Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Nytt år men mina motgångar är ju ej slut ännu. Har var på MR i Göteborg idag. Kommer kl 21. Går ut i garaget slänga i lite mat till fiskarna och plocka ihop mina verktyg för att kunna hämta ställning i ordning. Öppnar dörren känner ingen en konstig doft av död..

    Bytta vatten som vanligt igår och allt var bra. Det som möter mig är ett helt kar med flytande corydoras Green stripe f1 35st som jag dragit upp till en komande lekgrupp. Men men att dessa motgångar aldrig tar slut. Nu är mitt eget självförtroende snart förbi noll och ligger på minus vad det gäller allt med fisk och odling.
    .jag tog upp fisken släckt ljuste på alla kar och gick in och trilla ihop innan för dörren . Orkar inte riktigt mera. Så kommer nog hålla mig borta här ifrån ett tag som jag känner nu . Klicka på bilden för större version

Namn: 20220117_211845.jpg
Visningar: 158
Storlek: 290,0 KB
ID: 2434504

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Oj vad kul med Tropheus.
    Riktigt roligt med Troffar igen. Var några år sedan man hade det. Men då var det vanliga tropheus duboisi maswa. Så ska bli roligt att följa mina nya hur det blir när dom växer till sig lite mer

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu så börjar mitt rum i källaren med min fotölj blir rätt så bra. Utsikt över två fina akvarium. Men saknar ett som är 2meter som jag skulle vilja ha Malawi. Men det kommer säkert något på annons längre fram.

    Så nu får man blicka framåt mot nästa projekt att hämta hem min nya ställning från arken zoo i Skövde från tisdagen den 18 januari börjar jag att plocka ner och frakta hem. Men på måndag blir det en tur till Göteborg då man ska till MR och kolla en fot. Men man kanske hinner med att kolla in i någon fiskbutik med

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Tycker sewellia karet ser riktigt coolt men samtidigt funktionellt ut! Jag tycker jag har fått en hel del gjort på akvariefronten idag men sedan går man in här och ser din tråd och påminns om att allt man gjort egentligen var att flytta fem malar och byta lite vatten ungefär haha
    Ja man ska nog inte jämföra sig med mig när det gäller akvarium då jag kör på i 200 blås . Nästan jämt.

    Ja med det karet är jag riktigt nöjd med

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Oj vad kul med Tropheus.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Tycker sewellia karet ser riktigt coolt men samtidigt funktionellt ut! Jag tycker jag har fått en hel del gjort på akvariefronten idag men sedan går man in här och ser din tråd och påminns om att allt man gjort egentligen var att flytta fem malar och byta lite vatten ungefär haha

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Då vart jag med lite tropheus brichardi "ujiji" igen. Var ett tag sedan man hade troffar

    Så nu ska dom få gå insäg ett bara dagar så blir det filma lite och lägga upp

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ett 350liter på plats i garaget med för att kunna ha till scalarer eller om det blir diskus.

    Sedan fixat ordning ett mindre akvarium till att ha mina sewellia lineolata. Mycket sedan och en pump på 1000litre i ett 63 liter. Så får vi se hur det det blir med yngel

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Så var det lite fisk igen.

    Fick hem lite snygga blue Bolt räkor som jag ska ha i ett av mina räkakvarium. Får vi se hur dom utvecklas.
    ​​​​​​
    Så har man ett gäng med snygga Snow White ancistrus som går på lite till växt runt 3cm nu. Riktigt snygga mot mörk botten då dom nästan lyser.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Snyggt! Har nog frågat förut, börjar bli gammal och glömsk antar jag, men det är ju någonting som ändras så jag ställer frågan igen: Hur ser ambitionen med hobbyn ut för tillfället? Föder du upp eller har för avsikt att föda upp fisk i större kvantiteter? Eller har du det enbart som någonting att lägga energi på?
    Jag har detta som en hobby för att slippa tänka på massa jobbiga saker som händer i mitt liv runt mig. Så det går mycket energi till detta istället för att tänka på jobbiga saker i huvudet.

    Odling blir det för jag tycker det är roligt med att se fisk växa upp och även prova nya arter att odla som kan vara svårare. Så man kan bocka av dessa på min lista med . Vissa arter blir ju att man odlar lite mer på så man själv gillar dom. Sedan blir det väl inga jätte kvantiteter längre utan odlar för kvalite istället. Och så kan man få byta in lite fisk mot foder och föra kvalité fiskar vidare till andra inom hobbyn..

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Snyggt! Har nog frågat förut, börjar bli gammal och glömsk antar jag, men det är ju någonting som ändras så jag ställer frågan igen: Hur ser ambitionen med hobbyn ut för tillfället? Föder du upp eller har för avsikt att föda upp fisk i större kvantiteter? Eller har du det enbart som någonting att lägga energi på?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Nu är karet iallafall igång med pumpar och filter media. Nu är det bara levande som saknas. Lite sugen på ett gängen tropheus men vet ej riktigt kanske blir Malawi . Beror ju vad man hittar i närheten

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Då var det söndag stor städning hemma inne i bland alla saker och även ute så då kom det fram ett 375 med ställning

    Så var bara att bära in i källaren och tvätta av sedan leta fram lite moduler och sten och silicon dit. Så blev det även ett filter fack på höger sidan. Men även modulen till vänster blir filter

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag har alla fiskar fått flytta ut innefrån källaren. Så nu går det även lite hantel ciklider ute i garaget..

    Så imorgon kommer det en och hämtar min ställning som jag har ute på annons. Då är det klart för att hämta hem nästa om en vecka

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...