Det vore verkligen roligt att se!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Att våra Corydoras, i mitt fall; Corydoras panda, hela tiden leker och adderar medlemmar till gruppen känner vi alla till och uppskattar.
Oftast är det dock när ynglen är någon centimeter som vi ser dom, då de vågar sig fram från alla gömställen i form av organiskt material i karet.
Ibland måste något litet yngel förflytta sig över öppna områden och det är sällan man får bevittna en sådan sak. Jag hade kameran till hands när jag såg det här lilla Corydoras panda-ynglet idag.
Ha det nu alldeles vrålgôtt, alla Zoopetare!
Kommentar
-
Att våra Corydoras, i mitt fall; Corydoras panda, hela tiden leker och adderar medlemmar till gruppen känner vi alla till och uppskattar.
Oftast är det dock när ynglen är någon centimeter som vi ser dom, då de vågar sig fram från alla gömställen i form av organiskt material i karet.
Ibland måste något litet yngel förflytta sig över öppna områden och det är sällan man får bevittna en sådan sak. Jag hade kameran till hands när jag såg det här lilla Corydoras panda-ynglet idag.
Ha det nu alldeles vrålgôtt, alla Zoopetare!
https://www.youtube.com/watch?v=LvFL...ature=youtu.be
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Kommentar
-
Det är för mig svårt att se skillnad ang. kön på dessa vf, honorna har inte den gula dräkten som dom flesta odlade honorna har, utan mer åt det gråa hållet, dessutom är dom inte alls vuxna.
Fattar du mitt något lite luddiga inlägg?
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Vänta in dom bara, Nicklas - snart har du en utökad grupp corysar i ditt härliga kar!
Kommentar
-
Jag har också just bytt vatten. Kommer du ihåg Mats, att jag tidigare i min tråd skrev att jag hade fått en apishane i stället för en hona av "elisabetorna"? Jag fick en ny hona - en liten rackare, som jag nu inte alls tror är en hona. "Pappa-hanen" jagar den här nya bort från honans kokosnöt och liksom är på jakt efter den här lilla gynnaren hela tiden. Honan med förmodade bebisar struntar fullkomligt den här nya - alltså ingen jakt alls honor emellan.
Det är för mig svårt att se skillnad ang. kön på dessa vf, honorna har inte den gula dräkten som dom flesta odlade honorna har, utan mer åt det gråa hållet, dessutom är dom inte alls vuxna.
Fattar du mitt något lite luddiga inlägg?
//Inger
Kommentar
-
-
Bilbukarna mår toppen och jag ser tendenser till lek, ägg-, och mjölkerör (eller vad det nu kan tänkas heta) är framme på flera av dom. Men ännu ingen fullbordad lek vad jag kunnat se.
Har också kommit på ett effektivt sätt att mata Bilbukarna - dom vill hoppa och ta mat ovanför vattenytan. Skall fördöka få en film på det.
Sötvattenstången växer på fint. Det finns två fina klumpar nu.
I. Adoketa skall det bli, men miljön är inte optimal ännu.
Det fanns/finns I. adoketa hos Kent i Nol - och det blir säkerligen hos honom jag gör mitt inköp.
Kommentar
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Ja du Mats, nu är det jul igen!
Hoppas att du har haft fullt upp med spelningar in i det sista, är väl lite högkonjunktur för er i december.
Men förhoppningsvis landar du i mellandagarna och har lite tid att att uppdatera om ditt fenomenala akvariumMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Japp, det är full fart.
Idag är det julafton, så jag passar på att köra markservice här hemma med matlagning, mys, musik o.s.v. till gänget som kommer i eftermiddag.
Det skall nog bli en och annan akvarieuppdatering vad det lider.
Kommentar
Kommentar