200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    De ser fina ut Och de tycks ju trivas med sina kusiner från Bolivia.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ser vrålmulligt ut!
      "Alginfernot" skall du vara mycket nöjd och glad över, det är få kar som har en sådan underbar look.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Nu skiter jag i att jag har alginferno för tillfället, jag vill visa upp mina jordätare från Värmland!
        Färgerna är lite dassiga också för jag är inte överens med kameran...
        På filmen tror de att det är matdags. Man får göra så, för annars håller de sig lite i bakgrunden.

        https://www.youtube.com/watch?v=SrSGFRLM81o
        Härligt med film, mycket fina fjärilar och cupidos
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Ser vrålmulligt ut!
          "Alginfernot" skall du vara mycket nöjd och glad över, det är få kar som har en sådan underbar look.
          Jag gillar ju alger, men tycker nog att det ser bättre ut om de inte sitter på växterna...

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Ursprungligen postat av Shepard
            De ser fina ut Och de tycks ju trivas med sina kusiner från Bolivia.
            Det är ju inga problem än så länge, men ett dussin cupidos i ett 310L är ju orimligt bara det när de vuxit till sig. Bolivianerna skall ju flytta sedan, och så får jag väl se hur många cupidos som ser ut att få plats sedan när de är vuxna. Blir nog inga problem att bli av med överskottet skulle jag tro...

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              En liten fråga nu... Hur mycket (läs lite) belastar räkor akvarievattnet egentligen?

              Jag har ju fått för mig att försöka få fram Röd Sakura ur mina körsbärsräkor, så planen är egentligen att dumpa alla med dålig färg i ciklidburken, och risken finns ju att de överlever där nu när jag inte har så stora fiskar längre...

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Igår gjorde jag en första gallring i räkodlingen och dumpade hos cikliderna. Det kommer inte att bli några snygga körsbärsräkor där, om de nu ens överlever, men det var verkligen det bästa jag gjort förutom att köpa cupidos! Redan idag såg jag en stor amanohona med rom komma spatserande, och strax därefter en mindre hane. Så tydligen finns det i alla fall några kvar och körsbären verkar locka fram dem!

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Tyvärr är jag i det närmaste invalid när det kommer till att hantera en kamera, så varken skärpan eller färgerna är i närheten av OK här... Tyckte ändå det var kul att det tog blott en vecka sedan ellioti-paret flyttat ut, tills dess att bolivianerna satte igång igen, så jag lägger upp skräpet ändå!

                  Senast redigerad av Mr Woods; 17 April 2015, 00:42.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Det var ju inget fel på den filmen! och kul att de är igång.
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

                      Snygga alger

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Kanonfin film ju!
                        Miljön, algerna... Ja, det är ju inte det minsta konstigt att de där figurerna leker och trivs.

                        Please, gör inga fjantiga åtgärder med att att ta bort den fantastiska algväxt du har i karet (frontrutan är ett undantag, förvisso).

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Tycker du piper alldeles i onödan, Woods över en av de bästa filmerna på länge
                          Helt underbart att se en film som skulle kunna vara tagen i deras naturliga habitat. Algerna är så snygga när de har accepterats och får leva sitt eget liv i karet. Jag är riktigt imponerad.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • jozi81
                            • January 2011
                            • 917

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Tycker du piper alldeles i onödan, Woods över en av de bästa filmerna på länge
                            Helt underbart att se en film som skulle kunna vara tagen i deras naturliga habitat. Algerna är så snygga när de har accepterats och får leva sitt eget liv i karet. Jag är riktigt imponerad.
                            Säger samma!! Ser med glädje att min algtillväxt kommer igång nu i 1225an kommer inga filmer innan jag är på samma vackra nivå!!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av jozi81
                              Säger samma!! Ser med glädje att min algtillväxt kommer igång nu i 1225an kommer inga filmer innan jag är på samma vackra nivå!!
                              Grattis! Men det var ett uselt skäl att inte filma.....
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Tack! Vad snälla ni är! Men jo, jag är kalasnöjd både med karet och dess invånare nu för tiden. Cyanon hade jag klarat mig utan...

                                Vi skall se om det går att ordna en film där man får se lite mer av akvariet!

                                Om jag "piper" om min oförmåga att filma, så är det för att jag lyckats ha focus på grenen i förgrunden istället för på det lekande paret några centimeterm längre bak. Det syns tydligt om man tittar i HD. Sedan valde jag en kass färginställning, men det var svårt att hitta någon där inte ljusa partier blev överexponerade, och bolivianernas "lyster" är svår att få att framgå på bild och film!
                                Senast redigerad av Mr Woods; 17 April 2015, 11:59.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...