thx very mucho
Hannescs 408L Orinoco-tema
Kollaps
X
-
Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
-
Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
här går det undan. jag o daniel( devion här på forumet) åkte ner o tåg isär karet. var lite knepigt för det var väldigt tajt limmat. dvs nästan glas mot glas. så fick knappt emellan våra mattknivar. men skam den som ger sig.
så nu är karet nertaget. jag kommer få en helt ny bottenskiva från en glasmästare. så jag slipper kapa den. behöver asså bara kapa sidorutor o stag.
sen såga vi av aluställningen o satte ihop. välförtjänt dagProjekt:
Kommentar
-
ska du klä in ställningen eller kör du a nauturel ??
.Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:Kommentar
-
kanske klär in med tyg.Projekt:
Kommentar
-
hi5!Projekt:
Kommentar
-
här går det undan. jag o daniel( devion här på forumet) åkte ner o tåg isär karet. var lite knepigt för det var väldigt tajt limmat. dvs nästan glas mot glas. så fick knappt emellan våra mattknivar. men skam den som ger sig.
så nu är karet nertaget. jag kommer få en helt ny bottenskiva från en glasmästare. så jag slipper kapa den. behöver asså bara kapa sidorutor o stag.
sen såga vi av aluställningen o satte ihop. välförtjänt dagYou cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även BosseKommentar
-
för att botten är ju för bred. ska ju kapa ner karet från 60 x40 x255 till 40x40x255. o nu får jag en ny bottenplatta från en vän här på zoopet. så slipper jag ge mig på att kapa 255cm på längden.
ne det har jag inte testat. bra ide. ( dock försent nu ju :P )Projekt:
Kommentar
-
ne det har jag inte testat. bra ide. ( dock försent nu ju :P )You cant see the future if you don't know the history.
-
haha :P jamen du hade med tatt en helt ny än att ge dig på att kapa en så lång 8 mm glasskiva själv. eller hur
haha ne det lär inte va sista gången. tar med mig tipset i min akvarie-tips-hjärnbankProjekt:
Kommentar
-
Naturligtvis hade jag testat att skära! Du hade ju bra linjal med glaset från fram och baksida. Att gammalt glas sedan kan vara lurigt är en annan sak!You cant see the future if you don't know the history.
-
Vad skall du nu göra med den gammla botten? Kapa ned den och göra en mindre burk!You cant see the future if you don't know the history.
-
haha. okej. aja då är vi olika där bosse visst jag hade gärna testat skära med, o ifall jag hade sumpat det så hade jag väl beställt en ny skiva, men nu kommer den komma rätt lämpligt i tiden så jag skippar helt enkelt skära-biten :P
blir nog så spännande för en annan som aldrig har limmat ett helt kar förr, att göra det på ett 400L karProjekt:
Kommentar
-
jag vet faktiskt inte. än så länge får nog glaset stå nere på DM till jag kommer på vad jag vill göra med det :P det är ju borrat med sp man skulle kunna göra en del kul grejjer med det så klartProjekt:
Kommentar
Kommentar