Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Ikväll har man varit i lokalen igen . Bytt vatten. Plockat och städat. Gjort plats för ett par akvarium till . Som sina på bilden . Har även flytta 3 akvarium som stog på bordet till ett annat rum . Försöker gör mer plats då man alltid behöver mer yta..

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Fick lite mer böcker till min samling .

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Vad roligt med nytt akvarium och en massa yngel/rom.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Igår så hämta vi ett akvarium till min son då min. Dotter redan har ett. Kommer att fixa en ny tråd men bara deras akvarium alltid lika roligt att se deras idéer och tänkt . Man måste ju börja någonstans.

    Men idag fick jag även hjälpa av min dotter att plocka corydoras aneus black ägg även flytta. Dom som hade kläckas.

    Sen blev det att tömma en moori hona. Och även en grotta med röd/svarta ancistrus malar

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Igår plock vi lite dantum scalarer ägg. Idag är det. Svansar

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo

    Så roligt. Jag har tänkt jag skulle kolla lite på dem också. Jag ska få en jättefin hane på måndag, Sen har jag en annan som vill göra av med 5 honor som jag har funderat på att köpa och sedan hitta hanar till dessa av samma sort.

    Där finns en del bra filmer på youtube det när det gäller tips och tricks osv:

    L.R.Bretz's Aquatics: https://www.youtube.com/user/lbknugg...ch?query=betta
    MARK'S AQUATICS : https://www.youtube.com/user/MrMicro...ch?query=betta
    Dexters World: https://www.youtube.com/playlist?lis...clLWoSZlIb7sBa

    Men sen finns där ju också en hel del FB grupper som handlar enbart om betta.

    Kul ska det bli iaf :-)
    Har gjort ett par försöka men inte lyckats ännu tyvärr . Men ska bygga upp en odlings v deling i lokalen för lite skummbobyggare och lite andra roliga får vi se om man kan lyckas


    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Just nu håller jag på med lite kampfisk som jag någon gång ska lyckas att dra fram lite yngel av.
    Så roligt. Jag har tänkt jag skulle kolla lite på dem också. Jag ska få en jättefin hane på måndag, Sen har jag en annan som vill göra av med 5 honor som jag har funderat på att köpa och sedan hitta hanar till dessa av samma sort.

    Där finns en del bra filmer på youtube det när det gäller tips och tricks osv:

    L.R.Bretz's Aquatics: https://www.youtube.com/user/lbknugg...ch?query=betta
    MARK'S AQUATICS : https://www.youtube.com/user/MrMicro...ch?query=betta
    Dexters World: https://www.youtube.com/playlist?lis...clLWoSZlIb7sBa

    Men sen finns där ju också en hel del FB grupper som handlar enbart om betta.

    Kul ska det bli iaf :-)

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Ja det är lite rörigt ibland men man ska nog kunna reda ut detta med till slut. Ska bara hitta några bra honor först

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Det gör du säkert. :P Jag skulle vilja med tiden testa några vilda betta-arter. Men får se var man landar.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Jag tycker att det är svårt att sätta sig in i den världen. Tycker att de sidorna som jag har besökt med är väldigt röriga.
    Hittade detta som jag tyckte var bra,
    Ja det är lite rörigt ibland men man ska nog kunna reda ut detta med till slut. Ska bara hitta några bra honor först

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Plakat, dumbo sak detta vara vad jag fått veta . Håller på att läsa på lite mer om alla olika bryta.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Jag tycker att det är svårt att sätta sig in i den världen. Tycker att de sidorna som jag har besökt med är väldigt röriga.
    Hittade detta som jag tyckte var bra,

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Just nu håller jag på med lite kampfisk som jag någon gång ska lyckas att dra fram lite yngel av.

    Växter kommer mer om när jag får igång ett riktigt växt kar igen . Just nu har jag mitt 90liters med körsbärsräkor och ett lite co2 kitt med behållare i akvariumet som fyller jag på varje morgon sen lite växtnäring 2 gånger i veckan men dags att rensa igen.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Du har allt på gång! Växtkaret ser fint ut utom uppe till höger där det är lite snårigt.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Vad för kampfisk är det? Börjar bli sugen på att testa någon av betta-arterna med. Även om jag har varit lite anti tidigare.
    Plakat, dumbo sak detta vara vad jag fått veta . Håller på att läsa på lite mer om alla olika bryta.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Just nu håller jag på med lite kampfisk som jag någon gång ska lyckas att dra fram lite yngel av.

    Växter kommer mer om när jag får igång ett riktigt växt kar igen . Just nu har jag mitt 90liters med körsbärsräkor och ett lite co2 kitt med behållare i akvariumet som fyller jag på varje morgon sen lite växtnäring 2 gånger i veckan men dags att rensa igen.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
    Vad för kampfisk är det? Börjar bli sugen på att testa någon av betta-arterna med. Även om jag har varit lite anti tidigare.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Roligt att man kan börja se mer och mer färg på dessa små

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av stefant
    Jag hade varit intresserad av att se om du odlar växter. Eller labyrintfiskar.
    Just nu håller jag på med lite kampfisk som jag någon gång ska lyckas att dra fram lite yngel av.

    Växter kommer mer om när jag får igång ett riktigt växt kar igen . Just nu har jag mitt 90liters med körsbärsräkor och ett lite co2 kitt med behållare i akvariumet som fyller jag på varje morgon sen lite växtnäring 2 gånger i veckan men dags att rensa igen.

    Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...