Dom gav verkligen den där sista asiatiska touchen. Snyggt!
Meddelande
Kollaps
Inget tillkännagivande ännu.
Freddie funderar på Asien-Svartvatten...
Kollaps
X
-
-
ååå ju mer ja tittar ju mer sugen blir ja på å dra igång ett litet asien projektattans också!
MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Haha, bara en lösning, gör detKommentar
-
Dessa koppas in just nu
5st Pangio semicincta, såldes som Pangio kuhlii men det tror jag inte det är. Dom har två till tre band på huvudet och två band på stjärten som går runt kroppen. Resten av banden är oregelbundna och går inte runt kroppen. Så jag tror på P semicincta
Sen fick vi besök av denna filuren. Större hackspätt, undrar vad den gjorde ute i snöstorm mitt inne i villaområdet
Kommentar
-
Kommentar
-
Dessa koppas in just nu
5st Pangio semicincta, såldes som Pangio kuhlii men det tror jag inte det är. Dom har två till tre band på huvudet och två band på stjärten som går runt kroppen. Resten av banden är oregelbundna och går inte runt kroppen. Så jag tror på P semicincta
P. kuhlii och P. semicincta hanterades länge (men efter 1993) som synonyma men med ett litet frågetecken. Numera anses de som skilda arter varav P. kuhlii bara finns på Java och knappast förekommer i handeln för närvarande. Men hur de skiljer sig åt är fortfarande inte publicerat. När man väl kombinerar molekylära med morfologiska metoder på ett större material kommer det troligen bli ett gytter av arter (förutom de ca 33 som redan finns). Det är alltså troligen Pangio semicincta som du har, men inte för att dom ser ut på ett visst sätt utan för att du köpt dem i en zooaffär!
När det blir snö kommer dom till villorna, för där sätter de upp små fåniga trähus och plastbehållare med bl a smaskiga jordnötter.Kommentar
-
Okej, på loaches.com är P semicincta beskriven hur den ser ut men inte P kuhlii så jag utgick från det. Men det är nog som du säger, kuhlis finns inte i handeln precis som med Apistogramma viejita och A macmasteri.
Haha, ja den drogs nog dit av alla frön som folk sätter upp. Roligt att se en iallafallKommentar
-
Kommentar
-
kuhlisarna verkar trivas och har hittat varandra igeni zoopets beskrivning står det att dom är enstöringar men mina gillar att "klumpa ihop sig" och ligger gärna i en hög under ett löv. så jag skulle inte säga att dom är ensamlevande
La i lite mat igår som dom hittade och åt lite av, dom är ju ganska små så dom äter väl inte jättemycket, dom bökade omkring i botten också så dom ska nog få i sig tillräckligtKommentar
-
kuhlisarna verkar trivas och har hittat varandra igeni zoopets beskrivning står det att dom är enstöringar men mina gillar att "klumpa ihop sig" och ligger gärna i en hög under ett löv. så jag skulle inte säga att dom är ensamlevande
La i lite mat igår som dom hittade och åt lite av, dom är ju ganska små så dom äter väl inte jättemycket, dom bökade omkring i botten också så dom ska nog få i sig tillräckligt/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
-
La i lite mat igår som dom hittade och åt lite av, dom är ju ganska små så dom äter väl inte jättemycket, dom bökade omkring i botten också så dom ska nog få i sig tillräckligt
TobbeKommentar
-
Ja, dom håller ihop ganska braDo andra två gömmer sig bakom roten till höger på första bilden så dom var inte långt ifrån varandra
Kommentar
Kommentar