"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Nä, lite kaffe så tror jag han är ganska nöjd ....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Idag skall jag hem till egna lilla "tropiska paradis"

      Så här skall det gå till...
      Brasan skall tändas = där har vi värmen
      Havet, stranden och fisken = akvarierna i tvättstugan
      Färglada drinkar = glas med rött och sen en "blinddate"
      exotisk mat = thaimat i påse

      vad mer kan man begära i ett snöigt och blåsigt Borås.. man tager vad man haver och man får njuta av det man har
      Härlig livsfilosofi
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • Micke L
        • December 2013
        • 456

        Ursprungligen postat av flygrc
        Härlig livsfilosofi

        Kommentar

        • Gobi112
          • December 2011
          • 229

          Ursprungligen postat av PiaJo
          vet inte.. vad hemskt det låter att jag inte har koll på detta men jag brukar inte hänga upp mig så mycket på hur de är att hålla , jag brukar gå på en höft om hur de vill ha det så att det inte blir "tokfel" bara och för det mesta så går det bra
          Thats right! Keep it simple!

          Kommentar

          • HAJEN1234
            • August 2013
            • 63

            Såå jäkla roligt att se Pia. Å va fint dom har det sen....(;

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det där låter ju som en redig höjdare! Skall dra på en brasa ikväll också, här blåser svinkallt och snöar...

              Du, btw, här står en 540-burk med lite T-ciklider i... Man vet aldrig vad som händer i rummet där denna balja står. Karet har ju åkt fram och tillbaka mellan Göteborg och Varberg några gånger - det kanske hamnar i Borås så småningom, va?
              Ja vem vet, vad som händer du får nog snacka med Gobben över ett par öl eller nåt så att han "mjuknar" och säger ok till att jag skall få ett större kar
              Ursprungligen postat av Inger H
              Japp, det är ju kanon när du har turen att ha en expert som granne - fast Pia, jag tror inte att han är speciellt dyr

              //Inger
              granne och granne, i Norrland kanske man kan räkna det som granne men det är trots allt ca 10 mil till Varberg

              Ursprungligen postat av ansjo
              Nä, lite kaffe så tror jag han är ganska nöjd ....
              Så bra och billig i drift med, det blir många plus på denna pajken
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av flygrc
                Härlig livsfilosofi
                Ursprungligen postat av Gobi112
                Thats right! Keep it simple!
                Japp!
                Ursprungligen postat av HAJEN1234
                Såå jäkla roligt att se Pia. Å va fint dom har det sen....(;
                tack!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  lite bilder på diverse fisk härhemma...

                  Kakadua-hannen verkar ha potential att bli en snyggning och så ser ni skillanden på apistogramma piauenses, fotona är både på den som jag tror är hanne och de som är honor. Bilderna är namnade med hona och hanne och idag fick de flytta till 100 liters karet och de håller på på samma sätt som innan så jag hoppas att jag har rätt, de beter sig som andra apor gentemot varandra ( hona mot hona och hanne mot hona.)
                  Perualtumen börjar få en rejäl knäck på näsan, så snygga är dem
                  Bifogade filer
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Pia, det var inte speciellt snällt att lägga till mig på den sidan - jag försöker ju avhålla mig från du vet vad .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Pia, det var inte speciellt snällt att lägga till mig på den sidan - jag försöker ju avhålla mig från du vet vad . //Inger
                      det gjorde väl inget? det finns mycket fint att titta på där
                      se men inte röra (köpa)...
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        det gjorde väl inget? det finns mycket fint att titta på där
                        se men inte röra (köpa)...
                        Hehe .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Mycket fint på bilderna Jag är alldeles särskilt förtjust i din Svärdbärare som verkligen är vacker. Skalaren är också fin. Har du fler bilder på den där tokläckra malen sist?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Knax
                            • November 2012
                            • 1148

                            Jag förstår problemen med att på utseendet könsbestämma apistogramma piauensis. Du får, som du skriver, gå på beteendet istället. Fin, lite lågmäld fisk.

                            Svärdbärarna är snygga, väldigt lika vildformen.

                            Roligt med en spännande bild på parva-malen också, de är verkligen frääääcka!
                            // Mats, a.k.a. Knax



                            "All's well that ends." - Unknown

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Mycket fint på bilderna Jag är alldeles särskilt förtjust i din Svärdbärare som verkligen är vacker. Skalaren är också fin. Har du fler bilder på den där tokläckra malen sist?
                              Ursprungligen postat av Knax
                              Jag förstår problemen med att på utseendet könsbestämma apistogramma piauensis. Du får, som du skriver, gå på beteendet istället. Fin, lite lågmäld fisk.

                              Svärdbärarna är snygga, väldigt lika vildformen.

                              Roligt med en spännande bild på parva-malen också, de är verkligen frääääcka!
                              Kan nog fixa fler bilder på malen, det är denna sorten: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1056&SOK=1
                              köpte dessa fem för ca 2 veckor sen

                              Svärdbärarna är grymt snygga, de är en egen sort http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1716&SOK=1
                              kan tänka mig att utöka med några till


                              Tyvärr så har jag fått det bekräftat, från två håll/forum, att apisogramman är tre hannar, en är dominant så det är därför de har olika färg och beteende.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Kaj.P hade lagt in denna filmen i en annan tråd men jag "snodde" den för detta är just denna sortens discus som jag tycker är allra snyggast och som finns på villhanångångiframtiden-listan scalarerna är grymt snygga de med!

                                bakgrunden och hela kitet går inte av för hackor heller

                                Senast redigerad av PiaJo; 20 January 2014, 11:20.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...