Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ser lite roligt ut när fisken är så rund om magen att den nästan måste ställa sig helt på huvudet för att leta mat i sanden.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Den tjocka coryn har blivit ännu tjockare nu, mycket tjockare. Men den simmar fortfarande runt aktivt och bökar mat i sanden när det är matning osv, beteendet har inte förändrats någonting. Börjar tro det är någon sjukdom ändå nu, eller förstoppning eller något ,vad vet jag, har aldrig sett en cory i närheten så fet även när de haft många ägg...
      350L Diskus

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1438369751157.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,6 KB
ID: 2172292

        Skickat från min D5803 via Tapatalk
        350L Diskus

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Vilken liten tjockis!

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Hoppas det är ägg bara annars ser det fan inte bra ut. :O
            350L Diskus

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Tror det är lugnt. Den firren har ju varit tjock ett tag. Det är nog inget smittsamt ifall det skulle va något fel på den för då skulle nog fler varit drabbade vi det här laget. Jag tror hon är romstinn bara

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Har flyttat över VFarna till lilla karet igen, hoppas verkligne de ska kunna trivas där på sikt, det är mycket lummigare och finare, 100x bättre filtrering och vattenkvalité. Jag upplever att jag inte klarar hålla samma vattenkvalle dirket från kranen här som jag kunde i förra lägenheten, inte lika bra vatten här utåt. Får se vad som händer. Jag har inte plats med tunna osv, och inte så sugen på att köpa ett svindyrt osmosfilter heller...
                350L Diskus

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Kent har fått tag på billiga Cupidos igen så funderar på om jag ska åka ner och hämta 3 st typ. Så har jag totalt 8 sen.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    Det tog typ.. 3 veckor men nu har faktiskt VFarna börjat smyga från från sitt hörn och står ofta i framkanten av karet och tigger nu. Och de har faktiskt börjat äta igen när man kastar i mat. Ser det som ett gott tecken att de kanske bara var obekväma i sitt nya hem i början snarare än att de mådde dåligt. Ser inga direkta tecken på sjukdom heller utan det var nog bara att de behövde lång tid på sig att vänja sig.

                    Så ser ut att ljusna, vore ju sjukt trevligt om det fortsatte gå åt det hållet för isåfall kan jag behålla juvelerna.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

                      Tror det är precis så som du säger. Kommer gå galant det där

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Jag får inte eriktigt flås i mina växter dock.. Har ju visserligen ingen CO2 men snabbväxande växter brukar mata på rätt bra ändå...

                        Vill att min frogbit ska växa snabbare och breda ut sig men den står typ still... Kanske behöva göda lite.
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Kör du pmdd? Annars gör det, kanonbra grejer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Nä jag har inte orkat göra det nu, hoppades jag skulle slippa. Men får väl börja och se om det går bättre... Flytväxter ska ju klara sig rätt bra för de får ju alltid bra med ljus också.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Testa tycker jag, gör ju ingen skada och det kostar inte många kronor heller. Då kan du se om det gör nån skillnad.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Jag tycker att du ska lyssna på Pia!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...