projekt: regnskog

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MrH
    svarade
    vilken snygging

    å vilka fina växter, ska dom va i terrariet?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Dom satt precis på samma bamburör och när honan gick nära hanen började han med sina huvudryckningar i sidled. Tror det betyder ungefär samma sak som skäggagmernas armhävningar, dvs dominastecken.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Lite bilder
    Ska filma imorgon så man får se dom riktiga färgerna och mönstren. Bilden på ödlan här är ganska mörk och man ser inte det gröna, röda och blåa så bra.

    Klicka på bilden för större version

Namn: inköp tropikmässan 05 26 2012.jpg
Visningar: 1
Storlek: 161,0 KB
ID: 2141017Klicka på bilden för större version

Namn: grön bromelia.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,3 KB
ID: 2141016Klicka på bilden för större version

Namn: P lineata hane.jpg
Visningar: 1
Storlek: 80,1 KB
ID: 2141018Klicka på bilden för större version

Namn: Phelsuma lineata happy reptiles.jpg
Visningar: 1
Storlek: 131,8 KB
ID: 2141019Klicka på bilden för större version

Namn: posthorn.jpg
Visningar: 1
Storlek: 134,4 KB
ID: 2141020Klicka på bilden för större version

Namn: rosa vit bromelia.jpg
Visningar: 1
Storlek: 159,7 KB
ID: 2141021Klicka på bilden för större version

Namn: syrsor.jpg
Visningar: 1
Storlek: 151,7 KB
ID: 2141022

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Japp, det ser dom ut till att göra iallfall. Honan låter hanen gå in i det gammla bamburöret, honans gömmställe
    Hittills har dom bara nafsat varandra lite, inget allvarligt bråk eller så

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    får hålla tummarna att dom trivs ihop nu då

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Det gick kanon! Jag var tredje personen in och alla som skulle ha något djur rusade rakt till sitt.
    det fanns en hona och en hane P lineata.

    Jag köpte även två bromelior, 6st posthornssniglar, och en burk minisyrsor. Allt var mer eller mindre jättebilligt

    Jag kan inte ladda upp bilder så det får komma sen.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    låter kanon de där
    hoppas på bilder senare idag då!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    ska åka om ca en halvtimme så jag är där i god tid, = först på plats

    tänkte att samtidigt som jag sätter in den nya hanen så sätter jag in en halv bamburör också så får dom lite fler gömmställen som ingen av dom har kollat in ännu. då kan ju hanen gömma sig där utan att vara i honans gömmställe

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    har köpt nya osmos förfilter, kopplingar till kranen, slang, slang kopplingar, mm. ska sätta ihop allt och sen är det bara att köra igång

    i övermorgon hämtas den nya ödlan spännande, spännande!

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    helt rätt med osmos där, då slipper du kalk på glasen

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    får hoppas att det blir så

    jag har inte sett någon bild på djuren men om man ska döma utefter hur dom andra djuren (leopard geckos, kameleonter, osv) ser ut så håller dom bra kvalité i färg, mönster, och hälsa

    har köpt en osmos maskin som jag ska ha för att göra vatten till saltvattensakvariet men jag kom på att vattnet kunde användas som regnvatten i terrarierna också. då blir det ju inte vita prickar på glaset eftersom osmosvatten är 98-99 % rent H2O.
    som dricksvatten ska jag dock fortsätta använda kranvatten eftersom det är skadligt att dricka osmosvatten i större mängder eller ofta. det gäller även för djur.
    Senast redigerad av freddi36; 18 May 2012, 08:53.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    hanen kommer ganska snabbt att ta över reviren då det oftast är hanen som är dominant i det avseendet.
    dom kommer troligen att små gruffas lite i början men sen kommer hon vika undan för hanen och göra som han vill mer eller mindre

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    matade idag.
    jag satte in syrsburken och gick sen för att hämta nytt vatten. när jag kom tillbaka satt hon med en syrsa i munnen. jag hann filma när hon åt den men inte när hon tog den. det blev kass mobilkvalite men ändå OK.

    ska ladda upp den sen, + lite bilder

    om ca en vecka flyttar en hane in. antar att det kan bli lite konflikter i början eftersom honan har tagit hela terrariet som sitt revir. det är hennes gömmställen och matställen.
    hade tänkt att jag skulle "testa" dom lite innan jag släpper den nya hanen lös. jag sätter in hanen i en genomskinlig burk så får dom kolla in varandra och så kan jag se ifall dom verakr aggressiva.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    det antar jag eftersom dom bara har 4 st "i lager" och det var en hane jag frågade efter. dom tar nog med sig allihop då dom brukar ha med sig riktigt mycket djur.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    skulle dom ta med sig en hanne då?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...