Ja precis
Freddie funderar på Asien-Svartvatten...
Kollaps
X
-
Ja dom är riktigt fina, och stimmar bra
Här är en liten film på dom, ganska bleka men dom färgar ju ut om ett tag
Lämna en kommentar:
-
-
Kan berätta att ålarna verkar trivas och äter när jag matar. Dom kommer fram på kvällen när det är mörkt i rummet så då får man passa på att mata.
Imorgon blir det kanske ett litet stimm moskitorasboror, får se om jag kommer iväg till nån affär.Lämna en kommentar:
-
Sno så mycket du vill! Jag har inte patent på denna "setup" Bara roligt att inspirera andra!
Bambupinnarna tror jag inte du kommer få att sjunka. Jag hade tagit en akryl eller glas skiva och limmat pinnarna på den. Sen gömt plattan under sanden. Tyngden av sanden kommer hålla pinnarna nere.Lämna en kommentar:
-
Hej,
jag blir inspirerad av den här tråden Fredrik, hoppas det inte gör nåt om jag snor en del idéer.....
Har ett 63-liters och har också kommit fram till att sydostasien går att göra en bra biotop av, både när det gäller lite mindre fiskar och växter. Siktar mot Chokladgurami (eller möjligen dvärggurami), ett litet stim rasboror och några kuhlis. Såg några Grön kubotai i akvarieaffären och blev lite sugen på dom. Tänker lite i färger, kanske lite mer rödaktig sand och bakgrund och sen brun gurami och gröna rasboror. Har lagt bambu från ett slaktat metspö och några blompinnar i blöt, så får jag se hur det går med dem.... Fixat en egen tråd under projekt, ska fylla karet under julhelgen.
Gillar verkligen din stil med det lite röriga intrycket med pinnar och blad.
/RoffeLämna en kommentar:
-
Ja, dom håller ihop ganska bra Do andra två gömmer sig bakom roten till höger på första bilden så dom var inte långt ifrån varandraLämna en kommentar:
-
kuhlisarna verkar trivas och har hittat varandra igen i zoopets beskrivning står det att dom är enstöringar men mina gillar att "klumpa ihop sig" och ligger gärna i en hög under ett löv. så jag skulle inte säga att dom är ensamlevande
La i lite mat igår som dom hittade och åt lite av, dom är ju ganska små så dom äter väl inte jättemycket, dom bökade omkring i botten också så dom ska nog få i sig tillräckligt
TobbeLämna en kommentar:
-
-
kuhlisarna verkar trivas och har hittat varandra igen i zoopets beskrivning står det att dom är enstöringar men mina gillar att "klumpa ihop sig" och ligger gärna i en hög under ett löv. så jag skulle inte säga att dom är ensamlevande
La i lite mat igår som dom hittade och åt lite av, dom är ju ganska små så dom äter väl inte jättemycket, dom bökade omkring i botten också så dom ska nog få i sig tillräckligtLämna en kommentar:
-
La i lite mat igår som dom hittade och åt lite av, dom är ju ganska små så dom äter väl inte jättemycket, dom bökade omkring i botten också så dom ska nog få i sig tillräckligtLämna en kommentar:
-
Tack! Vissa kvistar av min vass lever, jag tror inte den kommer skjuta skott. Jag tror inte heller dom påverkar vattnet så mycket om man tar bort dom när dom blir slemmigaLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: