projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    Idag vaknade jag till ett ljud som betyder att något är fel. Pumpen drog luft. Jag gick och såg efter vad som bar fel och felet var att landdelen förvandlats till vattendel och tvärtom.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Det händer inte så mycket här. Tyvärr så vissnade bromelians knoppar så det blir inga blommor just nu
    Sen hanen kom så har honan fått mycket bättre färg, grönare och klarare. Innan tyckte hon väl inte det var någon mening med att göra sig fin

    I övrigt så har jag köpt två nya riktigt fina bromelior att ha i fönstret. Den ena har ett grön och rosa blom-ax med blåa blommor, den andra har ett knall rosa blom-ax med lila blommor. Båda är smalbladiga bromelior.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    härliga bilder

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    En lugn stund framför alla burkarna och karen gör upp för en i övrigt urkass dag, det är dagens lärdom

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    oops, det kom visst med en bild på dom nya borelliisarna jag köpte igår.
    Jaja, dom får vara kvar så kan ni titta på dom snyggingarna med!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Bilder!

    Klicka på bilden för större version

Namn: ap borellii.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,6 KB
ID: 2141183Klicka på bilden för större version

Namn: gecko hane.jpg
Visningar: 1
Storlek: 153,3 KB
ID: 2141184Klicka på bilden för större version

Namn: gecko hane på rör.jpg
Visningar: 1
Storlek: 155,0 KB
ID: 2141185Klicka på bilden för större version

Namn: gecko hona.jpg
Visningar: 1
Storlek: 160,0 KB
ID: 2141186Klicka på bilden för större version

Namn: gecko hona på bambu.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,4 KB
ID: 2141187Klicka på bilden för större version

Namn: gecko hona på blad.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,7 KB
ID: 2141188Klicka på bilden för större version

Namn: geckos.jpg
Visningar: 1
Storlek: 120,3 KB
ID: 2141189Klicka på bilden för större version

Namn: geckos på rör.jpg
Visningar: 1
Storlek: 145,5 KB
ID: 2141190

    Här kommer lite bilder. Bilden heter det som den föreställer och jag har skrivit om det är honan eller hanen på bilden. Annars ser man det ganska lätt genom att honan är gulare, har två stora kalksäckar på nacken och har en betydligt gulare svans. Hanens är blå i rätt ljus, annars gråblå.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Film kommer nog senare
    Skulle mata dom idag och tänkte testa ifall jag kunde handmata dom, och det gick!
    Jag började med honan som satt i ett hål i bamburöret. Jag höll bara syrsan utanför hålet och sen kom hon och tog den. Hanen var lite skeptisk först men sen åt han också fint på samma vis

    Sen gjorde jag rent terrariet så jag ska försöka filma om en stund när dom kommit fram igen

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Ska se om jag kan slänga ihop något

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    fasen va roligt att allting funkar
    en liten film kanske?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Idag satt både två bredvidvarandra på bamburöret. När jag skulle fota stack dom båda in i ett hål i röret och en stund senare tittade båda ut samtidigt. Den ena med huvudet åvanpå den andra, dom såg ut som ett riktigt kärlekspar och verkar trivas ihop
    Jag har inte sett några fler småbråk heller.
    Hanen verkar dock lite mer dominant vid matning för om man inte håller koll på honom så blir det lätt att han tar alla syrsor och honan bara får en eller två. Därför försöker jag att mata när jag set att honan sitter på bamburöret för hon har blivit så tam att hon tar syrsorna ur burken när jag håller den framför henne. Då får hon äta ifred för hanen vågar sig inte fram då

    Nu hoppas jag bra på ägg Jag vet inte om jag ska/kan ta hand om dom eventuella äggen och småttingarna men det hade varit jädrigt nice iallafall

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Djuren jag köpte på mässan är både intelligenta och atletiska. Syrsorna har kommit på hur man kommer ut ur burken jag sätter dom i terraiet, och ödlan gjorde just en bakåtvolt!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    men varför vänta

    Klicka på bilden för större version

Namn: hanen.jpg
Visningar: 1
Storlek: 144,8 KB
ID: 2141051
    detta var den enda bilden hanen ville vara med på just nu.

    Klicka på bilden för större version

Namn: hela burken.jpg
Visningar: 1
Storlek: 175,1 KB
ID: 2141052
    hela burken

    Klicka på bilden för större version

Namn: honan på bamburör.jpg
Visningar: 1
Storlek: 116,0 KB
ID: 2141053Klicka på bilden för större version

Namn: honan äter (3).jpg
Visningar: 1
Storlek: 152,6 KB
ID: 2141054Klicka på bilden för större version

Namn: honan i bamburör.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,8 KB
ID: 2141055
    honan.
    satte in lite syrsor och det tog inte mer än 20sek innan honan var där och tog en, så jag fick det på en hyffsad bild också

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Jag tänkte vänta lite med bilder några dagar både pga att hanen ska ömsa och inte är så snygg just nu, och att han verkar ganska stressad efter flytten då han är dålig i magen (hela framrutan var ner skitad idag när jag kom hem) så jag vill störa så lite som möjligt.
    I övrigt går allt super! Inga bråk.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Hanen äter
    La in 9 syrsor och dom åt alla på en timme. Hanen åt nog flest för han är ganska tjock nu.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Dom är redan i terrariet
    Dom såg mindre ut när jag köpte dom men dom fick plats.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...