Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Idag fick jag hjälp att frakta hem lite akvraium .16st av 18st totalt som ska hämtas. Så nu kan .Man även greja lite mer hemma och måla blå baksida på alla Akvarium.
    Då är du en bra bit på vägen.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag fick jag hjälp att frakta hem lite akvraium .16st av 18st totalt som ska hämtas. Så nu kan .Man även greja lite mer hemma och måla blå baksida på alla Akvarium.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    kan var så att det blir en butikställning över sen.. just nu har jag bar större kar ute på annons.
    Vilka större har du på annons och var, jag är intresserad av ram kar 375,450 och 540 också,

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Flitens lampa lyser, kul att ha en intresserad dotter, får du aluminium ställning över är jag mycket intresserad.... och fortfarande av fisk, men som sagt är ju inte riktigt där en, vi började så smått i lokalen idag, har försökt att börja och dela upp den, sedan beror det ju lite på vad jag hittar för kar vad det blir för fisk, ja förutom diskusen då.
    kan var så att det blir en butikställning över sen.. just nu har jag bar större kar ute på annons.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Flitens lampa lyser, kul att ha en intresserad dotter, får du aluminium ställning över är jag mycket intresserad.... och fortfarande av fisk, men som sagt är ju inte riktigt där en, vi började så smått i lokalen idag, har försökt att börja och dela upp den, sedan beror det ju lite på vad jag hittar för kar vad det blir för fisk, ja förutom diskusen då.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag har jag haft hjälp av min dotter att fånga fisk och flyttat hem dom och alla växter.

    Så nu har jag 7 akvarium kvar att tömma på fisk.. sen blir det Atta plocka med alla kar hem för rengöring och till fixning. Och så får man städa av lokalen efter sig så det blir snygg och rent. Sen börjar det roliga att bygga upp allt igen men man lär sig av alla misstag man har gjort så nu ska man göra det smifigars med vatten byte och luft dragning .även belysning ska bli bättre. Sen blir det att köpa in lite ny fisk att odla på sen då man sålt i väg massor av fisk.

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Mycket tjusig!

    Lämna en kommentar:


  • Mikael Lindqvist
    svarade
    Otroligt fin djupblå färg på dem du!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Sciaenochromis fryeri ungdjur som färgar bra som liten

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ser bra ut

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Du får ge mig lite råd gällande uppfödning av Corydoras när vi ses, sedan kanske jag kan få hälsa på i din lokal någon gång innan din flytt och få lite råd om hur jag skall göra i min lokal
    Flytten har redan börjat . Första fisken har fått flytta hem . Och har startat igång 6 kar.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Dom är inte svårt tycker jag allat nu då dom kommit upp över 1cm. Innan är dom lite krävande på mat. Men nu äter dom allat dom får .. ska ju få i gång alla corydoras när flytten är klar och köra mycket på det .
    Du får ge mig lite råd gällande uppfödning av Corydoras när vi ses, sedan kanske jag kan få hälsa på i din lokal någon gång innan din flytt och få lite råd om hur jag skall göra i min lokal

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Bolivianska fjärilciklider är ju lite av en favorit.....men femtio känns lite overkill......är de svåra att sköta när de är så små? Corydoras är ju en av mina favoriter nu.....såg att du hade flera trevliga sorter, får nog bli kund hos dig....
    Dom är inte svårt tycker jag allat nu då dom kommit upp över 1cm. Innan är dom lite krävande på mat. Men nu äter dom allat dom får .. ska ju få i gång alla corydoras när flytten är klar och köra mycket på det .

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer

    Finns ett bra gäng med små Mikrogeopha altispinosus. Finns säker 50st på ca 1-2cm. Som vill flytta Har säkert något annat med riktigt stora scalarer finns med . Annars är det bara corydoras av massa olika som är tänkt att jag ska behålla när jag flytta hem allat.
    Bolivianska fjärilciklider är ju lite av en favorit.....men femtio känns lite overkill......är de svåra att sköta när de är så små? Corydoras är ju en av mina favoriter nu.....såg att du hade flera trevliga sorter, får nog bli kund hos dig....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...