Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Me fix!
    Härligt! Den ser jag fram emot.
    /Johan
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • hivemindhermit
      • September 2017
      • 214

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Halloj!
      Ja, det här är en riktigt lång tråd - massor av kar med olika miljöer har avhandlats genom åren.
      Jag förstår att du inte har tid och ork att skumma igenom allt (men, som sagt, det finns en hel del kul att kolla på).

      Jag tar ganska lång tid på mig att planera och sedan inreda mina kar. För att inte bli alltför långrandig kan man säga att jag planerar för att skapa rätt förutsättningar för den idé jag har initialt. Sedan får karet utvecklas på sitt eget vis, med minimal inblandning av mig....
      Tack så mycket för genomgången, mycket uppskattat - uppenbarligen inte bara av mig. Kul att se att du jobbar precis så som jag tänkt göra med mitt eget projekt! Ger mig hopp inför framtiden.

      /Alex
      375 + 112 liter drömmar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Jag vet att några stycken här på forumet snubblar in i tråden titt som tätt, och gillar de bilder och filmer jag lägger upp.
        Det filmerna nedan visar har ni redan sett några gånger (i tidigare filmer), men jag lägger ändå upp två dagsfärska filmsnuttar på den nya yngelskockens premiärtur ute i karet.



        Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 October 2017, 15:58.

        Kommentar

        • hivemindhermit
          • September 2017
          • 214

          Snacka helikopterföräldrar!
          /Alex
          375 + 112 liter drömmar

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Håhå, vilka massor av juniorer Mats. Tänk om alla dessa överlever

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av hivemindhermit
              Snacka helikopterföräldrar!
              Ursprungligen postat av Inger H
              Håhå, vilka massor av juniorer Mats. Tänk om alla dessa överlever
              //Inger
              Ja, det är duktiga föräldrar.
              Jag tycker att just den här typen av "lätta" ciklider är otroligt charmiga.
              Lika roligt som det är att syssla med lite mer krävande arter, är det också att hålla en sådan här självgående ciklid (sedan tycker jag att de är enastående vackra också...)

              Inger, faktum är att om jag låter ynglen gå kvar i baljan kommer väldigt många att överleva. Jag tog ur cirka 50 stycken från förra kullen, som går i ett yngelkar - runt tio stycken går kvar i 540-burken och dessa växer också på fint. Hade jag inte plockat ur ynglen hade de överlevt hur lätt som helst. Så jag hoppas att scalarer och andra kan noppa åt sig så många som möjligt från den nya kullen, nu när de är små, men...


              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell


                Ja, det är duktiga föräldrar.
                Jag tycker att just den här typen av "lätta" ciklider är otroligt charmiga.
                Lika roligt som det är att syssla med lite mer krävande arter, är det också att hålla en sådan här självgående ciklid (sedan tycker jag att de är enastående vackra också...)

                Inger, faktum är att om jag låter ynglen gå kvar i baljan kommer väldigt många att överleva. Jag tog ur cirka 50 stycken från förra kullen, som går i ett yngelkar - runt tio stycken går kvar i 540-burken och dessa växer också på fint. Hade jag inte plockat ur ynglen hade de överlevt hur lätt som helst. Så jag hoppas att scalarer och andra kan noppa åt sig så många som möjligt från den nya kullen, nu när de är små, men...

                Jag är bara avundsjuk Mats . Tanken kommer, att kanske ett yngelkar är på sin plats hos mig också . Du ser vilken optimist som finns bakom orden .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Jag är bara avundsjuk Mats . Tanken kommer, att kanske ett yngelkar är på sin plats hos mig också . Du ser vilken optimist som finns bakom orden .
                  //Inger
                  Japps, det kan vara bra att ha en liten burk till hands.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Japps, det kan vara bra att ha en liten burk till hands.
                    .... fast ibland så skenar tankarna lite för fort fram, men det visar sig
                    Ha en fin helg Mats

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      .... fast ibland så skenar tankarna lite för fort fram, men det visar sig
                      Ha en fin helg Mats
                      //Inger
                      Jag önskar dig en toppenhelg också, Inger.

                      Vi skall, för andra helgen i rad, åka ut till Käringön, i Göteborgs skärgård och spela på den så kallade Hummerfestivalen.
                      Vi lirar på en helt fantastiskt bra krog - Petterssons - där det inte bara bjuds på helt enastående mat, utan också blir ett vansinnigt drag fram på småtimmarna.

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1948.jpg
Visningar: 205
Storlek: 573,9 KB
ID: 2373619

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1950.jpg
Visningar: 206
Storlek: 375,9 KB
ID: 2373620

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1954.jpg
Visningar: 203
Storlek: 392,0 KB
ID: 2373621

                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1955.jpg
Visningar: 211
Storlek: 448,4 KB
ID: 2373622

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ser trevligt ut det där .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Japp, då är man tillbaka.
                          Vet inte vad ni gillar bäst; bilder på fiskarna eller annat skoj - så därför skall jag störa stämningen med att lägga in lite av varje.

                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                          Bilder på sajicorna.

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1965.jpg
Visningar: 189
Storlek: 507,3 KB
ID: 2373661

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1971.jpg
Visningar: 204
Storlek: 473,1 KB
ID: 2373662

                          Till slutt ett par bilder från Käringön där vi spelade igår. (Gôtt när man får hälla upp sina egna öl).

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1973.jpg
Visningar: 190
Storlek: 396,2 KB
ID: 2373663

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1976.jpg
Visningar: 213
Storlek: 441,9 KB
ID: 2373664



                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Du e kul du, jag personligen gillar alla bilder lika mycket .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Du e kul du, jag personligen gillar alla bilder lika mycket .
                              //Inger
                              Härligt!


                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Edit: Det blev lite svammel i inlägget, så jag kortar ner det.
                                Här är två nya filmsnuttar.

                                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                                Senast redigerad av Mats Bryzell; 25 October 2017, 05:38.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...