Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    det blir massa mer rötter o massa sten. en del vegitation av typ anubias o kanske nån icke ljuskrävande cryptocrone eller så.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      kom gärna med ideer VD. du har ett bra öga för sånt här

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        får jag oxå säga nått ??


        .
        Bifogade filer
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          mycket trevlig ritning kensa! gillar iden! dock kommer det till massa mer sten o rötter. så vi får lägga till det isåfall. men ja kommer absolut kunna använda denna som grund.

          sen vet jag inte om jag kommer köra jättevallis eller så. kanske nått liknande. nån hög cryptocrone. kanske criniumlökar.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            om man räknar effekt per liter vatten blir det inte mycket:P

            5W LED / 408L vatten =0,05W/L. woho!

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              Ursprungligen postat av hannesc
              om man räknar effekt per liter vatten blir det inte mycket:P

              5W LED / 408L vatten =0,05W/L. woho!

              ligger du inte på en boarderlina för vad ens cryptos / anubias / lökar vill ha för att åtminstone överleva.......?



              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                Ursprungligen postat av hannesc
                mycket trevlig ritning kensa! gillar iden! dock kommer det till massa mer sten o rötter. så vi får lägga till det isåfall. men ja kommer absolut kunna använda denna som grund.

                sen vet jag inte om jag kommer köra jättevallis eller så. kanske nått liknande. nån hög cryptocrone. kanske criniumlökar.

                man kan ju lätt se det framför sig att du knör in en massa mindre anubias på rötterna.

                ner mellan stenar så trycker man ner en massa cryptos

                lite höga vallisar / lökar / etc utmed ryggen på karet...nästan bilda en "grön vägg"

                runt kanterna på stenrösen och rötter så blir det en massa cryptos



                jag skulle undvika att plantera i den rena botten för mycket.

                jordätare vill väl ha tillgång till bra simyta och "jord" att tugga.

                kanske risk att de drar upp blommorna när de bökar runt lite i den fria simytan.....eller ?



                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Äsch, det där med effekt/volym har väl de riktiga växtgrabbarna skippat fär länge sedan?
                  Jag känner mig ärad och får fundera på tips även om jag känner mig väldigt idéfattig nu.
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    Ursprungligen postat av Kensa
                    ligger du inte på en boarderlina för vad ens cryptos / anubias / lökar vill ha för att åtminstone överleva.......?



                    .
                    mjao.. asså skulle ju vara 4x5W LED. men iaf. det är ju spottar så växterna kommer ju få vara i spotligtljuset ju.
                    Ursprungligen postat av Kensa
                    man kan ju lätt se det framför sig att du knör in en massa mindre anubias på rötterna.

                    ner mellan stenar så trycker man ner en massa cryptos

                    lite höga vallisar / lökar / etc utmed ryggen på karet...nästan bilda en "grön vägg"

                    runt kanterna på stenrösen och rötter så blir det en massa cryptos



                    jag skulle undvika att plantera i den rena botten för mycket.

                    jordätare vill väl ha tillgång till bra simyta och "jord" att tugga.

                    kanske risk att de drar upp blommorna när de bökar runt lite i den fria simytan.....eller ?



                    .
                    du tänker väldigt trevligt. o ja tanken är att plantera bland stenar etc just för att slippa uppgrävning.

                    gillar dina ideer.

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Äsch, det där med effekt/volym har väl de riktiga växtgrabbarna skippat fär länge sedan?
                    Jag känner mig ärad och får fundera på tips även om jag känner mig väldigt idéfattig nu.
                    du är alltid välkommen med dina ideer VD

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      Ursprungligen postat av hannesc
                      gillar dina ideer


                      bortsett då från invånarna då.......men det kan jag köpa.......




                      .
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        haha a precis. men du måste erkänna att det kommer bli rätt najs med jordätare där...eller?

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          Ursprungligen postat av hannesc
                          haha a precis. men du måste erkänna att det kommer bli rätt najs med jordätare där...eller?


                          tyvärr............................................ ......................jo.......













                          skulle inte ha emot ett kar som är 400 x 40 x 40 med étt bra gäng av





                          ett bra stimm på toppen med



                          och några av dessa på botten






                          .
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            mm låter jäkla najs.

                            dessa invånare är planerat nu

                            orange head tapajo.
                            satanoperca leucosticia
                            wavrini
                            och kanske ett stim av glödbandtetror
                            o ett gäng corrysar

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Bilbukarna vore perfekta, om nu de inte var så nära flygfisk man kommer i sötvatten. Jäkla kamikazefiskar är vad de är och de går INTE bra med zebrafiskar.
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                a nu kommer ju karet var helt öppet utan sarger så bilbukar kommer det nog inte bli tyvärr. men det är en bra tanke. har med tänkt på dom...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...