"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falconer
    • November 2005
    • 786

    Okej. Tänkte kolla med dig om du upplevde dom som väldigt känsliga och hur ofta du gjorde VB och om du gjorde nåt speciellt för att hålla ner ph värdet? Hur stort kar gick dom i hos dig? Jag har nyligen köpt 6 st på ca 3 cm till mitt på 240 liter. Ett dorsigeruspar, rubintetror och bruna pennfiskar går dom ihop med.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Nja, inte speciellt känsliga tycker jag att de var och jag gjorde nog vattenbyten varannan vecka men jag hade dessa själva mer eller mindre i ett 100 liters kar, så det funkade bra.
      jag gjorde inget annat för att sänka Ph't än ha i rötter och löv, de lekte inte eller så för de var för små för dessa och nu vet jag inte om de har gjort det.

      det låter som ett bra sällskap till dessa, kommer säker att gå bra
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Falconer
        • November 2005
        • 786

        Okej. Tack ska du ha. Får hoppas att dom trivs.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Nu är det dags att terrorisera er igen med en film på småttingarna
          Senast redigerad av PiaJo; 16 May 2014, 07:30.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Vad stora dom har blivit . Funkar det bra tycker du?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Det funkar bra, troligtvis kommer jag att starta upp ett yngelkar för dessa inom snar framtid så får jag se om det kan bli några som kan växa till sig och bli stora
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Sitter i solen och njuter för fullt och tankarna vandrar iväg till det yngelkar som skall startas upp inom kort troligtvis i helgen för Guianacara-ynglen
                det blir ett kar på ca 54-74 liter (beror på vad som finns inne) och det skall vara spartanskt inrett. Det blir sand och nån rot bara men eftersom jag är en "pinn-rotsamlare" så har jag så mycket att jag inte vet vilken jag skall stoppa i... Ett jäkla i-landsproblem jaja jag vet

                Trevlig helg på er!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Sitter i solen och njuter för fullt och tankarna vandrar iväg till det yngelkar som skall startas upp inom kort troligtvis i helgen för Guianacara-ynglen
                  det blir ett kar på ca 54-74 liter (beror på vad som finns inne) och det skall vara spartanskt inrett. Det blir sand och nån rot bara men eftersom jag är en "pinn-rotsamlare" så har jag så mycket att jag inte vet vilken jag skall stoppa i... Ett jäkla i-landsproblem jaja jag vet

                  Trevlig helg på er!
                  Åh, det låter la mysigt med nya kar som skall startas upp! Det skall bli spännande att se hur ynglen utvecklas.
                  Ha en riktigt trevlig helg du också!

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Härligt att läsa ikapp här och hitta babylycka och fantastiska bilder och filmer!! Jag är helt sänkt, ligger sjuk sedan nästan 2 veckor och har inte ens orkat surfa Zoopet under tiden. Akvarierna står för fäfot och det är riktigt skönt att se hur du trots hemsk allergi tar hand om allt på bästa sätt.

                    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Pia, hur har det gått med dina Macmasteriynglingar ?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Pia, hur har det gått med dina Macmasteriynglingar ?

                        //Inger
                        Det blev inget av dem, de försvann tyvärr efter nån dag. Hannen fick nog och gav honan en rejäl omgång så,henne fick jag flytta och sen några dagar senare flyttade jag hannen efter tillsammans med en till hona så nu funkar det bättre. Han har 4 st laetacara flavilabris ungdomar att ge lite pisk med om han ballar ur igen. Hoppas på lek igen snart, det verkar så iallafall
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ja, det blir lite lugnare när det finns två honor att kurtisera .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Ja, det blir lite lugnare när det finns två honor att kurtisera .

                            //Inger
                            Precis, det är oftast det som behövs för att det skall fungera speciellt i ett mindre kar där honan inte har så stor chans att fly undan och dra sig tillbaka.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Idag fyller de ca 30 Guianacara ynglen fyra veckor
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Japp, fotobombning på schemat idag... ensam hemma och då passar det bra att pilla med detta.
                                Bilderna har lite blandad kvalitet... skitiga rutor på vissa och på vissa är rutorna rena men det får ni ta, det gör jag
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...