"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Ursprungligen postat av PiaJo
    vad vill du ha uppdatering på... jag har ett mer eller mindre tomt t-kar
    Lovar att bilder kommer senare på fiskarna när de är inköpta, många bilder

    Nä, här blir det inga bilduppdateringar ikväll iallafall
    http://www.bt.se/nyheter/boras/stort...at(3411652).gm

    vill ju se hur blommorna växer......
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Tog lite bilder på min nya Ap. Agassizi igår kväll, jag tror han har stor potential att blir riktigt snygg när han blir vuxen

      ( Bilder kommer ikväll om nån vill se, det är inga kanonfoton dock )
      Duger inte detta då
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Tog lite bilder på min nya Ap. Agassizi igår kväll, jag tror han har stor potential att blir riktigt snygg när han blir vuxen

        ( Bilder kommer ikväll om nån vill se, det är inga kanonfoton dock )
        Nu kommer bilderna på hannen, tror som sagt att han har potential att bli snygger när han blir fullvuxen

        Bilderna är dock inte inte de bästa...lite suddiga och bös i vattnet
        Bifogade filer
        Senast redigerad av PiaJo; 30 August 2012, 18:48.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Nä, skitdåliga bilder hörrödu...Han kommer att bli ögongodis när han får växt till sig lite!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av ansjo
            Nä, skitdåliga bilder hörrödu...Han kommer att bli ögongodis när han får växt till sig lite!
            får väl ta lite bättre en annan gång då så jag har på lager

            mmm, då har jag ju både denna hannen och min ap. biteniata-hanne att vila ögonen på
            och då helst en fredagskväll med brasan tänd, go mat i magen, gott i glaset och filmen ligger och väntar i bluerayen... märks det att jag längtar till fredagskvällarna
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Vet inte vad du har för krav på bilder Pia - i min fotovärld, så är dom i alla fall perfekta.
              Han kommer att bli snygg - kanske lite mer "hull" bara.

              Sen kommer väl jag, att bli lite "gammelmodig" med mitt val av fiskar - alla verkar ju starta T-kar nu, å jag kör på som vanligt.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Vet inte vad du har för krav på bilder Pia - i min fotovärld, så är dom i alla fall perfekta.
                Han kommer att bli snygg - kanske lite mer "hull" bara.

                Sen kommer väl jag, att bli lite "gammelmodig" med mitt val av fiskar - alla verkar ju starta T-kar nu, å jag kör på som vanligt.

                //Inger
                Tack jag är nog lite kräsen på mina bilder jag lägger ut men jag är sån....

                Jag kommer absolut inte att överge de andra karen, gillar ju SA mest men ibland måste man göra nåt nytt och just nu var det läge. Sen så jag ett helt gäng med snäcklekare på mässa i Tyskland förra året och då väcktes idén.
                Du kanske får för dig att starta ett T-kar med nån gång i framtiden, du har väl rätt ph-värde för detta?
                Senast redigerad av PiaJo; 30 August 2012, 19:04.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Nu kommer bilderna på hannen, tror som sagt att han har potential att bli snygger när han blir fullvuxen

                  Bilderna är dock inte inte de bästa...lite suddiga och bös i vattnet
                  Bilderna är fina, och regnbågen också Köpte faktiskt själv tre (1+2) regnbågsciklider för några veckor se´n. Och mina viejita II-yngel har vuxit rätt bra nu, och det verkar vara ett rätt bra gäng, kanske 20 eller så kan jag tänka mig, har inte kunnat räkna dem, eftersom en stor växt skymmer nästan allt ljus i det karet.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    jag är nog lite kräsen på mina bilder jag lägger ut men jag är sån....

                    Jag kommer absolut inte att överge de andra karen, gillar ju SA mest men ibland måste man göra nåt nytt och just nu var det läge. Sen så jag ett helt gäng med snäcklekare på mässa i Tyskland förra året och då väcktes idén.
                    Du kanske får för dig att starta ett T-kar med nån gång i framtiden, du har väl rätt ph-värde för detta?
                    Japp, jag har världens bästa Ph för både TA/malawisar. Jag hade en kort "karriär" med malawisar i ett halvår, för några år sedan - men nej, jag blev bara så stressad på allt bråk...jag gillar lugnet, som vissa arter ger.

                    Jag är i alla fall jäkligt förvånad över, att Ap. nijssenins rom har "överlevt" - just p.g.a. vårat höga PH - dessutom verkar det ha blivit yngel, som finns under en rothög. Det finns andra invånare i detta kar, så det visar sig, hur föräldrarna orkar stå emot inkräktarna som vill ha mat...fort! Jag ser inte vad som händer - annat än hur både hona/hane beter sig.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Japp, jag har världens bästa Ph för både TA/malawisar. Jag hade en kort "karriär" med malawisar i ett halvår, för några år sedan - men nej, jag blev bara så stressad på allt bråk...jag gillar lugnet, som vissa arter ger.

                      //Inger
                      Äh, vad väntar du på med ditt ph,....testa igen med ett litet kar med snäckskalslekare vettja
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Äh, vad väntar du på med ditt ph,....testa igen med ett litet kar med snäckskalslekare vettja
                        ...har inte plats.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          ...har inte plats.

                          //Inger
                          hrm... hehe
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            hrm... hehe
                            Försök nu inte att "lura" in mig i nåt.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              försök nu inte att "lura" in mig i nåt.

                              //inger
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                hur växer blommorna ????.....
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...