Akvariestugan
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Halloj!
Hoppas ni haft en redigt skön vecka!
För min del har det varit en mycket kreativ arbetsvecka då vi har rensat en ”bortglömd” trappa och gångväg på ett företag.
Men först en bild på Javaormbunkarna, som har börjat växa fram rejält från sina fästen på slimline-bakgrunden.
På jobbet fick vi en order att ta fram en gångväg och trappa som ingen har använt på många år.
Ett speciellt snårigt ställe var en gångstig som var helt igenvuxen av en barrväxt.
Jag fick en idé att inte bara kapa allt grenverk, utan att istället skapa en ”kärlekstunnel” då vissa väldigt långa toppgrenar hade växt ihop på ett fint vis. All undervegetation fick vi dock beskära.
Resultatet blev riktigt fint, tycker jag.
Ett närliggande lövträd hade dött i trängseln och dess rötter låg blottade. De såg intressanta ut, så jag tog hem dessa ganska stora rotdelar för framtida bruk i större kar.
Avslutningsvis; några bilder på vackra flugsvampar.
Ha en alldeles underbar helg!
Kommentar
-
Naturen skapar när den får vara ifred, sen behövs "bara" lite trimning.
Kul att du delar med dig av bilderna.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Ja, naturen är den absolute "inredaren", något jag gärna vill ta med mig när jag tänker på hur jag själv inreder mina burkar.
Vad som tog tid när detta jobbet gjordes var att "tala" med barrträden och lyssna på hur de ville bli beskurna (nu när de var tvungna att bli det...).
Svaret var det underbara valvtak de hade skapat - det gick ju inte att låta bli att behålla detta.
Undervegetationen var mestadels död ved, men jävlar vad mycket det var att rensa, såga och röja undan. Nu är träden iallafall snyggt och tjusigt beskurna, och nästa säsong kommer det att explodera i "kärlekstunneln"!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 23 September 2017, 08:07.Kommentar
-
Härligt att du diggar stuffet!
Ja, naturen är den absolute "inredaren", något jag gärna vill ta med mig när jag tänker på hur jag själv inreder mina burkar.
Vad som tog tid när detta jobbet gjordes var att "tala" med barrträden och lyssna på hur de ville bli beskurna (nu när de var tvungna att bli det...).
Svaret var det underbara valvtak de hade skapat - det gick ju inte att låta bli att behålla detta.
Undervegetationen var mestadels död ved, men jävlar vad mycket det var att rensa, såga och röja undan. Nu är träden iallafall snyggt och tjusugt beskurna, och nästa säsong kommer det att explodera i "kärlekstunneln"!
PS. De där rötterna ser så läckra ut!Kommentar
-
PS. Det ligger ett PM och skvalpar i din inkorg. Ha det gott!
Skickat från min iPhone med TapatalkKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Riktigt trevlig utedamm - var ligger den? (Du har kanske nämnt det tidigare men jag är för lat för att leta)Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kommentar
-
Wow, söndag - så jädra gôtt! Vi har haft en alldeles fabulös helg med härligt gigande. I fredags var vi på SS Marieholm (båten) och spelade och det blev en helt fantastisk kväll.
Ja, jag vill inte störa det sköna flowet i alla spännande trådar här på forumet, men tömde några hundra bilder i den digitala papperskorgen och såg några suddiga sketfoton som trots allt hade lite nerv, så jag slänger upp dessa här.
Ha en fortsatt skön helg!
Kommentar
Kommentar