250L blir 1440

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• ettfettbranamn
    svarade
    Trots förlusten måste jag säga att karet ser oförskämt bra ut.. Ibland tappar man fisk, så är det bara..

Lämna en kommentar:

• Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av KristianE
    Hehe, kan tänka mig det. Jag har inga problem med det i en källare. På vardagsrumsparketten är det inte riktigt lika roligt...
    Och vem fan har en lägenhet med perfekt parkettgolv i vardagsrummet

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    Hahaha! Neee men sen har han också renoverat ett akvarierum... Behövs när burken är 3 m...

Lämna en kommentar:

• KristianE
    svarade
    Hehe, kan tänka mig det. Jag har inga problem med det i en källare. På vardagsrumsparketten är det inte riktigt lika roligt...

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    Säkert... Han har 10 st som närmar sig 40 nu... Där snackar vi vatten på golvet vid matning...

Lämna en kommentar:

• KristianE
    svarade
    Nä, det känns inte direkt aktuellt. Har ju trots allt 4st kvar och även om dom inte blir fullstora så kommer dom säkerligen närma sig 45-50cm om dom får växa... Då jävlars börjar det bli trångt i burken.

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    Jag har ju inte direkt utrymme för att odla cichlor, men det hade ju varit kul att se deras lekbeteende.
    Jag har ju fortfarande troligen 2 honor kvar men det kommer ju gå åt massa mat...
    Och är du på jakt efter fler cichlor får du skrika till... En polare har lite för många nu...

Lämna en kommentar:

• KristianE
    svarade
    Jag har ju inte direkt utrymme för att odla cichlor, men det hade ju varit kul att se deras lekbeteende.
    Jag har ju fortfarande troligen 2 honor kvar men det kommer ju gå åt massa mat...

Lämna en kommentar:

• Jesper Broman
    svarade
    Min zebra hane hade också ett sticksår över ögat. Även första cm av "skiktet" på taggen saknades på taggen på rockan.
    Förstår hur surt detta känns för dig!
    Och rockan är ju helt säkert skyldig, men säkert befogat!
    Dock är det ju mycket svårare för dig att hitta en ny hona i den storleken än för mig att hitta en ny zebrahane.

Jävla skit!

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    I många länder hade de här bilderna varit förknippade med glädje och lycka.
    I min värld är det en sorgens dag.
    Min största Cichla monoculus låg på botten nästintill död när vi kom hem efter hockeyn.
    Efter ett försök att rädda henne så konstaterades att det inte fanns något att göra.
    Min primära teori är att hon har jagat rockan då hon har ett sticksår strax ovanför ögat. Rockans tagg saknar skinnet som dom alltid har som skydd för taggen.
    Taggen är giftig och det är därför hon inte klarade sig.
    Det här är den största baksidan med att ha husdjur...
    Bajs.

http://forumbilder.se/EAO69/img-20150325-211316
    Fy fan Kristian... Såg de andra bilderna på mörka sidan... Så jävla tragiskt! Lider med dig! Men bara att bryta ihop och komma igen starkare.

Lämna en kommentar:

• KristianE
    svarade
    I många länder hade de här bilderna varit förknippade med glädje och lycka.
    I min värld är det en sorgens dag.
    Min största Cichla monoculus låg på botten nästintill död när vi kom hem efter hockeyn.
    Efter ett försök att rädda henne så konstaterades att det inte fanns något att göra.
    Min primära teori är att hon har jagat rockan då hon har ett sticksår strax ovanför ögat. Rockans tagg saknar skinnet som dom alltid har som skydd för taggen.
    Taggen är giftig och det är därför hon inte klarade sig.
    Det här är den största baksidan med att ha husdjur...
    Bajs.

Senast redigerad av KristianE; 25 March 2015, 22:47. Anledning: 2 av 5 bilder. Orkar inte fippla med fler.

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    Tack så mycket.
    Fiskarna äter ju ganska mycket så dom bör ju växa... Största cichlan (som ska vara monos) börjar nog närma sig 50cm skulle jag tro och minsta är en bit över 30.
    Rockan äter ju också, jag mätte i veckan och då var han drygt 25 över disken.

Adonisen kändes som ett riktigt bra köp.
    Det kändes som rätt pris och dessutom bodde den mellan hemmet och ungarnas skola.
    Min L190 är uppmätt till 25cm TL och adonisen är ca 30cm SL
    Hmmm... 50 cm... Börjar bli riktigt fet!

Lämna en kommentar:

• Jesper Broman
    svarade
    Ursprungligen postat av Likan

Jag kan ju trösta dig med att det är inte bara för dig de förstör. Ju mer man umgås med dem desto konstigare tankar får man. :P
    Det är tur att man bor långt bort från rovfiskmeckat i den kungliga hufvudstaden

Lämna en kommentar:

• KristianE
    svarade
    Tack så mycket.
    Fiskarna äter ju ganska mycket så dom bör ju växa... Största cichlan (som ska vara monos) börjar nog närma sig 50cm skulle jag tro och minsta är en bit över 30.
    Rockan äter ju också, jag mätte i veckan och då var han drygt 25 över disken.

Adonisen kändes som ett riktigt bra köp.
    Det kändes som rätt pris och dessutom bodde den mellan hemmet och ungarnas skola.
    Min L190 är uppmätt till 25cm TL och adonisen är ca 30cm SL

Lämna en kommentar:

• Helene&Andreas
    svarade
    Jaha, hittade tråden på sidan 4. Då måste det ju vara dags att göra något...

Här händer ju inte så jättemycket. Köpte en adonis i förra veckan...
    Mata, vattenbyte och byta filtersockor.
    Har haft jävligt grumligt vatten en period men nu börjar det ordna upp sig även om jag har en bit kvar till det vatten jag vill ha... Fick bli en liten filmsnutt ikväll. Inget speciellt händer, skitiga rutor och reklam på tv´n i bakgrunden. Men fiskarna simmar åtminstone.

http://www.youtube.com/watch?v=IQ9ycG1m9zY
    Oförskämt bra Kristian! Hur stora är Cichlorna nu? Är det ocell eller monos?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...