Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Kul att du har det gôtt Mats!
    Själv tar jag en vanlig kort industrisemester i sommar, måste spara ledighet till gigen som har börjat bokas upp.
    Jag tror alltid att just den här sommarn/hösten blir det nog inte så mycket spelat för mig, men det verkar ordna upp sig i år också!

    Det var förresten en redigt frän Nexus-gura du håller i där på bilden! Jag vill höra hur den låter!
    Haha! Japp, det är så det brukar vara - änna; "Nävafan, det här sommaren blir det nog chill med gigs"... Och så öser det på i vanlig ordning - men det är bara kul!
    Jag vet inte riktigt vad en Nexus-gura är, som du skriver i ditt inlägg... Den vita Jumbon är en Gretsch White Falcon Acoustic. Men det kanske finns någon liknande som heter Nexus? Grym gura, den här, iallafall!
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Haha! Japp, det är så det brukar vara - änna; "Nävafan, det här sommaren blir det nog chill med gigs"... Och så öser det på i vanlig ordning - men det är bara kul!
      Jag vet inte riktigt vad en Nexus-gura är, som du skriver i ditt inlägg... Den vita Jumbon är en Gretsch White Falcon Acoustic. Men det kanske finns någon liknande som heter Nexus? Grym gura, den här, iallafall!
      Ja fan! En Jumbo är det ju! En Nexus är en scaled down Jumbo som blir lite bekvämare än en Dreadnought att ha i knät. Tänkte inte på att du är ca 2,5 meter lång så gittaren ser mindre ut på dig!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Ja fan! En Jumbo är det ju! En Nexus är en scaled down Jumbo som blir lite bekvämare än en Dreadnought att ha i knät. Tänkte inte på att du är ca 2,5 meter lång så gittaren ser mindre ut på dig!
        Haha! 1.90 får la änna räcka tycker jag!
        Det är en ganska stor gura, men det blir fint, fett sound!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Det dröjer väl inte länge förrän den här killen travar upp på altanen och skall ha sig lite sill och en nubbe.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Det kan vi ordna den 16 augusti...man att han hamnar på grillen istället
            Go midsommar på er, och hälsa A-K!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • xanadu
              • January 2013
              • 157

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det dröjer väl inte länge förrän den här killen travar upp på altanen och skall ha sig lite sill och en nubbe.
              Oj vad orädd. Jag förstår att dom rör sig in i villakvarteren på vintern när det finns mindre föda för dom att hitta i det vilda men att dom rör sig inne bland bostadshus på sommaren är ju ett märkligt beteende?
              Projekt:

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Det kan vi ordna den 16 augusti...man att han hamnar på grillen istället
                Go midsommar på er, och hälsa A-K!
                Bara jag slipper att ha ihjäl killen och stycka honom!
                Go midsommar önskar vi er också!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av xanadu
                  Oj vad orädd. Jag förstår att dom rör sig in i villakvarteren på vintern när det finns mindre föda för dom att hitta i det vilda men att dom rör sig inne bland bostadshus på sommaren är ju ett märkligt beteende?
                  Halloj!
                  Bocken har sitt revir precis i skogen intill, och tycker antagligen att gräsmattan är hans plejs. Han är mer eller mindre helt tam och har varit här i flera år.
                  Har även haft både liten och stor Hackspett i trädgården idag!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Hälsning till HSB framförd!
                    Jag känner på mig att det blir lite grilla i sommar - kan bli här, i Borås eller Varberg - lika gonigt var det än blir!
                    Låter trevligt! Hoppas ni hade en bra midsommarafton, det hade vi i Varberg så idag är man lite lagom trött
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Låter trevligt! Hoppas ni hade en bra midsommarafton, det hade vi i Varberg så idag är man lite lagom trött
                      Jodå, man har ju en liten betongkeps på skallen idag. Men, vädret ordnade upp sig hyfsat framåt kvällen och allt var toppen.
                      Här en liten bild jag tog vid trebläcket i natt.
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Låter mumma det där!
                        Men det får vänta ett par veckor, då frugan och tösen drar ner till Thailand i morgon, de lyllosarna....
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jodå, man har ju en liten betongkeps på skallen idag. Men, vädret ordnade upp sig hyfsat framåt kvällen och allt var toppen.
                          Här en liten bild jag tog vid trebläcket i natt.
                          Låter så hos mig idag, "den stora tröttheten" är massiv idag, men man mår som man bör när man är uppe halva natten
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Trots lite låg aktivitet så här på "sommaren", bubblar och fräser det i många kar i trådarna på forumet. Det leks och vaktas yngel, och det är verkligen kul att ta del av alla fina bilder och filmer.
                            Även här i plutte-burken har det äggats loss nu ikväll - Bolivianerna fick ett ryck!

                            video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Trots lite låg aktivitet så här på "sommaren", bubblar och fräser det i många kar i trådarna på forumet. Det leks och vaktas yngel, och det är verkligen kul att ta del av alla fina bilder och filmer.
                              Även här i plutte-burken har det äggats loss nu ikväll - Bolivianerna fick ett ryck!

                              https://www.youtube.com/watch?v=nZ1WB7NjD3k
                              Så där ja! Nu känner jag igen dem!
                              Det är så de brukar fördriva tiden!
                              Fasiken vad gôtt att du tog emot dem! Jag gör vad jag kan för att hålla de två andra paren åt dig också. De går i ett igenvuxet 45L nu...

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Mr Woods
                                Så där ja! Nu känner jag igen dem!
                                Det är så de brukar fördriva tiden!
                                Fasiken vad gôtt att du tog emot dem! Jag gör vad jag kan för att hålla de två andra paren åt dig också. De går i ett igenvuxet 45L nu...
                                Ja, det är ett riktigt fett, fint par! Jag är glad att dom går här.
                                Bygget av karet tar en evinnerlig tid - vi håller på med en massa annat just nu jag och "bygghjälpen", gigar, lagar moppe och renoverar ett altantak...
                                Men nu i veckan skall vi iallafall såga till virket som skall bli ramen till rutan, bara en sån sak, va?
                                Om du måste vränga iväg de andra två paren, så har jag full förståelse för det, inga problem!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...