Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jamen... det där ser väl "spiffy" ut, eller hur? Riktigt bra!
    Nu sitter SL-skivorna på plats (på tre sidor också - jävlar vad fult det blev - O.B.S. - ironi) och du kan inte göra ett skit för att förändra detta faktum - och inte en jävel kommer att se de små detaljer du själv möjligtvis retar dig på nu. Dessa detaljer är petitesser och kommer helt i skymundan när du inreder karet senare.
    Jag tycker, till skillnad från 99.99% av andra akvarister (som själv inte testat), att idén om att sätta SL på tre sidor i ett kar är hur läcker som helst - speciellt i ett kar med de dimensioner du jobbar med här. Good work, med andra ord! Resten av T-resan kommer du såklart att fixa hur fint som helst - och experthjälp har du ju plenty i tråden innan - det hela kommer att gå som på räls, I'm shure!
    Ja, själva fisken ska nog inte vara några bekymmer, kolonin bor ju redan i köket

    Det är lite pill kvar men jag räknar med att A.Comp tittar in redan i veckan som kommer vilket betyder att inredningen måste starta så fort som möjligt, silikon som härdar är bland det segaste som finns (fyndig formulering tycker jag själv)

    Imorgon blir det stenjakt, det ska i massor

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ser bra ut ja Ser nog ännu bättre ut med vatten, sand, inredning, växter, och fiskar.

    Och Mats, dina flaggor har yngel igen. Såg att de hade lekt häromdagen, men trodde inte de var så långt gångna, inte långt kvar till frisimmandet.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jamen... det där ser väl "spiffy" ut, eller hur? Riktigt bra!
    Nu sitter SL-skivorna på plats (på tre sidor också - jävlar vad fult det blev - O.B.S. - ironi) och du kan inte göra ett skit för att förändra detta faktum - och inte en jävel kommer att se de små detaljer du själv möjligtvis retar dig på nu. Dessa detaljer är petitesser och kommer helt i skymundan när du inreder karet senare.
    Jag tycker, till skillnad från 99.99% av andra akvarister (som själv inte testat), att idén om att sätta SL på tre sidor i ett kar är hur läcker som helst - speciellt i ett kar med de dimensioner du jobbar med här. Good work, med andra ord! Resten av T-resan kommer du såklart att fixa hur fint som helst - och experthjälp har du ju plenty i tråden innan - det hela kommer att gå som på räls, I'm shure!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1346962466.150623.jpg
Visningar: 1
Storlek: 188,7 KB
ID: 2142592

    Nu är skiten i-limmad.

    Högersidan blev inte bra men det syns inte, inte för er i alla fall!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Har ingen

    Det blir sådär men när hörnen hamnar rätt så blir det fett!!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Slimlinen kapad, gött!

    Nu skall den limmas i under kvällen. Jag är en jäkla apa ibland när det gäller att vara begåvad. Köpte modulerna a-b-d, det blir ju sådär när den blir tjock i hörnet.

    Jag får se hur det blir, mer pussel till Mathias..
    Figursåga..!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Slimlinen kapad, gött!

    Nu skall den limmas i under kvällen. Jag är en jäkla apa ibland när det gäller att vara begåvad. Köpte modulerna a-b-d, det blir ju sådär när den blir tjock i hörnet.

    Jag får se hur det blir, mer pussel till Mathias..

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av MrH
    hahaha men för säkerhetsskull så ska ja kika på H&M idag ifall de har något filtermedia... just in case
    Gör det, snygga brudar brukar det finnas i alla fall.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    hahaha men för säkerhetsskull så ska ja kika på H&M idag ifall de har något filtermedia... just in case

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av MrH
    de va som fasen, ja hade inte en aning om att dom hade filtermateria på H&M
    Mohaha, påsen var från H&M..

    Fan, jag undervisar i Svenska på gymnasiet och missar ändå syftningar, jäkla oflyt hele tiin

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    de va som fasen, ja hade inte en aning om att dom hade filtermateria på H&M

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Nu plundrade jag Tetratec-filtret på de keramiska ringarna, nu är behållaren full Efter det så blev det lite hemmapyssel med filtermatta. Filtermattan är inte grov nog att fylla ut en hel behållare men inte smal nog för att fixa till fler lager av. Ska jag vara stönig och lägga lite biobollar över mattan, bara för att liksom? Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0442.jpg
Visningar: 1
Storlek: 156,7 KB
ID: 2142568Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0444.jpg
Visningar: 1
Storlek: 112,0 KB
ID: 2142569Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0441.jpg
Visningar: 1
Storlek: 81,9 KB
ID: 2142567

    När jag pillar lite så dyker det liksom plötsligt upp en massa saker som jag inte ens kommer ihåg att jag äger. Jag hittade en hel påse från H&M med biobollar och en bit filtermatta på 70*50 cm. Jag får nog gå ner i källaren oftare.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Ja, jag har sett

    jag var ju och fick mig en bit bygg-plyfa härom dagen, diffen blev 1 mm men det var mot bänken, den är exakt som karet här med

    Det är delarna på sidorna jag är lite orolig för, det kommer bli ett pill utan dess like att få dem bra. Det fina är ju att ramen är rätt tjock på baljan så jag kapar den nog i fram-kant, då har jag den feta delen med överlapps-flärpen att fästa mot den delen som sitter på bakrutan. Det borde bli hyffsat i alla fall..

    Kan jag göra på samma vis med utblåset på detta filtret som på fx5:an? Bara skita i sugkopparna rakt av? Annars måste det fixas också, det vill jag inte :P
    Ja det låter bra som du tänker med sidorna och vad gäller slanghållarna så kan du skippa sugpropparna!

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Du har det förspänt hör jag! Dem kapade mina mdf-skivor på bauhaus o jäkla så precis och bra det blev, tur att jag övergav tanken att såga själv med fogsvans, det hade blivit katastrof kan jag säga Du har ju sett bänken och skivan slickar akvariekanten Ja har det varit tätt i 2 tim så är det ju grönt!
    Ja, jag har sett

    jag var ju och fick mig en bit bygg-plyfa härom dagen, diffen blev 1 mm men det var mot bänken, den är exakt som karet här med

    Det är delarna på sidorna jag är lite orolig för, det kommer bli ett pill utan dess like att få dem bra. Det fina är ju att ramen är rätt tjock på baljan så jag kapar den nog i fram-kant, då har jag den feta delen med överlapps-flärpen att fästa mot den delen som sitter på bakrutan. Det borde bli hyffsat i alla fall..

    Kan jag göra på samma vis med utblåset på detta filtret som på fx5:an? Bara skita i sugkopparna rakt av? Annars måste det fixas också, det vill jag inte :P

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Nej, jag har ju haft det fyllt en kort stund, typ 2 timmar och då läckte det inte en droppe. Då fixar jag till det imorgon då. Har en polare som jobbar på bygghandeln, han har ju fete-sågen så att han kan kapa till slimlinen åt mig.
    Du har det förspänt hör jag! Dem kapade mina mdf-skivor på bauhaus o jäkla så precis och bra det blev, tur att jag övergav tanken att såga själv med fogsvans, det hade blivit katastrof kan jag säga Du har ju sett bänken och skivan slickar akvariekanten Ja har det varit tätt i 2 tim så är det ju grönt!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...