Akvariestugan
Kollaps
X
-
Halloj!
Ja, det här är en riktigt lång tråd - massor av kar med olika miljöer har avhandlats genom åren.
Jag förstår att du inte har tid och ork att skumma igenom allt (men, som sagt, det finns en hel del kul att kolla på).
Jag tar ganska lång tid på mig att planera och sedan inreda mina kar. För att inte bli alltför långrandig kan man säga att jag planerar för att skapa rätt förutsättningar för den idé jag har initialt. Sedan får karet utvecklas på sitt eget vis, med minimal inblandning av mig....
/Alex
375 + 112 liter drömmarKommentar
-
Jag vet att några stycken här på forumet snubblar in i tråden titt som tätt, och gillar de bilder och filmer jag lägger upp.
Det filmerna nedan visar har ni redan sett några gånger (i tidigare filmer), men jag lägger ändå upp två dagsfärska filmsnuttar på den nya yngelskockens premiärtur ute i karet.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 October 2017, 15:58.Kommentar
-
-
Jag tycker att just den här typen av "lätta" ciklider är otroligt charmiga.
Lika roligt som det är att syssla med lite mer krävande arter, är det också att hålla en sådan här självgående ciklid (sedan tycker jag att de är enastående vackra också...)
Inger, faktum är att om jag låter ynglen gå kvar i baljan kommer väldigt många att överleva. Jag tog ur cirka 50 stycken från förra kullen, som går i ett yngelkar - runt tio stycken går kvar i 540-burken och dessa växer också på fint. Hade jag inte plockat ur ynglen hade de överlevt hur lätt som helst. Så jag hoppas att scalarer och andra kan noppa åt sig så många som möjligt från den nya kullen, nu när de är små, men...
Kommentar
-
Ja, det är duktiga föräldrar.
Jag tycker att just den här typen av "lätta" ciklider är otroligt charmiga.
Lika roligt som det är att syssla med lite mer krävande arter, är det också att hålla en sådan här självgående ciklid (sedan tycker jag att de är enastående vackra också...)
Inger, faktum är att om jag låter ynglen gå kvar i baljan kommer väldigt många att överleva. Jag tog ur cirka 50 stycken från förra kullen, som går i ett yngelkar - runt tio stycken går kvar i 540-burken och dessa växer också på fint. Hade jag inte plockat ur ynglen hade de överlevt hur lätt som helst. Så jag hoppas att scalarer och andra kan noppa åt sig så många som möjligt från den nya kullen, nu när de är små, men...
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Vi skall, för andra helgen i rad, åka ut till Käringön, i Göteborgs skärgård och spela på den så kallade Hummerfestivalen.
Vi lirar på en helt fantastiskt bra krog - Petterssons - där det inte bara bjuds på helt enastående mat, utan också blir ett vansinnigt drag fram på småtimmarna.
Kommentar
-
Japp, då är man tillbaka.
Vet inte vad ni gillar bäst; bilder på fiskarna eller annat skoj - så därför skall jag störa stämningen med att lägga in lite av varje.
Bilder på sajicorna.
Till slutt ett par bilder från Käringön där vi spelade igår. (Gôtt när man får hälla upp sina egna öl).
Kommentar
-
Kommentar
-
Senast redigerad av Mats Bryzell; 25 October 2017, 05:38.Kommentar
Kommentar