projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MrH
    svarade
    verkligen en kanon fin ödla

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Några bilder från matningen idag. Alla är på hanen (se hans fina blåa svans) för han var mest "fotovillig" idag
    Synd att bilderna blir sneda men man ser honom ändå.

    Klicka på bilden för större version

Namn: gecko hane svans.jpg
Visningar: 1
Storlek: 124,1 KB
ID: 2143739Klicka på bilden för större version

Namn: gecko hane syrsa.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,5 KB
ID: 2143740Klicka på bilden för större version

Namn: geckohane syrsa.jpg
Visningar: 1
Storlek: 111,6 KB
ID: 2143741Klicka på bilden för större version

Namn: geckos.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,7 KB
ID: 2143742Klicka på bilden för större version

Namn: geckohane.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,3 KB
ID: 2143743

    En sned film också. På honan som äter.
    [video=[URL]http://www.youtube.com/watch?v=QOCQWBASaAw&feature=plcp[/URL][/video]

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Ja, jag tycker dom kunde få några ägg snart, skulle vara väldigt trevligt!

    Gjorde om i terrariet idag och satte in dom nya växterna och korkröret. Fy tusan vad jag blev nöjd! Hoppas att ödlorna också gillar det Dom har nog haft en stressig dag eftersom jag inte fick tag i dom så fick dom va kvar i terrariet när jag gjorde om.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0799.jpg
Visningar: 1
Storlek: 130,9 KB
ID: 2143649Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0801.jpg
Visningar: 1
Storlek: 123,6 KB
ID: 2143650

    Såklart blev bilden som va bra på sidan

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    fasen av roligt håller tummarna.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Nu är nåt pågång tror jag! Gick och tog en titt i terrariet och såg att dom var under ett blad tillsammans. Hanen nafsade på honan och när hon "hoppade till" så följde han efter och nafsade igen. Sen när han såg mig stack han in i ett gömställe men jag han se att han var starkt grön med blå svans. Fina och starka färger alltså! Hoppas på parning nu då, får se om honan sväller upp senare

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Hemma igen efter en sväng inom mässan
    Blev lite inköp; korkrör, syrsor, CGD, två tropiska ormbunkar och tre bromelior med sammanlagt 8-9 skott (plus dom tre moderplantorna) så fick en hel del för pengarna där

    Imorgon blir det ominredning

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    låter kanon de där

    jo leguaner blir väldigt tama å kelsjuka om man sköter dom rätt å ger dom det dom behöver.
    ett härligt husdjur om man har plats för dom, för plats tar dom

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Leguaner är häftiga. Dom kan bli hyffsat tama va?

    Snart är det ju mässa här nere i söder, på lördag faktiskt
    Hade tänkt köpa några nya grenar/smala korkrör och ha istället för grenen jag har i terrariet nu. Den är inte så populär. Sen för att "dekorera" dessa grenar, och ge burken mer 3D känsla och djup, så ska ett gäng bromelior upp på grenarna. Vissa växter jag har behöver bytas ut (dålig skötsel) och då kan jag lika gärna byta ut mot riktiga importerade bromelior istället för några "krukväxtbromelior"

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    inga reptiler nu. blir inget sånt förens ja bor i hus, å då blir kanske en leguan, men den kräver ju sin lilla tid den också.
    det stämmer att far min har, runt 50 ormar å en skäggagam.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Ja det är riktigt roligt! Undrar hur långt dom vågar "gå"? Såpass att jag kan ta upp dom utan att dom blir livrädda och springer för livet?
    Vi får väl se Ska ta det lugnt så dom inte tappar tilliten till mig ifall dom skulle bli rädda, gissar att allt arbete med dom rasar i botten då och att jag i princip får börja om från "scratch".
    Det hade varit riktigt häftigt ifall dom kunde sitta i min hand och bli matade, har sett några filmer på P grandis som suttit i ägarens hand och blivit matad

    Har du reptil nu MrH? Vet att du visat bilder på terrarium men dom var väl hos din pappa?

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ett fint bevis på att du tar hand om dom bra
    verkligen roligt å läsa. de är ju inte att ja saknar min leguna ja hade för många år sedan

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Hanen är ju lite mer "på" när det gäller matning så jag matar dom i princip för hand var gång. Skulle ge honan en syrsa, och det såg hanen så han kom fram till henne när hon hade den i munnen och försökte ta den. Hon stack och gömde sig men hanen blev kvar så jag matade han sålänge. Fick då ett bett mitt i tummen av den rackarn, det var faktiskt mycket vassare än vad jag trott, hehe

    Honan har blivit så handtam nu så att jag kan klappa henne på ryggen ifall hon vill Skinnet och fjällen är riktigt silkeslena.
    Så jädra najs att dom ändå känner någon typ av tillit till en, det är ju ändå en väldigt skygg art

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Tack! Ja dom är grymt söta!
    Vet inte varför den ena bilden blev en länk, men den fungerar iallafall

    Lämna en kommentar:


  • Likan
    svarade
    Geckosar är ju en klass för sig, hur söta får man bli liksom? Fint!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Tack!
    Och snart är det mässa igen, hade tänkt köpa på mig ett gäng bromelior, främst små, och trycka in här och var. En orkidé och en bromelia håller på att vissna (inte den fina orkidén i filmen) pga lite dålig skötsel, så dom ska bytas ut. Hade tänkt göra hål i den tvärliggande bambupinnen och ha en-två-tre stycken små bromelior på den

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...