"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Här kommer lite bilder på mina nya guppysar, de är inte så lättfotade som man kan tro
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • lillfrasse
      • February 2002
      • 2228

      Också väldigt snygga.
      Simma lungt..
      Lillfrasse..

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Och här kommer några bilder på de nya röda häxmalarna
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Mina Lda 16 ville inte vara med på kort så här kommer några bilder på mina Corydoras Panda istället
          Bifogade filer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av lillfrasse
            Ha ha sköja lite. Det är bara öva öva öva som gäller mässor och butiker är i regel svårfotade mycket reflexer och trågt dåliga bakgrunder osv.
            Japp, övning ger färdighet sägs det ju...
            Var och kollade på en externblixt igår...
            Ursprungligen postat av lillfrasse
            Också väldigt snygga.
            Tack känner mig rätt nöjd med dessa Guppy " BumbleBee", så hette dem tyckte det var lite härligt namn när man såg en
            Transformers-film igår och där heter ju ena autoboten BumbleBee
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • lillfrasse
              • February 2002
              • 2228

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Japp, övning ger färdighet sägs det ju...
              Var och kollade på en externblixt igår...


              Tack känner mig rätt nöjd med dessa Guppy " BumbleBee", så hette dem tyckte det var lite härligt namn när man såg en
              Transformers-film igår och där heter ju ena autoboten BumbleBee
              Transformers tröttnar man inte på

              Ja ljus är minst lika viktigt som objektiv valet.
              Simma lungt..
              Lillfrasse..

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Jag har ju ett till litet 54 liters kar i tvättstugan med men det var meningen att det skulle plockas bort när jag fick in det stora men så blir det inte

                Detta skall göras till ett hem för någon dvärgciklid

                Det lutar åt Kakaduor, 1x1 eller möjligt 1x2?
                Eller något par av dessa: Ap. alacrina eller Ap. iniridaae? Såg att de hade dessa inne med.
                Fy fan vilken skön inställning

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Så här blev karet med herr och fru Kakadua, dock lite dimmigt fortfarande
                Kakadua... hmmm. ja iaf någon Apa kommer det bli här, nu gör du som Mats & Anders sätter griller i "huvvet"

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Tog en liten film igår efter vattenbytet på det stora karet.
                Här kommer den

                http://www.youtube.com/watch?v=_fiq5o_kUuY

                Hoppsan, här börjar den verkliga potentialen synas....

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Jag tog lite kort på karen som ingår i denna "tvättstuge-tråd"

                Nämen

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Här kommer lite bilder det är blandat från 220 liters karet och 54 liters karet


                Alltså, oj vilken härlig ljussättning och växtmix scpae ja det mesta med ditt 220 (eller e de 222) :P



                Ska läsa klart tråden imorrn, lusläst del av tvättstugetråden och snart klar med denna, sida 20 nu


                Mkt skoj läsning, mkt inspiration och den ger ännu mer avundsjuka till zoorace och tyskland.
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ja, jädrans... mycket fina och bra bilder och filmer, Pia! Bara att gartulera till de fina karen och fiskarna!

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Här kommer lite nya bilder på 220 karet..

                    Man ser tydligt på ena tetran att de har fått hemmagjord räkmix för en stund sen växten är den nya krull-svärdplantan
                    Hoppsan, kunde inte sluta återgick efter lite pysslande med uppdatering av i fånen att läsa klart och WOW, gillar ditt 220
                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Mmm, men alla mina Dahlior gillar det inte...
                    Inte mina heller, detsamma gäller för, hibiscusen, chili, paprika, physalis, änglatrumpet, fuchsia och lite annat smått och gott son tog stryk när den (för mig slarvpelle som glömde checka vädret mitt i allt jobb...) jädra frostnatten kom "oväntat"... arrgghhhh aja, bara att ta in rädda det som går och köra på nytt, blir inte bättre för jag surar.

                    Men som sagt Pia för att komma tillbaka till topic, Nice

                    Och efter alla dina och andra medlemmars jädrans eklöv så ska jag banne mig plocka lite hos mina föräldrar på imorrn (lördag) och sen är ni inte ensamma om detta.

                    Förväller ni de eller bara slänger i?

                    Nicke
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Dina kar är så vackra att man vill gråta av lycka när man ser bilderna.
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Corydoras panda är en av mina favoritpansarmalar Har ett 20-tal i mitt 240-liters. Även häxmalarna är fräcka, skulle vilja ha tag i så´na.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ApeviaX
                          Fy fan vilken skön inställning



                          Kakadua... hmmm. ja iaf någon Apa kommer det bli här, nu gör du som Mats & Anders sätter griller i "huvvet"




                          Hoppsan, här börjar den verkliga potentialen synas....




                          Nämen





                          Alltså, oj vilken härlig ljussättning och växtmix scpae ja det mesta med ditt 220 (eller e de 222) :P



                          Ska läsa klart tråden imorrn, lusläst del av tvättstugetråden och snart klar med denna, sida 20 nu


                          Mkt skoj läsning, mkt inspiration och den ger ännu mer avundsjuka till zoorace och tyskland.
                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Ja, jädrans... mycket fina och bra bilder och filmer, Pia! Bara att gartulera till de fina karen och fiskarna!
                          Ursprungligen postat av ApeviaX
                          Hoppsan, kunde inte sluta återgick efter lite pysslande med uppdatering av i fånen att läsa klart och WOW, gillar ditt 220


                          Inte mina heller, detsamma gäller för, hibiscusen, chili, paprika, physalis, änglatrumpet, fuchsia och lite annat smått och gott son tog stryk när den (för mig slarvpelle som glömde checka vädret mitt i allt jobb...) jädra frostnatten kom "oväntat"... arrgghhhh aja, bara att ta in rädda det som går och köra på nytt, blir inte bättre för jag surar.

                          Men som sagt Pia för att komma tillbaka till topic, Nice

                          Och efter alla dina och andra medlemmars jädrans eklöv så ska jag banne mig plocka lite hos mina föräldrar på imorrn (lördag) och sen är ni inte ensamma om detta.

                          Förväller ni de eller bara slänger i?

                          Nicke
                          Ursprungligen postat av VisualDarkness
                          Dina kar är så vackra att man vill gråta av lycka när man ser bilderna.
                          Ursprungligen postat av Animaniac
                          Corydoras panda är en av mina favoritpansarmalar Har ett 20-tal i mitt 240-liters. Även häxmalarna är fräcka, skulle vilja ha tag i så´na.
                          Ni gör mig generad såhär på morgonkvisten
                          Tack för de fina kommentarerna


                          Pandorna har jag funderat länge på att skaffa, de så fina.
                          Häxmalarna är riktigt fräcka, nu får de en massa hemmagjord räkmix för att få upp hullet
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Jag skall se om jag kan filma lite ikväll eller i helgen, har inte testat detta med den nya kameran...
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Vad är din hemlighet Pia? Du fixar detta fina kar med såå frodiga växter utan CO2...inte en enda alg ser jag heller.
                              Skitsnyggt.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                Vad är din hemlighet Pia? Du fixar detta fina kar med såå frodiga växter utan CO2...inte en enda alg ser jag heller.
                                Skitsnyggt.

                                //Inger
                                Hemligheten ingen tror jag...det bara blir så kör endast med pmdd, dubbeldos

                                jodå, jag har allt lite alger men jag döljer dem bra på korten
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...