Det var en riktigt fin film! Det syns att det råder harmoni...de verkar inte riktigt bry sig om vad som händer på de övriga djupen/nivåerna utanför reviren.
/Johan
/ Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
Jag slänger in en liten bild på några av alla de hundratals, om inte tusentals Melanoidestuberculatus som håller karet i god balans, och är på väg mot en liten bit Zucchini.
Vad skulle man göra utan dessa formidabla städare och renhållare?
Mina L-085:or får hela tiden Zucchini att käka, och det blir ofta smådelar kvar som lätt blir dåliga - men där kommer "malajerna" in i bilden och tar hand om problemet på ett snabbt och effektivt sätt.
Ja, de är guld värda, de små rackarna. Karet är inte komplett utan dessa duktiga snäckor!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 18 November 2018, 18:45.
Jag slänger in en liten bild på några av alla de hundratals, om inte tusentals Melanoidestuberculatus som håller karet i god balans, och är på väg mot en liten bit Zucchini.
Vad skulle man göra utan dessa formidabla städare och renhållare?
Mina L-085:or får hela tiden Zucchini att käka, och det blir ofta smådelar kvar som lätt blir dåliga - men där kommer "malajerna" in i bilden och tar hand om problemet på ett snabbt och effektivt sätt.
Ja, de är guld värda, de små rackarna. Karet är inte komplett utan dessa duktiga snäckor!
Ja dom är nyttiga men jag har lite överflöd av dom.
Du får gärna lite ut av mig om du behöver fler
Tack, men, nej tack!
Det fina med dessa snäckor är att de reglerar sig själva i antal beroende på hur mycket mat och annat som blir liggande på bottnen.
När det är balans i karet ser man inte snäckorna så mycket, de kommer fram när det finns föda som av någon anledning inte äts upp av fiskarna.
Jag störs inte på något vis av deras närvaro utan låter naturen ha sin gång.
Kommentar