning till en paragraf. Vi får se, jag kan gärna syna paragraferna i sömmarna om jag blir nekad, men tills dess är jag bara en vanlig kund. Hoppas på en trevlig norrlänsk handläggare som bara helt enkelt använder mitt bifogade kontonummer till en välförtjänt utbetalning.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Akvariegaraget

                    Fina smårockor iaf. Är det de som blir svarta med mönster sen? (Kan typ noll om rockor.)

                    Jag är också nyfiken på hur det går med försäkringen sen. Och vilken del av försäkringen som tar det. (Som Bluewing frågade.) Jag håller tummen att du får det!
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • jozi81
                      • January 2011
                      • 917

                      Tack, nja snarare åt det mörkbruna hållet, du tänker nog på leopoldi eller black Diamond. Här är en bild på "mamman" till mina Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1405543543.989367.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,3 KB
ID: 2162539

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Otroligt vacker mamma!!!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

                          Vi blev just jävligt långväga släktingar.. Vi är har adopterade ungar från samma föräldrar.. Haha..
                          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                          Normaliseringsprocessen..
                          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                          Kommentar

                          • jozi81
                            • January 2011
                            • 917

                            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                            Vi blev just jävligt långväga släktingar.. Vi är har adopterade ungar från samma föräldrar.. Haha..
                            Är det så?!

                            Fina hursom, helt såld. Matar med "allt" och dom äter det!

                            Dessutom en liten affär till idag:
                            2 små cambelli fick följa med hem, inte stora och långsamt växer dom, men likväl
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalkHD1405549630.078797.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,9 KB
ID: 2162540

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              De är ju onödigt söta i den åldern, sen är de bara jävligt ostyriga i 5 år tills de växer upp och mognar lite haha..

                              Jepp, samma föräldrar på våra så mina nu är vad du kan vänta dig om 2-3 år.. Skönt att de äter, mina var lite bråkiga med maten ett år så dina lär växa bättre än mina
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Akvariegaraget

                                Ursprungligen postat av jozi81
                                Tack, nja snarare åt det mörkbruna hållet, du tänker nog på leopoldi eller black Diamond. Här är en bild på "mamman" till mina [ATTACH]70017[/ATTACH]
                                Riktigt vacker!
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...