Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • MrH
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    hmm... gott gott då är det ju bra att sätta igång mrH
    kolla Hanes han har fått vänta läääääänge på sitt glas han är ivrig nu så det liar långt ner i lilltån på han
    haha men ja har redan allt hemma å behöver bara limma om det så de är ju inget ja behöver vänta på
    men ja har börjat "fin" skrapa lite idag, måste nog kalktvätta det också innan limning.

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    själv beställde jag glas till 3 kar till idag inga stora.. 1100*300*300 mm som ska avdelas på 2 med typ nät mellan..

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av MrH
    jora ja har ett gäng liggandes så ja är väl förberedd


    hmm... gott gott då är det ju bra att sätta igång mrH
    kolla Hanes han har fått vänta läääääänge på sitt glas han är ivrig nu så det liar långt ner i lilltån på han

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    jora ja har ett gäng liggandes så ja är väl förberedd

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    a skära bort silikon är jobbigt o tråkigt. underarbetet är alltid viktigast men oxå tråkigast. men är man noga där så har man igen det sen när det INTE LÄCKER :P

    mrH. köp hem många rakblad. typ 10 eller mer. jag har gjort av med 10 st nu precis. de tappar vassheten snabbt.

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ja fundera om ja inte skulle göra de samma i 400l burken nån gång lär de ju göras

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Spännande att få se dina framsteg, själv går jag i tankarna villka kar jag ska ta ner

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    Tyypiskt! Men men.


    Håller på att skära i gnugga bort all överbliven silikon. Tänkte börja foga idag.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    looking god

    själv skulle ja beställa skivtetra idag men damen som har hand om fisk var sjuk :/ typiskt.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    mm jag vet inte rikitigt hur jag ska göra med det där. men det löser sig säkert.

    iaf

    ska beställa lite färgpigment till min bakgrund nu

    tänkte mig dessa.

    Kimrök (svart asså)

    Bränd terra

    terra verona gul

    terra verona röd

    grön umbra

    bränd umbra
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    dryyyygt de där, har samma prob i mitt stora kar för där sitter stagen redan fast å dom går inte å flytta på.
    så ja lär leta stora rötter som inte är för stora för att gå ner mellan stagen

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    upptäckte nyss att jag inte kan limma fast alla stagen innan jag lägger i roten. den kommer inte gå i då. planerar att köra med tre stag då jag inte vill ha en lampa över ett stag. o jag vill nog ha 4 lampor. hmm. så jag får lägga i roten innan jag ens tät-testar. hmm... meckigt

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    inget alls

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    Kapade till lite stag idag

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    duktig Hannes viket finger skar du dej i denna gången

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Ursprungligen postat av bossep
    Jag skall släpa med mig kameran någon dag men du lär inte få se mig på bilden. Det stör för mycket att ha någon annan med speciellt viftande med en kamera. Det blir inte många fina stunder och de som blir är jag rädd om.
    helt rätt att inte du ska vara med på bilden vi ska inte förstöra ett bra motiv i onödan

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...