Freddie funderar på Asien-Svartvatten...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #76
    Nu bygger ju du det du har nu på rötter grenar löv. Där du har öppet på vänster finns ju möjlighet att skapa dynamik med växterna. Fyller du allt nu blir väl inredningen lite det du har redan? Nu tycker jag ju själv att det är kul med växter eftersom de gör något eget och kan bli lite wild and crazy ibland om du nu ursäktar den lätt överdrivna symboliken.
    Jag menar att växter tillför något oförutsägbart i inredningen som över tid kan bli spännande.
    Skulle kanske själv haft några få högväxande smala Cryptocoryne som jag tror jag skulle låta gå nästan från framrutan till vänster och bakåt. Tycker också du kunda ha några lågväxande Cryptos på botten. Tycker just Cryptocoryne med deras grön/brun/röda skala går ihop så himla bra med lätt multnande löv. Kan det bli mer Asien än med Cryptocoryne?
    Senast redigerad av Bluewing; 27 November 2012, 14:29.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      #77
      Haha Mats, du har väl erfarenhet så av din " " att döma ska jag inte gå i den fällan

      Bluewing; det du skriver är helt rätt, jag tycker så också men biotopenligt är det inte så mycket växter. Men ditt inlägg ändrar mitt tycke än en gång, några långa cryptos hade nog blivit bra, plus några mindre lite här och var
      Finns väl en cryptocoryne men långa smala mörkgröna blad, crispa tror jag den heter, men den blir ju vääldigt lång. Akvariehobby.se säljer ju växter, kan kanske beställa därifrån för dom har många cryptos, men så är det det där med vädret...

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #78
        Ursprungligen postat av freddi36
        Haha Mats, du har väl erfarenhet så av din " " att döma ska jag inte gå i den fällan
        Ja, Bluewing är inne på en hel del intressanta grejer i inlägget ovan, och man skulle ju kunna tänka sig något "pinnigt" också - kanske med några fastbundna växter eller mossor... typ.

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          #79
          La i mer löv och kastade runt kvistarna lite, blev bättre.

          Någon med erfarenhet av svartvatten kan kanske hjälpa mig, hur lång tid tar det för vattnet att bli "svart" så att säga, alltså färgat
          Nu är det ungefär gulaktigt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #80
            Cryptocoryne var.balansae är det nog du är ute efter.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              #81
              Där har vi den, tack ansjo

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #82
                Freddie funderar på Asien-Svartvatten...

                Kasta runt kvistarna lite Blir man lite våldsam av Asientemat? Får man se en bild efter urladdningen?
                Så man får se det gulfärgade svartvattensakvariet.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  #83
                  Haha, ja rörde runt lite så det fick lägga sig där det ville
                  Just nu är karet släckt så inga bilder från idag men imorgon hade jag tänk plocka fler boklöv så då kan det nog bli en bild eller två

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    #84
                    Freddie funderar på Asien-Svartvatten...

                    Spännande!
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      #85
                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0913.jpg
Visningar: 1
Storlek: 160,5 KB
ID: 2144353
                      Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0911.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,5 KB
ID: 2144354

                      Kommentar

                      • freddi36
                        • December 2010
                        • 2882

                        #86
                        Såhär ser det ut idag, inte så stor förändring kanske, men lite mer löv i vänster hörna. Planen var att plocka boklöv idag när jag kom hem men det är ingen ide när det är kolsvart ute
                        La även i lite torv igår i själva karet (utan att koka) som håller på att sjunka nu. Ska även koka lite torv och lägga i, men tänkte göra det på fredag när jag är hemma själv. (inte alltför poppis med torvkok i köket hos dom andra )

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          #87
                          blir nog snyggt.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #88
                            Freddie funderar på Asien-Svartvatten...

                            Men du, jag tycker det blivit mycket bättre faktiskt. Tycker dynamiken blev helt annorlunda efter din inredningsattack. Tycker du inte själv det blev bra?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              #89
                              Tack!

                              Bluewing; jo, det blev bättre, såg det inte direkt men när jag jämför de två bilderna blir jag riktigt nöjd Nu är "det röriga" mer spritt i karet och inte övervägande på högra sidan, mer balans

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                #90
                                Kanske dax att redigera min signatur nu också, 60L SA finns ju inte mer..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...