Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodlund
    • December 2011
    • 666

    Hittar du en grupp med dessa är det bästa ta en klunk mintu och sedan upp med plankan, fina diskusar och en del i riktigt nice size
    1900Liter Diskusvatten


    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Den hjälper jag dig med!
      Ursprungligen postat av woodlund
      Hittar du en grupp med dessa är det bästa ta en klunk mintu och sedan upp med plankan, fina diskusar och en del i riktigt nice size
      Vi får helt enkelt packa med oss den där minttun med 50%, så att det biter!
      Det brukar finnas Discus av rent hisnande valör där nere, frågan är nu vilka gitarrer jag skall välja ut som försäljningsobjekt... Hmmm, angenäma bekymmer!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Tråkigt med din kompis

        Men härliga drömmar och planer
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Tråkigt med din kompis

          Men härliga drömmar och planer
          Ja, riktigt trist att han är borta, men detta skall också passera!

          Jag tycker det är så kul att kolla på filmer, så som den för några inlägg sedan, och liksom drömma mig bort till något som komma skall.
          Det skall bli kul att se hur vattnet och miljön i nya karet kommer att se ut till hösten, något fränt skall man väl få med sig hem från Tyskland! Jag skall kika lite extra på malar denna gång!
          Senast redigerad av Mats Bryzell; 17 March 2015, 21:11.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            De filmerna som med kar som ska likna biotoper ger mig en kick som andra flörtigare inredningar inte kan mäta sig med. Ska bli kul de närmaste veckorna att studera dem lite närmare i karantänkaret.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Bluewing
              De filmerna som med kar som ska likna biotoper ger mig en kick som andra flörtigare inredningar inte kan mäta sig med. Ska bli kul de närmaste veckorna att studera dem lite närmare i karantänkaret.
              Jag tror jag fattar vad du menar... Jo, det är roligt att kika på biotopkar!
              Är det malarna i karantänkaret du skall kolla in?

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Himla skön avatarbild du har nu, Mats. Får sköna 70-talsvibbar
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jag tror jag fattar vad du menar... Jo, det är roligt att kika på biotopkar!
                  Är det malarna i karantänkaret du skall kolla in?
                  Ja det är det. De får gå en tid i karet så jag ser att de äter och verkar vara ok. Men ingen medicinering och så utan bara få se dem landa hos mig i mitt vatten innan jag släpper ner dem hos diskusarna.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Himla skön avatarbild du har nu, Mats. Får sköna 70-talsvibbar
                    Ja, lite rinnande flum i svartvitt! Den får sitta där ett tag nu. Kul att du tycker den är skön!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Ja det är det. De får gå en tid i karet så jag ser att de äter och verkar vara ok. Men ingen medicinering och så utan bara få se dem landa hos mig i mitt vatten innan jag släpper ner dem hos diskusarna.
                      Jag såg det precis på bilden i din tråd. Jättefina!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Jag vet att detta inte är så himla kul, men jag uppdaterar lite träslöjd ändå.
                        Att arbeta rakt emot fiberriktningen är mer eller mindre omöjligt, men man får ta små tag så blir det resultat till slut.
                        Nu har jag fått bort den avsågade linjen och mjukat upp konturerna. Den röda laven beslöt jag mig för att behålla och arbeta runt.
                        Stocken är ungefär 70-80 cm lång.
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          De ser bra ut, tror du fanskapet sjunker eller blir det att dränka den redan nu?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            De ser bra ut, tror du fanskapet sjunker eller blir det att dränka den redan nu?
                            Thanx!
                            Den här jäveln och de andra träden som skall i kommer nog att ta sin lilla tid på sig att sjunka. Har ingenstans att dränka alla grejer så det får bli i karet sedan - så får stuffet ligga där och bli mättat.
                            Jag gör en slutgiltig torrinredning, noterar var stuffet skall placeras - fyller på vatten, tar en öl... och väntar...

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Man kan plocka pinnar på ständerna i Thailand med
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Man kan plocka pinnar på ständerna i Thailand med
                                Ja, då blir det mer virke i baljan när vi kommer hem därifrån!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...