projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    Länge sen jag skrev här..
    Händer inte så mycket, ödlorna mår bra och växterna växer.

    En bild på honan under månljuset
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1172 2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 103,3 KB
ID: 2145643

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Såg ett nytt beteende hos ödlorna idag. Dom båda satt å ett bambu rör och "räckte tungan" till varandra Dom vibbrerade med den precis som ormar gör. Hanen skakade på huvudet ibland också. Undrar vad dom höll på med....

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    kanon

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Jag doppar typ alla incekter dom får i CGD pulver för dom vill inte ha CGD upplöst av någon anledning. Sen får dom kalk/D-3

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    en bra grej om du käkar mjölmask är att man kan strö kalkpulver på mjölmasken för att bättra på deras benstomme
    ifall du inte redan viste om de

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Honan har visat ett lite roligt beteende de senaste dagarna. Var morgon sitter hon under UV lampan och solar. I mitten av terrariet har jag ju ett krokrör med bromelior på, och var morgon när hon ser mig springer hon ner för röret och sätter sig på det och tittar på mig. Då vill hon ha sin frukost, sin mjölmask Hon har lagt på sig lite nu efter att ha fått en mask per dag i någon vecka, ska fortsätta några dagar och sen får det bli som godis då och då. Dom älskar verkligen mjölmask!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Nä, men det är inte kul att se när ens små kompisar biter varandra på det viset. Som tur var så blev det ju inga skador

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ödlor är rätt så tåliga vad det gäller sådant, så du ska nog inte va så orolig

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Nej, nej, nej!
    Ingen rolig syn idag vid matningen. Jag ger honan mjölmask nu för hon måste lägga på sig lite vikt, hon har blivit smal. Hanen har också fått väldigt stort tyckte för mjölmask så han brukar få en också så han inte ska ta honans. Men idag satt honan ensam på bamburöret så hon fick en utan att hanen fick. Detta såg han tydligen inne från "jungeln" där han satt så han springer fram till honan och jag ser att han tänker ta masken. Jag fort ner med handen i burken för att ge han en också men han är för snabb och biter efter masken. Honan "hoppar" till. Då blir han sur och hugger tag i honans, ja vad ska man kalla det, "parti ovanför ögat". Geckos släpper inte bettet så lätt så han hänger kvar där några sekunder medan honan ger ifrån sig ett högt "peeeep!" och skakar på huvudet. Hanen lossnar sen och honan springer iväg.
    Jag trodde först att han bet henne rakt i ögat så jag blev väldigt rädd, men vad jag kan se så har hon inte blivit skadad som tur var!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Då vet jag det.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Tack!
    Dom får syrsor i storlek av myror varannan dag. Ibland andra insecter som flugor när jag hittar det i butikerna

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ödlor är ju faktiskt söta. Vilket fint "hem" du har gjort till dom freddi.
    Vad matar du dom med för insekter?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Jag har mac Men det går att fixa där också
    Lite tröttsamt bara att när man tar bilderna "på rätt håll" med mobilen så ska dom automatiskt ändras till liggande på vissa sidor. Men nu får jag lägga det på minnet att zoopet vänder på dom till liggande.

    Lämna en kommentar:


  • Jansson87
    svarade
    Fina ödlor På de sneda bilderna kan du bara öppna i windows standardprogram för bildvisning, sen vänder du dom själv och spara, så blir det rätt "håll" nästa gång man kollar på dom. Nu antar jag att du har windows, men det går nog i mac också om du har

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Ja han är jättefin när han visar upp sig såhär
    Han har dock börjat associera mina fingrar lite väl mycket med mat, han kan bita 2-3 gånger i fingrarna innan han fattar att jag inte har mat med mig

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...