250L blir 1440

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Likan
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Nu är ju den där lilla burken snyggare än nånsin.
    Vilka fiskar du har!
    Jag är inte överförtjust i malar annars (förlåt likan) men adonis är ingen ful fisk.
    Och rockan ser ut att ha växt mycket sen senaste filmen du la upp.

    Ni pojkar håller på att förstöra hela hobbyn för mig haha
    Haha ber du mig om ursäkt. :P Det är bara att du inser det Jesper, du har inte fastnat än bara. eller så har du sett fel sort IRL.

    Adonis är riktigt läcker.

    Jag kan ju trösta dig med att det är inte bara för dig de förstör. Ju mer man umgås med dem desto konstigare tankar får man. :P En gång i tiden kändes ju liksom 450l stort....

    Till Kristian då. Nu var det väl i juli som jag var över och tittade på dessa men jag vill minnas att arowanan var längst/störst då? Nu ser ju den rätt fjuttig ut. Synvilla, dåligt minne eller har de växt så pass mycket cichlorna? Oavsett är de läckra som vanligt med sin gröna färg.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Nu är ju den där lilla burken snyggare än nånsin.
    Vilka fiskar du har!
    Jag är inte överförtjust i malar annars (förlåt likan) men adonis är ingen ful fisk.
    Och rockan ser ut att ha växt mycket sen senaste filmen du la upp.

    Ni pojkar håller på att förstöra hela hobbyn för mig haha

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Jaha, hittade tråden på sidan 4. Då måste det ju vara dags att göra något...

    Här händer ju inte så jättemycket. Köpte en adonis i förra veckan...
    Mata, vattenbyte och byta filtersockor.
    Har haft jävligt grumligt vatten en period men nu börjar det ordna upp sig även om jag har en bit kvar till det vatten jag vill ha... Fick bli en liten filmsnutt ikväll. Inget speciellt händer, skitiga rutor och reklam på tv´n i bakgrunden. Men fiskarna simmar åtminstone.

    http://www.youtube.com/watch?v=IQ9ycG1m9zY
    Gaaaaaaaaaaaaalna borrar!!
    Hilvitte vad fina dom blivit!!

    Adonis är alltid ett kap.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Dom växer allihop ser jag.
    Cichlorna är ju otäckt fina

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Jaha, hittade tråden på sidan 4. Då måste det ju vara dags att göra något...

    Här händer ju inte så jättemycket. Köpte en adonis i förra veckan...
    Mata, vattenbyte och byta filtersockor.
    Har haft jävligt grumligt vatten en period men nu börjar det ordna upp sig även om jag har en bit kvar till det vatten jag vill ha... Fick bli en liten filmsnutt ikväll. Inget speciellt händer, skitiga rutor och reklam på tv´n i bakgrunden. Men fiskarna simmar åtminstone.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Haha.. Krispigt vatten är det bästa..

    Jag älskar ljussättningen och känslan av väl ingångna, ganska stora kar med sjysst inredning.. Det är fantastiskt och fräscht vatten men man kan på något sätt ändå se näringen, ibland kan man se moln av goja bolma upp när något rör sig men det är liksom så urlakat att det bara fladdrar ner till botten igen utan att egentligen grumla.. Det gillar jag i ett sällskapskar..

    dock älskar jag också verkligen känslan av att bakre glasskivan på 150 djup är kristallklar och typ 10cm ifrån framrutan.. Det är krispigt.. Så ska ett rovkar se ut.. Vi har ju oftast för små kar eller för mycket fisk för att kunna ha den lyxen med skötseln..

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Precis så.
    Har fortfarande partiklar då jag har dålig mekanisk filtrering men det är ändå krispigare...

    Lämna en kommentar:


  • Helene&Andreas
    svarade
    Ja det börjar verkligen bli fiskar av dem!
    Förstår precis vad du menar med uv... Men skulle gissa att du upplever vattnet krispigare/renare?

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Onekligen.
    Kopplade äntligen i mitt 25w UV i veckan, jäklar vilken skillnad det blev på vattnet. Kan inte riktigt sätta fingret på vad skillnaden är men det är klart märkbart.

    Lämna en kommentar:


  • ettfettbranamn
    svarade
    Det börjar ju verkligen bli fiskar av dem!

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Dåligt med uppdateringar från min sida, men det händer ju inte så jätte mycket och det är omständigt att visa bilder när man inte är goldmedlem.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    De där cichlorna har allt vuxit en del sen du skaffade dem!

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Läckert

    Lämna en kommentar:


  • KristianE
    svarade
    Det är kul med ljus.
    Har gått tillbaka till att köra allt mitt ljus efter att ha snålat sen jag började med rovfiskar. Det är helt enkelt inget roligt att ha outfärgade fiskar som går i halvdunkel (även om det är betydligt bättre i verkligheten än på foto).

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...