Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    Ursprungligen postat av ansjo
    Nope, ingen fisk. Det är lite det som är det fräcka, tänk ett gäng räkor och snäckor utan något som antingen käkar räkorna eller skrämmer dem. Kolla in dessa videor så förstår du hur jag menar...kolla in benen när de käkar 4 minuter in på den andra videon..

    http://www.youtube.com/watch?v=A2H-r...eature=related
    ahh!! det ser för härligt ut... men jag skulle nog tröttna.. eller inte tröttna men jag skulle nog ganska snabbt ha nånting annat också.
    nån liten ciklid som pysslar med nåt eller nån form av amfibie skulle vara kul också...

    Eller nån liten L-mal

    Allogalathea elegans, the Elegant Squat Lobster or Crinoid Crab, a commensal on crinoids, Kadidiri Island/ Togian/ Tomini Gulf/ Sulawesi/ Indonesia
    Senast redigerad av karrokaja; 30 October 2010, 15:03.
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Den krabban gick inte av för hackor, men im de funkar med räkor och snäckor i ett litet kar kan man undra.
      De är troligen fortfarande svåra att få tag på, men det kommer säkert...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ursprungligen postat av ansjo
        Den krabban gick inte av för hackor, men im de funkar med räkor och snäckor i ett litet kar kan man undra.
        De är troligen fortfarande svåra att få tag på, men det kommer säkert...
        sulawesi djur har inte kommit igång så mkt eller??
        det är typ kardinalräkorna som folk vet nåt om...
        Häftigt tycker jag...kommer mer och mer som man inte visste fanns

        Tror jag ska hoppa över till min tråd och fortsätta ämnet där

        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Det är inte så länge som räkor över huvudtaget varit på marknaden, kolla tillbaka 5 år så var det inte mycket snack annat än om Amanoräkor. Det finns även räkor i SA, men inte alls lika stora på marknaden.
          Sulawesidjuren kommer fram mer och mer, nu är det olika sorters räkor samt snäckor som det talas om, och även andra Asiatiska skaldjur börjar komma.
          Jag har sett bilder tagna av Micke Håkansson på Imazo när han var på Sulawesi och fångade räkor, och jag kan bara säga en sak- fy fasen vad fräckt! En del av dessa finns i den nya BTN-boken om nanokar...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av ansjo
            Det är inte så länge som räkor över huvudtaget varit på marknaden, kolla tillbaka 5 år så var det inte mycket snack annat än om Amanoräkor. Det finns även räkor i SA, men inte alls lika stora på marknaden.
            Sulawesidjuren kommer fram mer och mer, nu är det olika sorters räkor samt snäckor som det talas om, och även andra Asiatiska skaldjur börjar komma.
            Jag har sett bilder tagna av Micke Håkansson på Imazo när han var på Sulawesi och fångade räkor, och jag kan bara säga en sak- fy fasen vad fräckt! En del av dessa finns i den nya BTN-boken om nanokar...
            Coolt ju!
            Jag skulle verkligen vilja resa till såna här ställen. dyka i nån flod i sydamerika och verkligen se djuren där!
            blir sugen på detta nu också... men men...man ska ju ha pengar, så vill man inte gärna åka själv *hint hint* vad säger du... ska vi dra till amazonas?? jag kan lära dej att dyka

            Det var ju nån som var bättre än dej på tipsrundan och har således den boken
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Tur det, den boken hade jag redan haft i min ägo i några månader redan. Man får släppa fram ungdomen heter det ju...
              Amazonas är en drömresa, och ett annat ställe jag skulle vilja besöka är Galapagos...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Ursprungligen postat av ansjo
                Tur det, den boken hade jag redan haft i min ägo i några månader redan. Man får släppa fram ungdomen heter det ju...
                Amazonas är en drömresa, och ett annat ställe jag skulle vilja besöka är Galapagos...
                Kommer aldrig glömma blicken jag fick av dej *jag ska döda dej dumma kaja!!* nää skojar bara..
                Blicken var väl snarare grattis

                Men då sticker vi da?? en zoopetresa till amazonas
                vi åker om ett år, så kan du spara och ta dyrkcert under tiden
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Om ett år är jag i Thailand, så Amazonas får nog vänta lite till...

                  Ja, de omtalade frågorna Kjell gör kan man inte göra annat än att gratulera de som ändå får något rätt.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Om ett år är jag i Thailand, så Amazonas får nog vänta lite till...

                    Ja, de omtalade frågorna Kjell gör kan man inte göra annat än att gratulera de som ändå får något rätt.
                    Jevlar fan!!
                    Sticka till thailand tss... 2 år då?? amzonas om 2 år...lite lagom spontant

                    Blev JÄÄÄÄÄÄTTE förvånad över att jag överhuvudtaget fick en endaste fråga rätt....
                    började klia mej i huvet som vanligt när jag inte fattar nått och min frisyr var som ett kråkbo igen
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Det är inte så konstigt, man brukar få fler rätt om man bara skriver något av alternativen 1 X 2 i en följd...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Fasen, en tråkig dag och ett akvarium som bara står och väntar på att få komma igång med tio kilo sten under.
                        Men så fattas det bakgrund och en Slimline blir inte inköpt innan på onsdag tyvärr då det förhoppningsvis finns i Göteborg. Är sjukt sugen på att greja med karen nu, men så gjorde jag vattenbytena igår under inte lika angenäma förhållanden då det var lite stress i luften. Och så har man inget att göra idag istället...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Ja, de omtalade frågorna Kjell gör kan man inte göra annat än att gratulera de som ändå får något rätt.
                          Du får ta revansch på julfesten ansjo och än så länge är det ju bara du och din dotter som är anmälda så förutsättningrana är ju goda för att du skall få en framskjuten placering

                          Kul att kolla på fotona på dina snygga kar
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Då kanske man ska göra som frugan gjorde när hon slog mig, svarade på barnfrågorna men blev rättade med vuxenfrågornas resultat...man kanske skulle skrämma alla andra så det inte kommer fler på julfesten, vi är ju så farliga!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • M-L
                              • September 2009
                              • 183

                              Den belysning du har till dina nanokar borde väl kunna fungera till ett vanligt 54 l, och borde väl vara ett ganska billigt alternativ??? Min dotter köpte ett begagnat (i det ingick en stor mal och en scalar, helt otroligt), men lysröret gick sönder och detta går inte att lossa från själva rampen, alltså inbyggt, helknäppt, och det går inte få tag på ny.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Det skulle säkert funka alldeles utmärkt, bara det finns en glaskant som du fäster den på. Skulle det inte räcka med en lampa så kan man alltid köpa två...
                                Här är den: http://www.aquaristic.net/shop.php/s...ight%2011%20W/
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...