Malar, med gott & blandat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Det känns som att jag verkligen spammar sönder zoopet just nu, nästan pinsamt.

    Kul att du tycker det. Jag tror det också, känns så inombords.
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      Det gör inget, bara kul att någon har skrivit något mellan gångerna när jag sätter mig och vilar lite i min städstress. Hel otroligt vad jag klarar att stöka ner när jag är själv hemma.

      Men nu är det bytt vatten i alla kar och räkmix till alla ligger på upptining.
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        240-350l L-malar och Anubias

        Hur lång tid tar det egentligen med alla era kar? Har du tagit tid?

        Själv passar jag på att städa upp när jag är ensam. Inte ner. Fast det är ju skönt att kunna bre ut sig lite.... Så när jag tänker efter så får jag städa upp lite efter mig själv också. Själv är jag gräsänka i några dagar, då har jag uppenbarligen massa tid att surfa här inne.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Om vi hjälps åt tar vi alla kar på 3 timmar. Dvs att en går före och skrapar rutor och tömmer tömmer och den andra går efter med slang och fyller. Men vi brukar väl ta stora karet en dag och de andra dagen efter eftersom vi använder ljummet vatten och man gärna vill ta en dusch efteråt. Varmvattenberedaren räcker inte till allt.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Likan
            Det känns som att jag verkligen spammar sönder zoopet just nu, nästan pinsamt.

            Kul att du tycker det. Jag tror det också, känns så inombords.
            Du jag har gödslat Zoopet senaste veckorna. Med pinsamt många inlägg. Så jag tycker det är trevligt med fler som nöter på. Helena håller ju också igång en del
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Ursprungligen postat av HWH
              Om vi hjälps åt tar vi alla kar på 3 timmar. Dvs att en går före och skrapar rutor och tömmer tömmer och den andra går efter med slang och fyller. Men vi brukar väl ta stora karet en dag och de andra dagen efter eftersom vi använder ljummet vatten och man gärna vill ta en dusch efteråt. Varmvattenberedaren räcker inte till allt.
              Jisses, snacka om teamwork då!
              Men nu är du ju själv... Tar det dubbla tiden då eller? En heldag med vattenbyten. Så många ska jag inte ha. :P

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Du jag har gödslat Zoopet senaste veckorna. Med pinsamt många inlägg. Så jag tycker det är trevligt med fler som nöter på. Helena håller ju också igång en del
              Haha, det låter bra.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                Jo det tar nog dubbel tiden ca. Jag tog stora karet i onsdags, alla andra där nere igår och alla uppe idag och så ska ju hinkar och slangar på plats igen.
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Hua. Blir imponerad.

                  Kvällens sista inlägg då blir en liten bildbomb.

                  Min tjockisbotia alltså. Den gör mig lycklig. Man blir ju glad bara man ser den.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404505231.038926.jpg
Visningar: 1
Storlek: 362,9 KB
ID: 2158432

                  L200's stjärt
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404505311.153395.jpg
Visningar: 2
Storlek: 347,7 KB
ID: 2158433

                  Gibbisen äter "riktig" mat för en gångs skull. Fast i detta nu smaskar den brysselkål, såklart.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404505336.714932.jpg
Visningar: 1
Storlek: 320,1 KB
ID: 2158434

                  L046
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404505383.922291.jpg
Visningar: 1
Storlek: 234,2 KB
ID: 2158435

                  Urkass bild men det är en av de 4 små zebrorna! Jättekul att se att den är framme och tar för sig av maten.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404505398.231799.jpg
Visningar: 1
Storlek: 190,7 KB
ID: 2158436

                  L128 och lite corys.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404505464.012715.jpg
Visningar: 1
Storlek: 229,9 KB
ID: 2158437

                  En Amano som mumsar också.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404505484.000000.jpg
Visningar: 1
Storlek: 276,9 KB
ID: 2158438
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Härligt med bildbomber Ligger botian på rygg - det verkar vara lite pajaser över dom fiskarna ?
                    Om jag någon gång skaffar ett till större kar så "måste" jag nog ha några sådana pajaser!
                    Klart grenen ska ner i karet (säger en rotnörd ) låt tanken mogna och sedan ska du se att det inte går att motstå
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      240-350l L-malar och Anubias

                      Haha ja, den ligger på rygg och visar magen, precis som katter och hundar brukar göra. Det är dock första gången den ligger så. Just den brukar alltid ligga på vänster sida, för då ser han när jag kommer och ska fota. :P Innan han (så tråkigt att skriva "den") hamnade på rygg så försökte han ligga på stenen, med ryggen nedåt. Men han bara gled och fick simma upp gång på gång. Tillslut la han sig så där.
                      De är ju absolut de mest underhållande fiskarna här hemma. Jag tycker att många kallar dem pajaser. riktigt roliga är dem, även när de sover.

