Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #31
    Jag gjorde en kik i kuben som A.helena går i, och nu är där många snäckätande snäckor nu. Vete tusan hur många minisnäckor jag såg, men många är det.
    Att de sedan ar lagt mer ägg samt kryper omkring parvis borgar för ytterligare förökning i det karet.
    I de övriga kuberna r det lugnt, gjort lite vattenbyte på dem och de får stå där och puttra in sig.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #32
      Lite nya bilder från kuberna:
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6317.JPG
Visningar: 2
Storlek: 248,7 KB
ID: 2127436Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6302.JPG
Visningar: 1
Storlek: 309,1 KB
ID: 2127435Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6303.jpg
Visningar: 1
Storlek: 113,9 KB
ID: 2127434Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6300.JPG
Visningar: 1
Storlek: 349,7 KB
ID: 2127433Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6299.JPG
Visningar: 1
Storlek: 303,1 KB
ID: 2127432Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6298.JPG
Visningar: 1
Storlek: 289,2 KB
ID: 2127431Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6296.JPG
Visningar: 2
Storlek: 247,8 KB
ID: 2127430Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_6295.JPG
Visningar: 2
Storlek: 261,4 KB
ID: 2127429
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Pickles
        • October 2009
        • 1155

        #33
        Otroligt härliga bilder som vanligt! Jag är Mycket avundsjuk på din akvariebänk.... förstås. *ler*

        Vad heter färgen på elefanten på bild nummer 6? Den svarta med vita prickar?
        "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
        ~25l vatten

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #34
          Jag har googlat mig fram till att den kallas Whitespotted, och är en av de billigaste sorterna faktiskt.
          Jo, det är kul när man har lite planer i skallen på hur det ska se ut och dessa planer förverkligas sedan. Bara lite grejer kvar i kuberna då de är lite nakna i mína ögon utan rötter samt att lite olika räksorter ska inhandlas...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #35
            Jädrans fina bilder Anders! Har du blixten lös och kör den ovanifrån på de här bilderna?

            Kommentar

            • Saturnus80
              • October 2009
              • 943

              #36
              Håller med Max, snygga fotografier vad använder du för objektiv?
              //Daniel

              110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
              23l aqualandscape med dvärgkulor

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #37
                Jepp, och även från sidan på någon av bilderna. Det är bara att experimentera sig fram...
                Jag har ett Canon EF-S 60/2,8 USM Macro, lite sugen på att prova ett Canon EF 100/2,8 L IS USM Macro 1:1 om en massa stålar rinner över mig...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • M-L
                  • September 2009
                  • 183

                  #38
                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Och idag kom ersättningslampan med UPS, som inte funkade när jag fick hem grejerna sist. Skitbra är ordet om Aquaristic.net!
                  Då är det bara att skaffa ett kar till lampan med, det räcker som det är nu med en belysningskälla över 60-litaren då de räkorna som ska bo där sedan tydligen inte vill ha det så där jätteljust...
                  Funderar på att skaffa mig ett nano, har inte kollat alls i butiker eller så, är det bra priser, leveranser mm där du beställt dina??

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    #39
                    Ja, det får jag nog säga. Fördelen med att beställa de karen jag beställt är att de inte går att få tag i Sverige på annat vis, och nu sparar jag även lite utrymme i bilen när vi ska ner till Tyskland om 10 dagar. Men skulle jag hittat karen här i Sverige till ett humant pris hade det varit en annan femma.

                    Priserna på de hårda prylarna, kar, pumpar osv är bättre i Tyskland men hittar man vad man söker här i Sverige är det inte fel att köpa det här hemma då det är lättare att fixa till om det är något som gått fel eller är sönder. Personligen tvekar jag inte om det är något jag söker och inte hittar det här hemma, att beställa från Tyskland igen.
                    Skulle du nu beställa från tex Aquaristic.net så kolla vad det blir med frakt, fyll upp lådorna med grejer till strax under 30 kg då frakten ändå är densamma. Billigast blir det givetvis om man går ihop ett par stycken och delar på frakten, som i detta fallet ligger på ca 20 euro.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • M-L
                      • September 2009
                      • 183

                      #40
                      Ok, tack!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #41
                        Igår onsdag var jag och Anders på ett litet zoorejs och pickade samtidigt upp en akvarieställning och tre 112-litare hos Solis - grymt fint "rack", kommer att bli toppen i stugan.
                        Men, ni som har möjlighet att kolla in Anders Dennerle-kuber irl på någon framtida zoopetvästträff - Gör Det!
                        Kuberna, även MP-kuben, är helt enastående vackra, fint inredda och härliga att kolla på! Något av det fränaste jag har sett!


                        (OT; Anders, vad heter den malen jag köpte på Åleds? - fan, jag har glömt det redan...)

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          #42
                          Panaqolus albomaculatus hater malen, LDA-031 kan du även kolla efter.
                          Jotack, det är ganska hyffsat bland kuberna nu...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            #43
                            vill ha lite helbilder på karen......


                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              #44
                              Ursprungligen postat av Kensa
                              vill ha lite helbilder på karen......


                              .
                              Jag med
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                #45
                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Jotack, det är ganska hyffsat bland kuberna nu...
                                Och jag ser fram emot att belysningen är på nästa gång jag hälsar på
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...