"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Suger det inte liiiite i discustarmen nu, Mats?
    Det kan du lita på, Pia!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Det kan du lita på, Pia!
      Gott!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Så himla roligt det är när man kommer hem efter tre dagars härligt roliga dagar i Malmö och möts av en Borellii-hona som vallar runt några yngel bland löven
        Ursäkta att jag tjötar en gång till om detta men det var så härligt, det var så länge sen..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Fina plattfiskfoton Pia. Det fanns ju många vackra plattis, och räkor och nanos och och..........
          Så det var många "tarmar" det ryckte i
          Och undrens tid är inte förbi för även jag hade med mig en påse fisk hem.....

          Sen kan du få tjöta så mycket du vill - för det är alltid kul med apyngel....
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 06 April 2014, 21:58.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Vilka vackra Diskusar!!!! Fin kroppsform och rena färger. Blir alldeles lycklig av att se så många vackra Diskusar, både odlade och VF. Denna kavalkad måste ses många gånger. Hur reagerade din egen tarm då, Pia?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Åh vilka underbara Diskusbilder Pia, tack för dom .

              Sen komma hem och få se borelliiyngel, vilken lyckohelg du har haft .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Fina plattfiskfoton Pia. Det fanns ju många vackra plattis, och räkor och nanos och och..........
                Så det var många "tarmar" det ryckte i
                Och undrens tid är inte förbi för även jag hade med mig en påse fisk hem.....

                Sen kan du få tjöta så mycket du vill - för det är alltid kul med apyngel....
                tack för för detta, jag skall ladda upp mina systemkamerabilder med troligtvis ikväll, men mobilen tar oförskämt bra bilder för att vara en telefon
                vad fick du med dig hem då? Diskus?

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Vilka vackra Diskusar!!!! Fin kroppsform och rena färger. Blir alldeles lycklig av att se så många vackra Diskusar, både odlade och VF. Denna kavalkad måste ses många gånger. Hur reagerade din egen tarm då, Pia?
                joo, det sög väl till i magtrakten lite måste jag faktiskt erkänna... men sen är jag realist med, jag har för små kar så det blir ett enkelt avslut på det suget

                Ursprungligen postat av Inger H
                Åh vilka underbara Diskusbilder Pia, tack för dom .

                Sen komma hem och få se borelliiyngel, vilken lyckohelg du har haft .

                //Inger
                tack
                ja, det var så kul men jag tror inte att de är så många men hon håller dem så långt bak i karet så det är svårt att se. Kände på mig att det kunde vara nåt i görningen för hon har varit lite vaktande och hållit sig när en rot ett par dagar innanhavet åkte


                Edit... Det skall inte vara innanhavet utan innan jag åkte, tänk vad fel mobilen vill ibland
                Senast redigerad av PiaJo; 07 April 2014, 07:27.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Juni
                  • February 2014
                  • 613

                  Ditt kar var kanonfint gör inget med lite bös! Förstod att ni haft trevligt i Malmö!
                  Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                  Kommentar

                  • lofstrog
                    • November 2009
                    • 989

                    Trevligt att träffa dig i Malmö Pia och kul att höra att du haft det trevligt. Verkar som vi lyckades ganska bra

                    Här har våra engelska diskusvänner lagt upp massor av bilder på de utställda diskusarna. Scrolla ner en bit så ser ni bilderna.
                    So yesterday we left the UK, i arrived at Clive's house to be greeted with a full english breakfast. Cheers Clive!! We bagged all the fish ...
                    Discus for life

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Så kul att ni delar med er av bilder från alla dessa vackra Diskusar för oss som inte var där, tack .
                      Det första som slår mig när jag ser bilderna är, att hjälp mina får alldeles för lite mat, vilka magar dom har .

                      Nu har Pia fått en massa snygga Diskusbilder i sin tråd, så undrar om inte hon också är "där" snart.
                      Fast det är ju det där med gobben då förstås

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        tack för för detta, jag skall ladda upp mina systemkamerabilder med troligtvis ikväll, men mobilen tar oförskämt bra bilder för att vara en telefon
                        vad fick du med dig hem då? Diskus?
                        Nej knappast inte diskus - jag köpte med mig en grupp med yngel av nedanstående fiskar (avfotat foto).
                        Bifogade filer
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Nej knappast inte diskus - jag köpte med mig en grupp med yngel av nedanstående fiskar (avfotat foto).
                          tänkte väl det

                          Trevligt, var det Felipe Canteras fiskar?
                          Du visar väl bilder sen, Kjell
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            tänkte väl det

                            Trevligt, var det Felipe Canteras fiskar?
                            Du visar väl bilder sen, Kjell
                            Jepp det var Felipes fiskar och dessa passar ju bra i mitt "kallvattensakvarium". Dom är ju himla små nu så de får gå några månader i ett karantänsakvarium och växa till sig - kanske har blivit lite färg på dom tills kräftskivan i höst.

                            Håller just nu på och sorterar mina foton och de kommer att läggas upp på Zoopet och i slutet av veckan kommer också en Zoopetartikel. imorgon kommer vi också att kolla på foton från mässan på GCG-mötet
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Mina räkbilder ligger här http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...y.php?cat=1213
                              kommer att börja gå igenom en 200 st bilder på discusen, jag kan säga redan nu att det finns många som kanske är på samma fisk men jag har ingen som helst koll vilka jag har fotat en eller två gånger
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Mina räkbilder ligger här http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...y.php?cat=1213
                                kommer att börja gå igenom en 200 st bilder på discusen, jag kan säga redan nu att det finns många som kanske är på samma fisk men jag har ingen som helst koll vilka jag har fotat en eller två gånger
                                Kommer att bli kul och läskande att kolla bilderna!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...