Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Vsen
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Det är en cryptocoryne wendtii green, i Juwelbaljan är det en annan typ och den vet vi inte vad den heter.




    Vad heter du? Coolt om man får ett ansikte på fler människor
    Oskar von Essen, vet ej om du läst något i min projekttråd som jag startade igår men pluggar i Umeå för tillfället.

    Har släkt nere i dina trakter så inte ovanligt att man är i Molkom och Karlstad med omnejd ibland.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Vsen
    Måste fråga, lilla växten till höger om stora stenen på bilden, är det någon form utav crypto? Såg i akvarister att du hade liknande i 240L burken också och vart sugen.
    Det är en cryptocoryne wendtii green, i Juwelbaljan är det en annan typ och den vet vi inte vad den heter.




    Vad heter du? Coolt om man får ett ansikte på fler människor

    Lämna en kommentar:


  • Vsen
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH=CONFIG]55983[/ATTACH]

    Pillar lite med kvällsbelysning i baljorna här hemma..

    Behöver jag berätta att idén kommer från Mats? ;P
    Måste fråga, lilla växten till höger om stora stenen på bilden, är det någon form utav crypto? Såg i akvarister att du hade liknande i 240L burken också och vart sugen.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    aahaaa

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Zoopet bråkar med mig...

    Morrr..
    Ursprungligen postat av hannesc
    ser kanon ut! en fråga bara. varför utblåset så långt framme?

    Utblåset mot frontrutan för att undvika orkan + en jäkligt bred ramp

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ser kanon ut! en fråga bara. varför utblåset så långt framme?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Zoopet bråkar med mig...

    Morrr..

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: Tanganyika 2012-09-16.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,8 KB
ID: 2142794

    Körde i lite växter, det blir finare så..
    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 18 September 2012, 13:35.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av MrH
    vad är de för spootar du har nu till de där?
    De kostade 199 på Ikea. Billig skit men de är ju enbart till för mysfaktorn.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    vad är de för spootar du har nu till de där?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av MrH
    glömde säga, tjusigt me spootarna
    Ja, visst blev det bra

    Nu går de på timer från 22,45 då rampen slocknar, då får jag 1h och 15 minuter med mysbelysning. Det hör är lätt något jag ska använda mig av till kuben sedan också.

    Jag har tänkt om massor när det gäller kuben för övrigt, jag ska bygga färdigt bänken denna månaden men sedan så skall det köpas in massa saker. Amazonas-slimline och massa mer spretiga rötter, windelöv, anubias, vallis...

    Jag har så fina stag så dessa ska användas till hängande rötter.

    Varför ha det lite snyggt när det kan bli jävligt bra liksom?

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH=CONFIG]55983[/ATTACH]

    Pillar lite med kvällsbelysning i baljorna här hemma..

    Behöver jag berätta att idén kommer från Mats? ;P
    glömde säga, tjusigt me spootarna

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    båtplyfa tål ju fukt bättre än vanlig plywood, oavsett hur mycke man målar den.

    fast de är klart, du ska ju bara ha en väldigt liten bit så det kanske inte gör någon större skillnad.

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    idén låter bra med skivan där. du tänker på båtplyfa va? annars äre liksom waste me money.
    Varför skulle det vara bättre? Byggplywood kan jag ju få tag på 1000 0000 0000 meter av då en av bästa polarna jobbar på bygghandeln. Problemet är väl mest tjockleken som jag ser det, jag vill ju inte dra dit något som bågnar ihop med den ursprungliga skivan, då är det ju same shit igen.

    Allt ska ju målas med både grundfärg och täckfärg, inget slabb med vatten blir det heller.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Stötte på lite patrull idag när jag skulle byta slangar till filtret som hör till kuben. Som en del av er kanske minns så har toppskivan till det karet satt sig rejält och det är lägre ute i hörnen. Tänkte nu göra som så att jag river karet imorgon under dagen och åtgärdar detta, det är liksom lika bra då jag inte lär ha medflyt för evigt. Fisken sprider jag ut bland de andra burkarna, L-malarna får nog bo in sig ordentligt i mitt 310, all övrig fisk också för övrigt. Scalarerna är ju rätt lättfångade så de åker i kuben sedan i alla fall.

    Jag snackade med hannes om hur man bör göra för att fixa till det här så bra som möjligt. Planen ser ut som så att jag köper mig en bit tjock plyfa och limmar den på den befintliga skivan och säkrar allt med ett par skruv. Då "borde" allt bli rakt i slutändan. Gonzo är ju en rejäl byggare, vad har du för tankar till en sådan som mig som är född med böcker mitt i näven..

    idén låter bra med skivan där. du tänker på båtplyfa va? annars äre liksom waste me money.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...