Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Det är bara att haka på...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • M-L
      • September 2009
      • 183

      Ursprungligen postat av ansjo
      Det är bara att haka på...
      Men jösses, jag bor ju i jönköping, eller strax utanför och jag arbetar. Men vem vet jag kanske står o knackar på dörren .

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Kan jag åka till Stockholm för att köpa ett akvarium, så kan du åka till Göteborg för att spana in affärer. Jobba, det kan man göra när det regnar och det inte finns något annat att göra...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ursprungligen postat av ansjo
          Kan jag åka till Stockholm för att köpa ett akvarium, så kan du åka till Göteborg för att spana in affärer. Jobba, det kan man göra när det regnar och det inte finns något annat att göra...
          Kan man åka från stockholm till göteborg för att käka kräftor och gå tipsrunda
          så kan man GARANTERAT åka från jönköping till gbg för att hänga med Max och Ansjo! OCH kolla affärer
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • M-L
            • September 2009
            • 183

            Ursprungligen postat av karrokaja
            Kan man åka från stockholm till göteborg för att käka kräftor och gå tipsrunda
            så kan man GARANTERAT åka från jönköping till gbg för att hänga med Max och Ansjo! OCH kolla affärer
            Klart man kan åka till gbg OCH kolla affärer, MEN då måste de följa med till jkpg och inreda karen, eller hur.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Visst, med lite gott att käka så är allt möjligt!

              Jag känner en som precis packade upp två nya Dennerlekar på 60 liter/st...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                Haha, ni är ju sör störtsköna.

                Och som sagt, så fort jobb drar igång inkomst och bil så kommer jag bli en anhängare i zoorejsen då och då kan jag misstänka.


                Nicke
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av M-L
                  Klart man kan åka till gbg OCH kolla affärer, MEN då måste de följa med till jkpg och inreda karen, eller hur.
                  Ja det är ju ett MÅSTE!!! dom där 2 är redigt goa farbröder så dom måste man ha hem om det finns möjlighet

                  Hur många kuber har du nu anders??
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    7 kuber som är igång, och det blir inte fler för tillfället. Jag ska bara byta ut en av de mindre till en i dubbel storlek.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      7 kuber som är igång, och det blir inte fler för tillfället. Jag ska bara byta ut en av de mindre till en i dubbel storlek.
                      you are one crazy dude!! but i like it...grrr

                      Man blir lite förrvirrad med alla kuber
                      får man fråga... vilken är du mest nöjd med för tillfället?
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Lite svår fråga faktiskt. Den kuben som jag tycker är roligast att sitta och titta på är ena 50-kuben i sovrummet med Asientema. Där rör det sig hela tiden och där är alltid något att kolla på. Sedan är Adoketorna i karet jämte, och de är så jäklens snygga så hälften vore nog.
                        Men sedan är karet med Sakura-räkorna nog det karet som jag tycker är snyggast, tätt följt av karet med de gula räkorna. Det karet ska PiaJ ha hemma hos sig sedan när jag fått igång den lite större kuben.
                        Men inte att förakta, det karet med elefantsnäckorna är trevligt med, tack vare att stenen är så snygg i det karet. Och nu har jag ytterligare 10 kg sådan sten i hallen i en låda!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ja, hur går det med adoketorna? Mina har lugnat ner sig en aning och är väl inte alldeles sådär jätte-i-lektagen, men fint utfärgade och, som du säger, vansinnigt snygga!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            De bara käkar tetror mina, 3 kvar nu... Inga fler tecken på lek som i början, utan nu bara de simmar omkring och gillar läget. Ska nog göra något drastiskt med det karet på ledigheten, vet inte riktigt vad ännu men jag vill att de ska känna sig mer hemma än vad de kanske gör nu.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Lite svår fråga faktiskt. Den kuben som jag tycker är roligast att sitta och titta på är ena 50-kuben i sovrummet med Asientema. Där rör det sig hela tiden och där är alltid något att kolla på. Sedan är Adoketorna i karet jämte, och de är så jäklens snygga så hälften vore nog.
                              Men sedan är karet med Sakura-räkorna nog det karet som jag tycker är snyggast, tätt följt av karet med de gula räkorna. Det karet ska PiaJ ha hemma hos sig sedan när jag fått igång den lite större kuben.
                              Men inte att förakta, det karet med elefantsnäckorna är trevligt med, tack vare att stenen är så snygg i det karet. Och nu har jag ytterligare 10 kg sådan sten i hallen i en låda!
                              Låter som att alla karen har en särskild plats i ditt akvaristhjärta

                              vad ska du ha så mkt sten till?? göra en ny grusgång?
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                De bara käkar tetror mina, 3 kvar nu... Inga fler tecken på lek som i början, utan nu bara de simmar omkring och gillar läget. Ska nog göra något drastiskt med det karet på ledigheten, vet inte riktigt vad ännu men jag vill att de ska känna sig mer hemma än vad de kanske gör nu.
                                Är det inte så med dom flseta mindre ciklider??
                                Asså att dom typ leker i början.
                                Tyckte nog att bågfenorna gjorde sånt, men har lagt av nu.
                                Regnbågscikliderna höll också på att vibrera överallt, kurvorna, boreliisarna... verkar som dom alltid gör så i början.
                                För att sen trappa ner.. typ nykärlek och sen måste man göra en liten insatts för att få dom att leka på allvar
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...