350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Här händer det inte mycket må jag säja. Förutom att jag har lyckats köpa en snabbväxande växt som växer snabbt Vattenspikblad tror jag den heter.

    Nästa vattenbyte tror jag är rätt tillfälle för att byta plats på paletterna och scalarerna. Inget av paren leker nu. Dom tre koppartetrorna får följa med paletterna. Scalarerna kommer mer till sin rätt i Lidot för i Visionkaret ser man dom nästan inte bakom all växtlighet. Tänk vad maffigt det skulle vara med ett kar där både crypton och jättevallisnerian finge plats att växa ohejdat

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      Vattenspikblad är en trevlig växt

      Och som svar på din fundering om crypton och vallisen svarar jag att det kanske är dags med ett ännu större kar

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Här händer det inte mycket må jag säja. Förutom att jag har lyckats köpa en snabbväxande växt som växer snabbt Vattenspikblad tror jag den heter.

        Nästa vattenbyte tror jag är rätt tillfälle för att byta plats på paletterna och scalarerna. Inget av paren leker nu. Dom tre koppartetrorna får följa med paletterna. Scalarerna kommer mer till sin rätt i Lidot för i Visionkaret ser man dom nästan inte bakom all växtlighet. Tänk vad maffigt det skulle vara med ett kar där både crypton och jättevallisnerian finge plats att växa ohejdat
        Humhum, låter som tanken finns på ett större kar?

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Samma tankar (till en större tank) Jesper .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Ursprungligen postat av Inger H
            Samma tankar (till en större tank) Jesper .

            //Inger
            Japp

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Njae större och större. Hööööögre [emoji2] men det blir ju svårt att nå när man ska plantera [emoji12]


              Skickat från min iPhone med Tapatalk

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Jag har fått för mej att jag vill ha ett likadant Lido till. Då blir det ett på vardera sidan om tv:n. Det får plats [emoji6] med antingen prinsessor eller nån apistogramma av nåt slag [emoji2]


                Skickat från min iPhone med Tapatalk

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  Släng ut tvn

                  Skämt åsido. Skaffar du prinsessor så kommer du inte ångra dig.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Spännande planer. Låter som en bra idé. Även Jespers [emoji12]
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Jag har så mycke planer jag. Hälften blir aldrig av [emoji12]Man kanske skulle kalla det drömmar i stället [emoji4]


                      Skickat från min iPhone med Tapatalk

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        På något sätt mår jag själv ofta bäst i dröm"stadiet" i ett projekt. Det är så mycket lek över det hela då. Planerandet är mera allvarligt även om det också är kul. Genomförandestadiet är nästa favorit. Allt står hemma och man ska starta upp nåt kul.
                        Men drömmar när allt är möjligt är ju så himla häftigt. Så är det ju gratis också. Inte helt fel [emoji1]
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Det är väl egentligen tur att jag inte har resurser nog att genomföra allt jag vill göra/skaffa. Jag menar eftersom jag inte har nån bättre hälft som håller i tyglarna [emoji12] Allting måste ta tid och till slut mognar väl besluten fram. Jag gillar hela processen från början till "slut". Den brukar liksom räcka länge för mej. Jag är inte klar med Lidot till exempel. Det ska dit mer växter och kanske nån fisksort till [emoji2]


                          Skickat från min iPhone med Tapatalk

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            "Inget av paren leker..." Jojo. Igår kom paletterna fram med sina senaste tillskott. Fattar inte att jag missade det... Inte vill man väl flytta på dom nu? Allvarligt så tror jag att jag ska adoptera bort dom till nån som är mer intresserad av att odla just paletter. Jag blir stressad när dom håller på så här

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Vet precis vad du menar, har ett par Guinacaror i mitt 720 som plockar fram en svärm med jämna mellanrum. Och dessa två piskar upp alla andra ikaret efter noter....skitsträvigt!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Jag får jussom dåligt samvete för att jag inte kan ta hand om dom små Men jag skulle ju haft ca 200 paletter vid det här laget... Jag trodde att fiskar leker lite mera sällan. Typ ett par tre gånger per år eller nåt. Nybörjare som jag är

                                Kommentar

                                Arbetssätt...