Akvariekällaren

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Oj, vad roligt!

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Mina små Gold stripe . Man ser några små på bilden

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ok, avfuktare låter klokt

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Har du några speciella tankar kring ventilation så att du inte får fukt/mögel i källaren?
    Jag kör idag med avfuktare och från lufts fläkt i ventilationen. Och förra gången jag hade alla kar hemma funka det fel fritt .hoppas det gör det nu igen.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Har du några speciella tankar kring ventilation så att du inte får fukt/mögel i källaren?

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Bra med fredagar då man slutar tidigt .så nu har man fått fast ställning och fått i alla kar och nu fyller vi på alla kar till hälften får att se så allt blir rakt och fint . Sen blir det köpa slang och vp rör i veckan .

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt! Den cory-sorten är ju så fin!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Händer en del nu i flytten igår plockade jag egg av corydoras gold stripe och idag har dom börjat att kläckas. Mitt paket med 90° börjar och t-kors för 20mm rör som jag ska köra för mitt luft system kom idag. 50st av varje
    Grymt kul, jag vill prata Corydoras med dig.....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Händer en del nu i flytten igår plockade jag egg av corydoras gold stripe och idag har dom börjat att kläckas. Mitt paket med 90° börjar och t-kors för 20mm rör som jag ska köra för mitt luft system kom idag. 50st av varje

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hoppas inte jag stressar dig, genom att plocka alla kar du inte behöver jag är sjukt nöjd.....funkar det att jag kommer på söndag, måste fixa släpkärra imorgon i så fall. Får väl erkänna att jag är sugen på guppy, ja även andra levandefödande svärdbärare och platy....där äventyret en gång började. Men det får vi väl se.....det gäller att jag tar det lite lungt. Måste lära mig att inte rusa genom livet......men allt är ju så in i bängen roligt och man vill ju hinna med så mycket som möjligt.....

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Tömt ännu mera akvarium. Och även sålt i väg ett gäng till Ekenberg.

    Så ikväll får sitta fisken flytta och ett gäng akvarium så snart är det bara ställningar kvar.

    Bjuder på en film på mina guppy jag håller på att odla på


    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Ser bra ut. Det blir en kanon källare.
    Hoppas att det blir kanon när allt är på sin plats och är igång.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ser bra ut. Det blir en kanon källare.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Idag har man målar 8 akvarium av 12st. Även ställt in ställningen och nu ska den bara förankras i väggen.väggen.

    Så nu är man en på G igen. Beställde även 50st 90 böjar och 50st t-kors för luft systemet i 20mm vp rör

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Spännande att få följa, igen.....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...