"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Larven är 1-2 mm stor och kan fastna i håv eller i slang eller på handen eller på... Etc. Det räcker ju sedan med att en överlever ett tag i slangen för att ev ramla ner i nästa kar. Så jag har numera 4 slangar till 4 kar.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ok, tack för svaret, då vet jag. Får fundera över det där med slang mm då
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Nu har jag varit i affären och pratat med dem, det gick bra

        Jag kommer att få medicin, butiksansvarig håller på att jagar Seras för dessa finns inte hos deras leverantörer så jag hoppas att de kommer att få fram denna under morgondagen eller i början på nästa veckan, annars får jag börja med JBL´s för denna får dem till sig imorgon.
        Det första som hände när jag kom dit och berättade sakligt och lugnt var att de satte karantän på det karet och bad så mycket om ursäkt och sen började de jaga medicin till mig och deras fiskar, om jag fattade det rätt så pratade hon även med leverantören och förklarade det för dem för att se om de kunde få fram medicin.

        Nu avvaktar jag tills de hör av sig med mer info om medicinen.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          JBL Nedol fungerade inte hos Johnny, och han tyckte det verkade "styggt" mot fisken skrev han i sin tråd...

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Nu har jag varit i affären och pratat med dem, det gick bra Jag kommer att få medicin, butiksansvarig håller på att jagar Seras för dessa finns inte hos deras leverantörer så jag hoppas att de kommer att få fram denna under morgondagen eller i början på nästa veckan, annars får jag börja med JBL´s för denna får dem till sig imorgon. Det första som hände när jag kom dit och berättade sakligt och lugnt var att de satte karantän på det karet och bad så mycket om ursäkt och sen började de jaga medicin till mig och deras fiskar, om jag fattade det rätt så pratade hon även med leverantören och förklarade det för dem för att se om de kunde få fram medicin. Nu avvaktar jag tills de hör av sig med mer info om medicinen.
            Det tycker jag låter som en seriös butik

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Nu har jag varit i affären och pratat med dem, det gick bra

              Jag kommer att få medicin, butiksansvarig håller på att jagar Seras för dessa finns inte hos deras leverantörer så jag hoppas att de kommer att få fram denna under morgondagen eller i början på nästa veckan, annars får jag börja med JBL´s för denna får dem till sig imorgon.
              Det första som hände när jag kom dit och berättade sakligt och lugnt var att de satte karantän på det karet och bad så mycket om ursäkt och sen började de jaga medicin till mig och deras fiskar, om jag fattade det rätt så pratade hon även med leverantören och förklarade det för dem för att se om de kunde få fram medicin.

              Nu avvaktar jag tills de hör av sig med mer info om medicinen.
              Vill inte vara negativ alls men... Nu kan vi ge oss fan på att denna medicin inte får säljas mer! Det är ju därför inte GT finns att få tag på i Sverige! Känsligt det där med bakterie dödande medel tydligen.
              Men som sagt... Får du inte tag på något så hör av dig så ska vi se vad jag kan få fram!

              // Andreas

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                JBL Nedol fungerade inte hos Johnny, och han tyckte det verkade "styggt" mot fisken skrev han i sin tråd...
                Ursprungligen postat av Jesper Broman
                Det tycker jag låter som en seriös butik

                Ja, jag läste detta så jag får se vad de säger, hoppas att de får tag på rätt medcin men de skulle göra allt de kunde. Hon var mycket hjälpsam hon som hjälpte mig och det känns mycket bra.

                Ursprungligen postat av Helene&Andreas
                Vill inte vara negativ alls men... Nu kan vi ge oss fan på att denna medicin inte får säljas mer! Det är ju därför inte GT finns att få tag på i Sverige! Känsligt det där med bakterie dödande medel tydligen.
                Men som sagt... Får du inte tag på något så hör av dig så ska vi se vad jag kan få fram!

                // Andreas
                Japp, jag hojtar om det skulle behövas
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Jättebra agerande från din butik. Om du läser igenom min Camallanus-tråd så ser du T B's inlägg om ett skonsamt upplägg som definitivt biter på dem. Så det finns flera vägar att bli maskfri (avser fisken då )
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Kanske skulle testa mot latmask...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Jättebra agerande från din butik. Om du läser igenom min Camallanus-tråd så ser du T B's inlägg om ett skonsamt upplägg som definitivt biter på dem. Så det finns flera vägar att bli maskfri (avser fisken då )
                      japp, jag skall läsa denna lite mer grundligt sen, jag orkade inte igår så jag skummade bara igenom den.

                      Annars går kanske en vitlökskyfta bra stoppa upp där bak, det brukar ju säga att det tar dö på allt i bakterieväg och det kankse funkar på mask med.....skojade bara!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        japp, jag skall läsa denna lite mer grundligt sen, jag orkade inte igår så jag skummade bara igenom den.

                        Annars går kanske en vitlökskyfta bra stoppa upp där bak, det brukar ju säga att det tar dö på allt i bakterieväg och det kankse funkar på mask med.....skojade bara!
                        Har även testat i örat...

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          funkade det?
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            funkade det?
                            Ja, fast inte mot mask den gången... och rôvlöken var väl inte så speciellt effektiv heller... Ett besök på apoteket fixade den maskeraden.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              vitlök är nog bra mot mycket men när den är allra bäst så är den är i mat
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Jättebra agerande från din butik. Om du läser igenom min Camallanus-tråd så ser du T B's inlägg om ett skonsamt upplägg som definitivt biter på dem. Så det finns flera vägar att bli maskfri (avser fisken då )
                                känner ingen bonne... men jag får väl ta de erbjudanden om medicin utav den som har en slatt kvar om de inte kan skaka fram seras
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...