                      Gubben brukar ju säga att dessa borde heta Clownfiskar (på svenska), inte de som fått det namnet. han har sin poäng. På engelska kallas de väl för clown loach om jag inte minns helt galet. Lite mer "rätt".

                      Nitriten är fortfarande på 0,3mg/L , orange. Ska göra ett vattenbyte ikväll, därefter borde det vara lugnt.

                      OT, det här med extra jobb känns ju lagom motiverat när jag t.o.m. i drömmen drömmer om sovmorgon. :P men solen skiner och jag ser fram emot en lång och härlig dag!
                      Senast redigerad av Likan; 05 July 2014, 06:04.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        240-350l L-malar och Anubias

                        Oops, nu har jag impulshandlat. En torpedbarb, stor och vacker. Den var alldeles ensam så jag frågade om jag kunde ta med den hem och det fick jag, för en slant såklart. Tyckte synd om den att vara ensam där! Så nu koppas det in här hemma. utan mellanlandning i karantänkaret. Så vad har jag det till eg? Haha, bra fråga.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404555617.189971.jpg
Visningar: 1
Storlek: 236,2 KB
ID: 2158440

                        Jag var för första gången inne på akvarieleasing i Sumpan. Och jo, någon dag måste det bli ett kar med fisk från någon av sjöarna. Såg tre idag som jag drogs lite extra till. Säkert från olika sjöar eller så.
                        Kan ni namnen så dela gärna med er. Stod inte på akvarierna och var lat och inte frågade.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404555716.624353.jpg
Visningar: 1
Storlek: 325,9 KB
ID: 2158441
                        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404555726.106309.jpg
Visningar: 1
Storlek: 314,3 KB
ID: 2158442
                        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404555736.183308.jpg
Visningar: 1
Storlek: 237,8 KB
ID: 2158443

                        Är det schysst att bara ha guppyhanar i ett kar? Utan honor alltså? Jag fick nämligen ha-begär när jag såg dessa ståtliga herrar men vill inte ha en massa smått hemma isf.

                        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1404555776.814677.jpg
Visningar: 1
Storlek: 321,5 KB
ID: 2158444
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Shalmstad
                          • May 2014
                          • 11

                          Ok, dax för mig att skriva i en tråd antar jag. Snyltat på er kunskap ett tag och tycker alla ni som skriver här verkar så trevliga.

                          Är det inte en fire fish på andra bilden? ( nybörjare så lita inte på mig dock) 😜


                          Skickas från min iPhone via Tapatalk

                          Kommentar

                          • Nasso
                            • November 2010
                            • 719

                            Den där första bilden ser helt klart ut som en munruvande sandlekare från tanganyika iaf. Någon callochromis kanske? Eller xenotilapia? Typ en xenotilapia flavipinnis? http://www.seriouslyfish.com/species...a-flavipinnis/ ?
                            /Emil Andersson
                            120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                            Kommentar

                            • heba
                              • September 2013
                              • 847

                              Jag förstår att du blev sugen på cikliderna från ? sjön - riktigt vackra fiskar, och färgstarka !
                              Jag tror absolut att du kan ha bara guppyhanar, dags för ett kar till kanske ?
                              Tack för titten idag och mycket roligt att få träffa personen bakom "nicken" i ett forum !
                              /Helene

                              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                              Kommentar

                              • Micke L
                                • December 2013
                                • 456

                                Jag har haft ett 112 liters fullt med guppyhanar i alla möjliga färger och det var riktigt fint. Dock simmade de runt så mycket hela tiden att till sist blev det nästan mer stressande än rofyllt att titta på. Då bytte jag till regnbågsfiskar, furucatus, en liten gul sort som har fenor som ser ut som vingar. Dessa var jag mycket nöjd med och det var ett av få akvarium här hemma som gäster utan akvarieintresse "såg". Annars går ju de flesta förbi vackra akvarium som om de inte finns. Känner någon igen detta femonen Undantaget var såklart saltvattnet som alla tyckte var fantastiskt oavsett hur det såg ut. Men, kolla på denna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=259&SOK=1
                                Senast redigerad av Micke L; 05 July 2014, 21:48.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...