Den stubben kommer att bli kanon i karet när det är färdigt
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Thanx!
Den här jäveln och de andra träden som skall i kommer nog att ta sin lilla tid på sig att sjunka. Har ingenstans att dränka alla grejer så det får bli i karet sedan - så får stuffet ligga där och bli mättat.
Jag gör en slutgiltig torrinredning, noterar var stuffet skall placeras - fyller på vatten, tar en öl... och väntar.../PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
ibland hjälper det att koka rötterna.
Nu gäller det bara att hitta en rejäl gryta.
Kanske typ en sådan där häxor har på film modell större.Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:Kommentar
-
Det är inte bara denna stubbe som skall i karet, det är ett par träd och en lång stock också - så det blir inga andra förberedelser än att låta dom ligga ute i regnet tills de skall i baljan! Virket sjunker efter ett tag!Kommentar
-
Kommentar
-
Jag vet att detta inte är så himla kul, men jag uppdaterar lite träslöjd ändå.
Att arbeta rakt emot fiberriktningen är mer eller mindre omöjligt, men man får ta små tag så blir det resultat till slut.
Nu har jag fått bort den avsågade linjen och mjukat upp konturerna. Den röda laven beslöt jag mig för att behålla och arbeta runt.
Stocken är ungefär 70-80 cm lång.
Kommentar
-
Anders och Pia köpte några jädrans snygga gröna malar (kommer inte ihåg L-numret nu) i Tyskland, och jag måste nog klippa ett gäng sådana till hösten. Vi skall tillbaka till samma plejs igen, så jag hoppas det kan bli en påse därifrån!
Kommentar
-
Det skall allt få ligga ett bra gäng malar där och gona sig.
Anders och Pia köpte några jädrans snygga gröna malar (kommer inte ihåg L-numret nu) i Tyskland, och jag måste nog klippa ett gäng sådana till hösten. Vi skall tillbaka till samma plejs igen, så jag hoppas det kan bli en påse därifrån!
De är snyggast i hela världen!Kommentar
-
Kommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
Kommentar