Projekt vintermörker (utökad)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av MrH
    de ser nog annorlunda ut irl än på bild kan ja tänka mig. blir ju rätt så kantigt på kort

    ska bli skoj å se när de kommer igång allafall

    själv lurar ja lite på en tanga balja me prinsessor, har en fin avelsgrupp på G
    Jag stod ju och var beredd att köpa en grupp prinsessor själv men det gnagde något i mig och det var Altosarna som lockade mest till slut.

    Jag tror att detta kommer bli skitbra, idag simmar det en pilot i karet och ett gäng snäckor flyttar in strax

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    de ser nog annorlunda ut irl än på bild kan ja tänka mig. blir ju rätt så kantigt på kort

    ska bli skoj å se när de kommer igång allafall

    själv lurar ja lite på en tanga balja me prinsessor, har en fin avelsgrupp på G

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av MrH
    ja hade nog plockat bort översta stenen i hörnet där. den ser lite väl placerad ut om man säger så.
    Vi stötte och blötte denna sten på akvarister häromdan, den blev lagd ner istället och då ser det bättre ut.

    Det är viktigt att komma ihåg att miljön kan se helt lysande ut från start men det bryr sig inte fisken om för fem öre, de kommer ändå riva "scapen" för mig omgående genom att gräva och stöka. Röset är byggt för att kunna utvidgas om det behövs, fisken blir ju ganska bitig till slut

    När alla snäckskal kommer i baljan så kommer det se redigt spännande ut

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag tycker att du fått till det så himla bra. Ska bli riktigt spännande att se det när det är igång sedan. Hur långt kvar innan det blir fisk i?
    Tack!

    Det är inte lång tid kvar nu, imorgon blir det nog till att plocka ner karet i köket och flytta fisk. Jag släpper ner lite snäckor idag för att se om de klarar natten.

    Jag hade tänkt köpa på mig mer snäckskal innan men det går inte att uppbringa några i hela K-stad.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ja hade nog plockat bort översta stenen i hörnet där. den ser lite väl placerad ut om man säger så.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Jag tycker att du fått till det så himla bra. Ska bli riktigt spännande att se det när det är igång sedan. Hur långt kvar innan det blir fisk i?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1347259138.159630.jpg
Visningar: 1
Storlek: 147,7 KB
ID: 2142646

    Bild från igår, idag är det vatten i baljan

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0470.jpg
Visningar: 1
Storlek: 98,4 KB
ID: 2142628Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0469.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,0 KB
ID: 2142629

    Nu har jag provat att lägga i stenen i någon form av röse, den stora stenen som drar sig ut mot vänster i bild är tänkt att fungera som någon form av avdelare. Det här är bara en tillfällig placering av stenen för att se vad det finns att arbeta med. Vad säger bilderna till er som kan tanga?

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1347123064.526520.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,5 KB
ID: 2142621

    Ett blivande röse har landat. Mycket röd nyans är eftersträvat så att det skall smälta ihop med bakgrunden.

    Mer bilder sedan, naturligtvis

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Idag börjar jag inreda lite med sten i alla fall

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Vsen
    Ingen fara! Inspiration för en annan vare sig det är bilder med eller utan fisk å vatten.
    Sitter själv en 40 mil ifrån min lilla 175, i väntan på att få flytta in i studentrum för att därefter starta projekt å uppgradera till 375L. Har i alla fall köpt kamera att leka med medans jag väntar..


    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Vart/vad läser du?

    Ett studentrum kan ju aldrig bli finare än när det finns akvarier i dem.

    Jag såg en tråd på något ställe där det var en kille som pluggade i någon av de stora studentstäderna, den killen hade 2 Juwel rio 240, ett 540 och något nano i sin lya. Snacka om prioriteringar

    Jag läser ju också men jag jobbar även en hel del, det är ändå finast när man får gå hemma och skrota med sina fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Vsen
    svarade
    Sv: Projekt vintermörker (utökad)

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    [ATTACH=CONFIG]55743[/ATTACH]
    Edit: flera miljarder bilder på ett tomt kar, till och med jag tycker att det är lite tjatigt men det är kul att föra in allt
    Ingen fara! Inspiration för en annan vare sig det är bilder med eller utan fisk å vatten.
    Sitter själv en 40 mil ifrån min lilla 175, i väntan på att få flytta in i studentrum för att därefter starta projekt å uppgradera till 375L. Har i alla fall köpt kamera att leka med medans jag väntar..


    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Vsen
    Ser bra ut! Som sagt tidigare ser inte svart aluram såg tokigt ut ändå.
    Ska bli riktigt kul att se det inrett senare!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Jag hoppas att det blir ganska fräckt, tendenserna finns här i alla fall

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0465.jpg
Visningar: 1
Storlek: 101,2 KB
ID: 2142615

    Nu är filtret fixat. Om ni undrar varför det står på sidan är det för att vi ska ha förvaringslådor under ställningen. Några sånna där vita slitna grejer som tjejer gillar nuförtiden :P

    Edit: flera miljarder bilder på ett tomt kar, till och med jag tycker att det är lite tjatigt men det är kul att föra in allt

    Edit 2: Satt och kollade på bilden som är tagen rakt framifrån och tyckte att benen lutar in mot mitten lite. Det är bara de nedre snuttarna. Kollade det med ett pass nu och det stämmer bannemig. Fram med finverktygen (hammare,slägga) och banka rätt det imorgon. Fan vad kul det är när man hittar nya saker på prylar man köpt
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Mathias Nilsson; 07 September 2012, 20:23.

    Lämna en kommentar:


  • Vsen
    svarade
    Sv: Projekt vintermörker (utökad)

    Ser bra ut! Som sagt tidigare ser inte svart aluram såg tokigt ut ändå.
    Ska bli riktigt kul att se det inrett senare!

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...